Deaflympics 2017, Samsun’u dünyaya tanıttı

Deaflympics 2017, Samsun’u dünyaya tanıttı
Dünyanın en büyük üçüncü spor organizasyonu olarak kabul edilen 23. Yaz İşitme Engelliler Olimpiyat Oyunları, ev sahibi Samsun’un tanıtımına büyük katkı sağladı. Olimpiyatları takip eden milyonlarca kişi, sosyal medyada Samsun'u konuştu

Sosyal medya ve online mecralar aracılığıyla Deaflympics 2017 boyunca yurt genelinde ulaşabilen her kesime spor sevgisinin aşılanmasını sağlamak, ve işitme engelli bireylerle ilgili farkındalık oluşturmak, uluslararası organizasyon içinde Türkiye’nin temsil gücünü artırmak, tanıtım çalışmalarına destek olmak ve online tanıtım çalışmalarını sürdürmek amacıyla yapılan tüm yayın ve reklam çalışmaları, başarıyla sonuçlandı.
Olimpiyatla ilgili açıklanan Deaflympics 2017 Digital Medya Raporu’na göre Facebook, Twitter, İnstagram ve Youtube’de milyonlarca kişin, organizasyonu yakından takip edip, düşüncelerini dile getirdi. Oyunlar başlamadan önce 1 Haziran tarihi itibariyle olimpiyatla ilgili 5 bin 372 Facebook, bin 257 Twitter ve bin 505 olan İnstagram takipçi sayısı, açılış seramonisi ile birlikte izlenme ve takip rekorları kırdı.

20170807aw142397_03.jpg
Facebook ölçülebilir verilerine göre Facebook üzerinden yapılan canlı yayınlar, gönderi paylaşımları, video paylaşımları takipçiler tarafından yüksek etkileşim ile karşılandı. Verilere göre içerik sayısı 500, canlı yayın sayısı 28, takipçi sayısı 24 bin 224, takipçi artışı 18 bin 852, görüntüleme sayısı 17 milyon 324 bin 613, etkileşim ise 486 bin 977 kişi olarak belirlendi. Demografik açıdan olimpiyatları en çok 25-34 yaş aralığındaki gençler takip ederken, bunun yüzde 39’u bayan, yüzde 61’i ise erkek olarak ölçüldü.
Twitter’ın ölçülebilir verilerine göre içerik sayısı 661, canlı yayın 3, takipçi sayısı 32 bin 830, takipçi artışı 31 bin 573, görüntüleme 5 milyon 798 bin 310, etkileşim 265 bin 305, günlük ortalama retveed 663 olarak gerçekleşti. Twitter’da olimpiyatları en çok 25-34 yaş aralığındaki gençler takip ederken, bunun yüzde 32’u bayan, yüzde 68’i ise erkek oldu.
İnstagram verilerine göre içerik sayısı 388, canlı yayın sayısı 38, takipçi sayısı 12 bin 378, takipçi artışı 10 bin 873, gösterimler 4 milyon 768 bin 925, etkileşim 253 bin 459 kişi olurken, instagramda en çok etkileşim kupa alan bayan sporcuların fotoğrafında yaşandı. Fotoğrafa 29 milyon 8 bin gösterim, 764 etkileşim, 748 beğenme ve 2 yorum yapıldı.
Sosyal medya video sitesi Youtube’da ise içerik sayısı 108, canlı yayın sayısı 11 bin 504, takipçi sayısı 1 milyon 565 bin 251 kişi olarak tespit edildi.

20170807aw142397_05.jpg

Samsun tanıtımı 126 bin kişiye ulaştı
Deaflympics 2017 Digital Medya Raporu’na göre Samsun’un tanıtım videosu, en çok izlenen görüntülerden oldu. Video 126 bin 64 kişiye erişirken, 35 bin kişi görüntüledi, 754 kişi ifade bıraktı, 920 kişi paylaştı ve 7 kişi de yorum yaptı.
Yeni 19 Mayıs Stadyumu’nda yapılan olimpiyatın görkemli açılış seremonisi, 87 bin 41 kişiye erişim sağladı. 28 bin kişi görüntülerken, 718 kişi ifade bıraktı, 488 kişi paylaştı, 36 kişi yorum yaptı. Madalya törenine ise 44 bin 685 erişim, 942 ifade, 65 paylaşım ve 6 yorum geldi.
İşitme Engelliler Olimpiyatı ile ilgili en çok etkileşim ise "Sanayi çığlığından uzanan bir yol" ile spor spikeri Ersin Düzen’in sporculara ‘başarı’ tweeti oldu. Sanayi çığlığından uzanan bir yol’ tweetine 104 bin 223 gösterim, 2 bin 294 etkileşim, 729 retweed, 525 favori, 4 yanıt, spiker Ersin Düzenin ‘başarı’ tweetine ise 91 bin 156 gösterim, bin 254 etkileşim, 92 retweet, 215 favori ve 1 yanıt yapıldı.
İşitme engelliler olimpiyatından Samsun’un başarılı bir sınav verdiğinin altını çizen Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz, olimpiyatın gerek sosyal medyada gerekse ulusal ve uluslararası yazılı, görsel ve internet medyasında büyük ses getirdiğini söyledi. Samsun’un tanıtımı açısından büyük önem verdiklerini hatırlatan Başkan Yılmaz, “Uzun süre büyük uğraşlar vererek ev sahipliği yaptığımız işitme engelliler olimpiyatından çok şükür alnımızın akıyla çıktık. Hiçbir sorun yaşanmaması da artı bir güzellik ve başarı oldu. Digital medya istatistiklerine göre de şehrimizin reklamı, tüm dünyada yapıldı. Artık Samsun, bir olimpiyat ve Dünya şehridir. Sosyal medyada gösterilen ilgi de bizleri ayrıca memnun etti. Emeği geçen herkese şükranlarımı sunuyorum” ifadelerini kullandı.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Önceki ve Sonraki Haberler
Bunlar da İlginizi Çekebilir
Güncel