ÇALIK YEDAŞ ne ödülü almıştı?

ÇALIK YEDAŞ ne ödülü almıştı?
ÇALIK YEDAŞ’a Vatandaşların, "Çalık Yedaş, Müşteri memnuniyeti değil memnuniyetsizliğine uğraşırken, Mükemmel değil, mükemmel göstertilmeye çalışılıyor" tepkileri kafaları karıştırıyor

Haberin Videosu için Tıklayınız...

Çalık YEDAŞ, ISO 10002:2006 Uluslararası Müşteri Memnuniyeti Standardı ve ISO 27001:2005 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi belgelerini MEYER'den alması ile "Avrupa mükemmellik ödülüne" ilk adımı atmıştı. Önce ki gün yaygın medya da çıkan haberlerde ise; YEDAŞ Sayemizde Marka Şirket olduğunu basın aracılığı ile duyurmuştu. Bu haberler sonrasında öneki gün; Samsun, Ordu, Çorum, Amasya ve Sinop il ve ilçelerinde gerçekleştirdiği yatırımlarla müşterilerine kaliteli ve kesintisiz elektrik enerjisi sunmayı amaçlayan Yeşilırmak Elektrik Dağıtım A.Ş.(YEDAŞ), 1227 haberle 2012 yılında olduğu gibi, 2013 yılında da zirveyi bırakmadı haberlerine ise vatandaşlar inanmadıklarını aksine mağdur olduklarını iddia etmeleri dikkatlerden kaçmıyor.

ÇALIK YEDAŞ Samsun, Ordu, Amasya, Çorum ve Sinop  Genel Müdürü Nurettin Türkoğlu, zaman zaman medya aracılığı ile yaptığı haberlerde personellerine yönelik verilen seminerlerde; Müşteri Bilgileri Güvende diyerek,  bu konularda çok önemli iki adım attıklarını, müşteri memnuniyeti odaklı kaliteli hizmet sunmayı hedeflediklerini, YEDAŞ çalışanı hatasız, kusursuz olmalı  diyerek personelleri bilgilendirmelerde bulunmasına rağmen müşterilerin memnun değil aksine şikayetçi ve tepkili oldukları iddia ediliyor.

Özellikle ödül sonrasında ÇALIK YEDAŞ'ın açma-kapama ücreti ve personellerin müşterilere iyi davranmadıkları noktasında sık sık medyaya yansıyan haberler dikkat çekiyor. Konu hakkında Yazı İşleri Müdürümüz Erol Şeker'in yayımladığı köşe yazısına tepki gösteren ÇALIK YEDAŞ Müdürlüğü tekzip yayınlamış ve gönderilen tekzip metninde sırf reklam kokan cümleler olmasına rağmen son paragrafında tekziple alakalı bir kaç cümle olması vatandaşların da tepkilerine mazhar olmuştu.

Çarşamba' da geçim sıkıntısı çeken ve annesi ile yalnız yaşadığını dile getiren Adil Sargın, "Hiç evlenmedim. Babam hayatını kaybettiğinden bu yana hasta annemle yalnız yaşamak zorundayım. Annemle köhne bir evde yaşam mücadelesi için sokaklardan kağıt toplayarak hayatımı idame ettirmeye çalışıyorum ama ÇALIK YEDAŞ' a olan borcumu ödeyemediğim için sıkıntı içindeyim. Çarşamba Müdürlüğü yardımcı olmuyor olmadığı gibi de her gidişimde ne ilgilenen var ne de insan gibi davranmıyorlar" şeklinde sıkıntısını dile getirdi.

 

Adil Sargın," Eski sayaçlarımızı bize hiç sormadan söktüler akıllı sayaç taktılar. Ama bu akıllı sayaçlar bize göre değil  onlara (ÇALIK YEDAŞ) göre akıllı sayaçlar. Bu sayaçlar takıldı takılalı 3 misli fatura ödüyoruz. Normal ödemeleri yaptın yaptın yapamazsan 3-5 gün içinde ihbarname geliyor. Ödeme yapmazsan 5 gün içinde gelip elektriğimizi kesiyorlar. Evde yaşlı ve engelli hastam var. Hasta annemin nefes zorluğu olan hasta annem var. Elektrik olmadığı takdirde hayatı sıkıntıya giriyor. Annem elektrik olmadığında hayatını kaybederse suçlusu kim olacak" ifadelerini kullandı.

