Enerji Piyasası Düzenleme Kurumundan (EPDK) yapılan açıklamaya göre, elektrik tüketicileri ve tedarikçi şirketler arasında imzalanması ve uyulması zorunlu "Perakende Satış Sözleşmesi" standardı Kurul kararı ile belirlendi ve elektrik tüketicilerine bazı avantajlar sağlandı.
KESME BİLDİRİMİ BİR SONRAKİ FATURAYA
Buna göre, elektrik tüketicileri geçmiş dönem borçları için 5 iş günü ödeme süresine uyar ve elektriğin kesileceğine ilişkin bilgilendirmeyi sağlarsa, kesme bildirimi bir sonraki dönem faturasıyla da yapılabilecek, böylece tüketiciler elektriği kendilerinden kaynaklanan nedenlerle de olsa kesilmeden daha uzun süre kullanabilecek. Bu sözleşme standardı ile dağıtım bölgeleri bazındaki farklı uygulamaların da önüne geçildi, tüketicilere EPDK'nın düzenlediği bir sözleşmeyi güvenle imzalama imkanı getirildi.
YAZILI İHTAR ZORUNLULUĞU
Dağıtıcı şirketlere abonelik sözleşmesinin feshedilebilmesi için, son kez 15 günlük süreyi içeren yazılı ihtarda bulunması zorunluluğu getirildi. Tüketicilerin sözleşmelerinin feshedileceği konusunda son kez uyarılması sağlanarak, sözleşmelerin mümkün olduğunca ayakta kalmasının sağlandığı kaydedilen açıklamaya göre, tüketicilerin serbest tüketici olmaktan kaynaklanan tedarikçi seçme hakkını kullanması durumunda ise ilgili mevzuata göre yeni tedarikçiye geçişin gerçekleştiği tarihte, sözleşmenin kendiliğinden sona ermesi, ilgili anlaşmadaki mali sonuçlar saklı kalmak şartıyla hüküm altına alındı.
TAKSİT KOLAYLIĞI VE İTİRAZ HAKKI
Faturalandırmanın 6 ay veya üzeri tüketim dönemini kapsayacak şekilde hazırlanması durumunda, sayacın hangi aralıklarda okunduğuna bakılmaksızın, abonenin talebi üzerine vade farksız taksit uygulaması zorunluluğu ile faturaların posta kutusuna, posta kutusu yoksa bu amaçla teçhiz edilmiş mekana veya abonenin kolayca ulaşabileceği yere bırakılması suretiyle yapılması zorunluluğu getirildi.
SMS VE E-POSTA YOLUYLA FATURA
Şirketlere "faturaların adrese teslim edilmesi hususunda gerekli dikkat ve özeni göstermeleri gerekliliği"nin de hüküm altına alındığı sözleşme ile tüketicilere SMS ve e-posta yoluyla fatura tebliğinin önü açıldı.
Elektrik sayacının tüketimi kaydetmemesi ya da yanlış kaydetmesi durumunda ise şirketin eksik tüketim miktarı için tahakkuk ettirdiği faturaya tebliğ tarihinden itibaren 1 yıl içinde itiraz edilebilecek.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.