planlanan 102 kilometrelik demiryolunun etüt ve uygulama projesinin bittiğini açıkladı. Ancak tamamlanan projenin ne zaman başlayacağının belli olmadığı öğrenildi. Geçtiğimiz günlerde Ordu Tanıtım Günleri Fuarına katılan Enerji ve Tabii Kaynaklar eski Bakanı AK Parti Ordu Milletvekili Mehmet Hilmi Güler' in Samsun - Fatsa ilçesi Bolaman Beldesi arasında düşünülen ve son bir kaç yıldan bu yana alt yapı çalışma projeleri yapılan tren yolu çalışmaları konusunda çarpıcı açıklamalarda bulunmuştu. Güler yaptığı açıklamada, "AK Parti iktidarının karayolu paralelinde Karadeniz tüm illerini demiryolu ile birleştirecek bir proje hedeflediğini söylemiş, Samsun'un Çarşamba ilçesinden Ordu'nun Fatsa ilçesine bağlı Bolaman beldesine kadar yapılması planlanan demiryoluyla ilgili çalışmaların devam ettiğini hatırlatmıştı. Güler, "Demiryolunun etüt ve uygulama projesi bitti. 102 kilometrelik bir hat olacak" açıklamasını yaparak şöyle devam etmişti. Güler açıklamasının devamında, "750 milyon TL değerinde bir projedir bu. Yatırım kararı alınacak ve yapılmaya başlanacak. Karayoluyla paralel geçecek. Bu yatırım havaalanıyla birlikte bizim Karadeniz'e kadar uzanan en önemli yatırımdır. Demiryolunun etüt ve uygulama projelerinin bitmesi çok önemli. Bu hem bu işin olabileceğinin, hem de detaylarını gösteren bir proje. AK Parti iktidarının karayolu paralelinde Karadeniz tüm illerini demir yoluyla birleştirecek bir proje hedeflediklerini" açıklamasında bulunmuştu.Bu açıklamalar sonrasında gözler Çarşamba İlçe sınırları içinde bulunan ve son durak olarak yıllarca hizmet verdikten sonra 1990 lı yıllarda yolcu taşımacılığı durdurulmuştu. Durdurulan tren taşımacılığı sonrasında eski istasyon garı düğün salonu yapılmış, geçtiğimiz yıl ise Cumhuriyet Mahallesine giriş yolu olarak kullanılmasının düşünüldüğü iddia edilmişti. Şimdi gözler İlçenin yeni tren yolu hattının nasıl olacağı, ilçede ki durakların nerelerde yapılacağı merak konusu olmaya başladı. Yeni tren yolu hattının karayolu ile paralel olarak Ordu' nun Bolaman ilçesi istikametine gideceğinin açıklanması üzerine yeni Çarşamba Tren hattının ne zaman faaliyete geçeceği herkesin merak etmesine neden oldu.Konu hakkında yeni tren yolu hattı için yaptığımız araştırmada, son bir kaç yıldan bu yana Samsun - Çarşamba ve Çarşamba Bolaman arası hızlı tren yolunun karayolu kenarına paralel olarak yapılacağının belli olduğu ve buna göre de tren yolu alt yapı çalışmaları içinde ki zemin etüdü ve yol güzergahının çalışmalarının tamamlandığının bilindiğini ancak 2011 yılı içinde de son şeklinin verilerek en kısa sürede yeni güzergahın netleştirilerek 2012 yıl başına kadar hizmete açılmasının beklendiğini belirterek şöyle devam etti.Edinilen bilgilere göre; Samsun - Çarşamba, Terme, Ünye ve Fatsa arasında ki 102 kilometrelik yeni tren yolu alt yapı fizibiletesinin ve projenin tamamlanarak tamamen sona erdirildiği ancak 2011 yılı yatırımları programında bulunmadığı öğrenildi. Buna göre tren yolu çalışmasının ön programları tamamlanmasına rağmen ihalesinin ve işe başlayarak hizmete başlanılmasının tamamen hükümetin kararına bağlı olduğu ve hükümet istediği takdirde hemen işi ihale ederek çalışmalara başlatabileceği öğrenildi. Bu arada tren yolunun Çarşamba ve Fatsa'ya kadar gidecek olması nedeni ile bu karara en büyük tepkinin ise bu arada kara taşımacışığı yapan Özel Halk Otobüs İşletmelerinin tepkili olduğu ve bu nedenle bu çalışamının en erken 2011 genel seçimleri sonrasında yatırım pragramına alınarak ihalesinin ve yapımının ancak 2012 yılında başlanabileceği iddia ediliyor.Haber Merkezi - Bahar SEZMİŞ
DDY, Samsun - Bolaman hattı şimdilik hayal!..
Yayınlanma:
Güncelleme:
Enerji ve Tabii Kaynaklar eski Bakanı AK Parti Ordu Milletvekili Mehmet Hilmi Güler, Samsun'un Çarşamba ilçesinden Ordu'nun Fatsa ilçesine bağlı Bolaman beldesine kadar yapılması
Bunlar da İlginizi Çekebilir
Resmi İlanlar
Çarşamba Haber
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.