Eğitim seminerlerinde, iklim değişikliği konularında çocukları bilinçlendirecek öğretmenlerin eğitilmesi hedefleniyor.
Türkiye'de İklim Değişikliği Alanında Kapasitenin Geliştirilmesi Hibe Programı kapsamında Samsun Büyükşehir Belediyesi tarafından uygulanan Samsun'un İklim Değişikliğine Adaptasyonu Sürecinde Kızılırmak Deltası Su Yönetiminin Modellenmesi Projesi çalışmaları sürüyor. Proje çerçevesinde Büyükşehir Belediyesi Ar-Ge Daire Başkanlığı, okullarda ‘Tabiatta Ders Var Projesi’ etkinliklerine katılan anaokulu öğretmenlerine yönelik kapasite geliştirme seminerleri başlattı.
Bir otelde başlayan 4 günlük iklim değişikliği ile ilgili kapasite geliştirme eğitimlerinden ‘Tabiatta Ders Var’ faaliyetlerine katılan 50 anaokulu öğretmeni faydalanacak. 4’ü öğretmenlere, 2’si yatırımcı kuruluşlara ve ikisi de Büyükşehir Belediyesine olmak üzere toplamda 8 grupta 100 kişiye verilecek eğitimlerle, özellikle öğrencilerin doğayı daha iyi tanımaları ve derslerde işlenen bazı konuların akılda kalıcı şekilde öğretilmesi ve uygulanması, farklı yaş grubundaki bu çocukların doğada eğitimleri sırasında kullanılacak yöntem, araç gereçlerin belirlenmesi ve eğitimcilerin eğitimleri hedefleniyor.
Çocuk/İklim dostu okul yaklaşımı, etkileşimli öğretim yöntemleri, çocuk katılımı, öğrenme kolaylaştırıcıları olarak öğretmenler, grup işbirliği ve olumlu yarışmalar ve etkinlik tabanlı öğrenme yöntemleri gibi konuların ele alınacağı eğitimler ile iklim, çevre, doğa ve verimlilik konularında çocukların daha bilinçli yetiştirilmesi ve eğitim kurumlarının kurumsal kapasitelerinin artırılması amaçlanıyor. Büyükşehir Belediyesinin yatırımlarının planlanması ve uygulanması aşamalarında eğitim seminerlerinin, kurumsal düzeyde bilinç ve farkındalığın artırmasıyla iklim değişikliğinin etkilerini azaltacak çalışmalara yön vereceği de öğrenildi.
Sistem Değişikliği ve Geleceğimiz ile Küresel Isınma konularında bilgilerini paylaşan Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümünden Doç. Dr. Elvan Şahin, anaokulu öğretmenlerinin çocuklar üzerinde büyük etkilerinin bulunduğunu, dolayısıyla eğitimlerin başarıyla sonuçlanacağına inandığını kaydetti. Küresel ısınmanın ozon tabakasına bağlı yaşandığı kanaatinin, bilimsel olarak doğru olmadığına dikkat çeken Doç. Dr. Şahin, iklim değişikliği ile hava durumunun is birbirinden farklı olduğunu söyledi.
Küresel bir sorun olan iklim değişikliği ile mücadele etmek için enerji ve gıda konularındaki verimlilik sorununun çözülmesi gerektiğinin altını çizen Doç. Dr. Şahin, bunun insanların günlük hayattaki alışkanlıklarını değiştirmesiyle mümkün olabileceğini de sözlerine ekledi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.