Sargın,"Evimin abonesi rahmetli babamın üzerinde kayıtlı. Adıma almak ve borcumu ödemek istedim ama gittiğimde ÇALIK YEDAŞ İşletme Müdürlüğünde ki yetkiliye durumumu izah ettim. 900 küsur borcum var taksit yapalım dedim kabul etmedi. Kredi kartına taksit yapıyoruz dedi. Bende kredi kartı yok ne yapacağım. Bende kredi kartı yok ve Başbakan kullanmayın diyor ÇALIK YEDAŞ kredi kartı ile taksit istiyor.  8 aylık borcumu ödemeyeyim demiyorum ama maddi durumum iyi değil. Ödemek için hurda ve kağıt topluyorum ve geçinmeye çalışıyorum. SYDV ve Kaymakama çıktım onlar yapabileceğimiz bir yardımımız yok dediler. Artık bende halkta isyan noktasında ama korkudan ses çıkartamıyorlar. Cami önlerinde dilencilik yapıp ödemek zorunda bırakılıyorum" diyerek şu sözlerle tepkisini sona erdirdi.

Su ve ekmek nasıl ihtiyaç ise elektrikte zaruri ihtiyaçtır ve elektrikte bunlar gibi kesilemez şeklinde konuşan Sargın, "Elektrik zaruri ihtiyaç. Ekmek su gibi ihtiyaç ise kesilmemesi gerekiyor. Kaldı ki annemim de nefes zorluğu nedeni ile cihaza bağlanıyor ve korkuyorum. Annemim 3 aylık maaşı ve benim hurda ve kağıt toplayarak geçimimi sağlamaya çalışıyorum" dedi.

ÇALIK YEDAŞ İşletmesinin elektrik faturasını ödemesine rağmen açma- kesme masrafı adı altında faturasına 19 TL yansıtıldığını iddia eden bir kiracı ise devlet memuru olması nedeni ile açıklama yapamayacağını ama abone sahibinin de bilgisi olduğunu ve tepkiyi kendisinin de gösterdiğini bildiren vatandaş ise şunları dile getirdi. Adını vermek istemeyen vatandaş, "Ben kiracıyım ve evimde kullandığım elektrik için Temmuz, Ağustos, Eylül, Ekim ve Kasım aylarında  ayı içinde hiç borcum olmamasına rağmen aboneme açma-kapama adı altında ücret tahsil ediyorlar. Fakat bu dönemlerde elektriğim hiç bir şekilde kesilmedi. Bu konuyu işletme müdürlüğüne sorduğumda geç ödeme yapmışsınızdır diye cevaplıyorlar. Geç ödemedim dediğimde ise cevap veremiyorlar" ifadelerini kullanarak şöyle devam etti.

Bu hatayı nasıl düzeltebilirsiniz şeklinde sorduğumda ise bunun düzeltilmesi yok şeklinde cevap veriyorlar diyerek ismini bazı nedenlerle vermek istemeyen bir vatandaş ise, "Son ödeme tarihinden sonra bir fatura ödedim ama o dönemde de kimse gelip elektriğimi kesmedi. Konunun düzeltilmesi için ÇALIK YEDAŞ Çarşamba İşletme Müdürlüğüne gittim ve müdür bey beni bir personele yönlendirdi ama o personel sanki o iş onun değil, müdür ona yönlendirmemiş gibi kaba davranarak bir bakayım ama diyerek tavırlar ve sözler söyleyerek tepki gösterdi. İşletme binası içinde kapı kapı dolaştırıyorlar yetmiyor tepki gösteriyorlar.  Verilen cevaplarda sistem bu şekilde yansıtıldığını yapacakları bir şey olmadığını dile getirdiler ve şikayet dilekçesi vermemi istediler."

"Önce öde sonra şikayet et diyorlar ama şikayet için gittiğinizde de size cevap vermiyorlar. Bunlar her yeri bağlamışlar biz köşeye sıkıştık. Devlet bu işe el koymaz ve bu sorunları çözmezse insanlar çok kısa sürede daha büyük tepkiler göstermeye başlayacaklardır. Ben de tepkiliyim ve ne olursa olsun bu davamı takip edip hukuk yollarından hakkımı aramaya devam edeceğim. Bir de Müşteri memnuniyeti diyorlar böyle mi memnun ediyorlar. Müşterileri memnun etme, kendini memnun et politikasını iyi oturtmuşlar. Ödül almışlar ama biz isyan ederken aldıkları ödülü kaça aldıklarını merak ediyorum" diyerek çok sert tepki gösterdi.

Şimdi gözler ÇALIK YEDAŞ'ın ilçede gerilime neden olan açma-kapama borcu ve diğer borçlarda vatandaşa gösterdiği tepki ve müşteri memnuniyetinin bu boyutta memnuniyetsizliğe ulaşması sonrasında ÇALIK YEDAŞ Yöneticilerinin nasıl bir önlem alacağı merakla bekleniyor.

 

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Önceki ve Sonraki Haberler
Bunlar da İlginizi Çekebilir
Resmi İlanlar
Çarşamba Haber