İstanbul trafiğini rahatlatmak için hızla yapımına devam edilen, 3 milyar dolar maliyetli 3. köprüde önemli bir aşamaya gelindi. Kulelerin yapılmasının ardından iki yaka arasında kedi yolu yapımında kullanılacak biri kuzeyde biri ise güneyde olmak üzere iki adet kılavuz halat çekildi.
KEDİ YOLU 2 AYDA TAMAMLANACAK
Kılavuz halatların çekilmesinin ardından ise köprü için önemli bir aşama olacak olan kedi yolu ve ana kablonun köprüye çekilmesi işlemi başlayacak. Temmuz ayı ortalarına kadar yaklaşık 2 ay sürede yapılması öngörülen kedi yolu yapımı ve ana kablonun çekilmesi işlemi sonrasında iki kule arasında ana gövdeyi oluşturacak çelik tabliyelerin döşenmesi işlemine başlanacak.
GÖVDESİNE 60 ÇELİK TABLİYE YERLEŞTİRİLECEK
Kılavuz halatlar vasıtasıyla kulelere kolaylıkla çıkmayı sağlayacak olan kedi yolu ve devamında kurulacak ana kablo, gövdeye döşenecek çelik tabliyeleri tutacak. Yine çelik tabliyelerin güvenli bir şekilde tutulması için ana kablo dışında köprüye eğik askı halatları yerleştirilecek. Geçtiğimiz günlerde ikisi Poyrazköy ikisi ise Garipçe Köyü tarafına olmak üzere 24 metre uzunluğunda 59 metre genişliğindeki toplam 4 tabliyenin yerleştirilmesi işlemi tamamlanmıştı. Yapımı hızla devam eden köprünün gövdesine ise toplamda 60 adet çelik tabliye yerleştirilecek.
DÜNYANIN EN GENİŞ KÖPRÜSÜ
Yap-işlet-devret modeliyle yapılan, daha önceki iki köprüye göre oldukça farklı olan 3. boğaz köprüsünde karayolu için 4 gidiş, 4 geliş olmak üzere 8 şeritli yol ile yüksek hızlı tren için 1 gidiş ve 1 geliş olmak üzere 2 adet demiryolu olacak. Köprü 59 metre genişliği ile dünyanın en geniş köprüsü olacak köprünün deniz üzerindeki uzunluğu ise 1408 metre olacak. Toplam uzunluğu 2 bin 164 metre olacak olan köprü, üzerinde demiryolu olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak.
3 MİLYAR DOLARLIK PROJE
29 Ekim 2015’te hizmete açılması planlanan köprünün Avrupa yakasındaki kule uzunluğu 322 metre Anadolu yakasında ise 318 metre olacak. 3 milyar dolar yatırım bedeline sahip projenin yapım dahil işletmesi, 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC İçtaş - Astaldi JV tarafından yapılacak ve bu süre sonunda Ulaştırma Bakanlığı’na devredilecek. Köprü inşaatında 6 bin 500 işçi ile 600 mühendis görev yapıyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.