Samsun TSO Kurulu Başkanı Salih Zeki Murzioğlu, KOBİ Proje Destek Programı kapsamında KOSGEB’in, “KOBİ’lerin Yönetim Becerilerini ve Kurumsal Yetkinliklerini Geliştirmek” ve “KOBİ’lerin Markaya Yönlendirilmesi” başlıklarında proje çağrısına çıktığını belirtti. KOBİ tanımına uyan tüm KOBİ’leri proje hazırlayarak destek programından yararlanmaya davet eden Başkan Murzioğlu, “KOBİ’lerin sağlıklı bir biçimde büyüyebilmesi, daha uzun ömürlü olabilmesi ve ekonomideki etkinliklerinin attırılabilmesi için özellikle yönetim becerilerinin ve kurumsal yetkinliklerinin geliştirilmesi büyük önem arz etmektedir. Bununla birlikte, günümüz inovasyon odaklı rekabet anlayışı dikkate alındığında; tüketici etkisi, mal ve hizmetlerin dünya pazarlarına ve yerel pazarlara markalanarak sunulmasının bir zorunluluk haline geldiği gerçeğinden hareketle, KOBİ’lerin uluslararası rekabet gücü kazanmalarında ve marka olmalarında doğru stratejilere ihtiyaçları bulunduğu bir gerçektir” dedi.
KURUMSALLAŞMA VE MARKALAŞMA ZORUNLU HALE GELDİ
Türkiye’de işletmelerin yüzde 99’unu oluşturan KOBİ yapısının büyük çoğunlukla aile şirketi şeklinde olduğunun altını çizen Başkan Murzioğlu, “Bu işletmeler kurucu ve çevresindeki az sayıda çalışanı ile hızlı ilerleyen işletmeler olup, belirli bir büyüklüğe ulaştıklarında sorunlarla karşılaşmaktadırlar. Bu işletmelerde bütüncül ve sistemli bir yaklaşım olmaması, işletme faaliyetlerinde kontrol ve kurucuya bağlı olarak hayatını sürdürmeleri, yaşam ömürlerini kısaltan bir faktör olarak görülmektedir. İşte Kurumsallaşma özellikle aile işletmelerinde faaliyetlerinin sürdürülebilirliği ve yaşam süresinin uzatılması açısından büyük önem arz etmektedir. Günümüzde yaşanan hızlı değişimler ve yeni gelişmeler işletmelerin eski kurallara göre rekabet edebilmelerini olanaksız hale getirmiş bulunmaktadır. Zira dünya genelinde işletmeler, pazar paylarını arttırabilmek ve rekabet edebilmek için yenilikçilik, teknoloji ve markalaşmayı önceliklendirmekte ve hem Ar-Ge faaliyetlerine hem de markalaşmaya ciddi yatırım yapmayı zorunlu hale getirmiştir. Keza markalaşma ve kurumsallaşma arasında da doğrusal bir ilişkiden bahsedilmektedir. Bir işletmenin markalaşabilmesi için öncelikle kurumsal bir yapı varlığının olması ön şart olarak kabul edilmektedir. Marka her ne kadar yenilikçiliğin getirisini garanti altına alsa da, bunu sürdürülebilir kılmak için kurumsal bir yönetim anlayışını da beraberinde tesis etmek gerekir” diye konuştu.
SON BAŞVURU TARİHİ 20 MART
KOBİ proje destek programına başvuruların başladığını belirten Başkan Murzioğlu, “30 Ocak tarihinde başlayan çağrı açılış tarihi, 20 Mart 2015 saat 23.50’de sona erecektir. Bu tarihten sonra sistem proje başvurularına kapatılacağından hiçbir şekilde proje başvurusu yapılamayacaktır. Proje Başvuru formu ‘www.kosgeb.gov.tr’ internet adresinden doldurulup çıktısı alınarak ekli belgelerle birlikte ilgili KOSGEB Hizmet Merkezi’ne verilecektir. Proje süresi en az 6 ay, en fazla 24 ay olacaktır. KOSGEB’in destek üst sınırı 150 bin TL’dir. Destek oranı ise 1’inci ve 2’inci bölgelerde yüzde 50, 3, 4, 5 ve 6. bölgelerde yüzde 60 olacaktır. Destek programını ilimiz ekonomisi ve KOBİ’lerimizin gelişmesi açısından çok önemsiyorum” şeklinde konuştu.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.