ABD Adalet Bakanı Eric H. Holder Jr., ABD’de dört yıl önce can kaybına neden olan trafik kazasının ardından başlatılan soruşturmanın sonunda Toyota’nın 1.2 milyar dolar cezaya çarptırıldığını açıkladı. Kararda, otomobillerin istem dışı hızlanma hatasının müşterilerden gizlendiğine hükmedildi.
Geçtiğimiz yıl kazadan sonra hatanın tespit edilmesinin ardından Toyota, 10 milyon aracı bakım için geri çağırmıştı. Ancak yapılan açıklamada, otomobillerin paspasları ile ilgili sorun olduğu öne sürülmüştü.
ABD Adalet Bakanı Holder, davayla ilgili basına yaptığı açıklamada, davanın kendi türünde en büyük para cezası olduğunu belirtti. Holder, firmanın derhal güvenlik sorunlarını düzeltmek yerine, tüketicilere yanıltıcı açıklamalar yaptığı ve Kongre üyelerine yanlış bilgilendirdiğini ifade etti.
Kararın ardından Toyota Motor Kuzey Amerika Hukuk müşaviri Christopher P. Reynolds'dan firma adına davayla ilgili bir açıklama geldi. Metinde, Toyota’nın neden olabileceği herhangi bir endişe verici duruma dair müşterilere karşı tüm sorumluluğu üstlendikleri, yeniden müşterilerin güvenini kazanmaya odaklandıkları belirtildi. Dava nedeniyle ayrıca savcılığın yaptığı anlaşma çerçevesinde, firma politika ve prosedürlerinin bağımsız bir gözlemci tarafından gözden geçirileceği bildirildi. Şirket, 2010 ve 2012 yılları arasında ise, bazı istenmeyen hızlanma sorunlarını raporlamadaki gecikmelerden dolayı 66 milyon dolar para cezası ödemişti.
Toyota davası sonuçlanırken General Motors’a (GM) açılan soruşturmanın kararı merak konusu oldu. Benzer bir sorun nedeniyle ABD Adalet Bakanlığı, GM’yi dava etmiş, şirket 1 milyon 600 bin aracını geri çağırmıştı. ABD Adalet Bakanı Holder, GM soruşmasıyla ilgili sorulara cevap vermezken, Toyota davasının bir emsal teşkil ettiğini, otomobil üreticilerinin Toyota’nın hatalarını tekrarlamaması gerektiğinin altını çizdi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.