Tüm dünyayı etkisi altına alan , gelecek nesilleri büyük bir tahribatla karşı karşıya bırakacak olan ve küresel bir sorun olan iklim değişikliği konusunda öğrencileri bilinçli hale getirmek,onlarda farkındalık yaratmak , analitik düşünme , araştırma , sebep sonuç ilişkisi kurma, çözüm bulma konularında
Türkiye’den; Samsun Çarşamba Fen Lİsesi İngilizce Öğretmeni Gonca Keskin, Burdur Gölhisar Fen Lİsesi İngilizce Öğretmeni Fatma Olgun, Sakarya Cevat Ayhan Fen Lisesi İngilizce Öğretmeni Aysun Bilge Türkyılmaz, Balıkesir Şehit Turgut Solak Fen Lİsesi İngilizce Öğretmeni Ayşe Özdemir, Antalya Aksu Fen Lisesi İngilizce Öğretmeni Ahmet Dönmez, Adıyaman Besni Fen Lİsesi İngilizce Öğretmeni Ayşegül Tabakçı, Amasya Macit Zeren Fen Lisesi İngilizce Öğretmeni Dursun Köse, Giresun Keşap Fen Lisesi İngilizce öğretmeni Volkan Okayayve Hırvatistan’dan IT öğretmeni MihaleaKelava ortaklığında gerçekleştirilen projede öğrenciler kritik düşünme ve araştırma becerilerini geliştirmenin yanı sıra İngilizce dil becerilerini de geliştirmek için büyük bir fırsat yakaladılar.
Eylül ayında başlayıp haziran ayında biten bu proje süresince öğrenciler öğretmenlerinin rehberliğinde eğlenceli ve çeşitli ortak çalışmalar yapıldı. İklim değişikliğini ve etkilerini anlama ve bu konuda neler yapılabileceği konusunda bilinçlenme amacıyla bir araya gelinen bu projede sera gazı etkisiyle ilgili deney, araştırma ve sunum çalışmaları ve bir çok webinar düzenlendi.
Öğrenciler ve veliler ‘Cennette İlk Sofra’ ve ‘Bilge Kadın’ kitaplarının yazarı Mine Ataman ile iklim değişikliğinin tarım üzerindeki etkilerini , yeme alışkanlıklarını nasıl değiştirdiği üzerine sohbet ettiler. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yusuf Demir ile Suyun önemi , iklim değişikliği sonucu insanlığı gelecekte nelerin beklediği, var olan su kaynaklarımıza nasıl sahip çıkılması gerektiği üzerine söyleşi gerçekleştirdiler.
Günümüzde büyük önem taşıyan güvenli internet kullanımı ile ilgili webinarlar düzenlenerek öğrenciler bu konuda da bilinçlendirildi. Bu webinarların yanı sıra dünyanın farklı ülkelerinden iklim uzmanlarıyla gerçekleştirilen çevrimiçi toplantılarda İngilizce iletişim becerilerini de geliştirmişlerdir. Birleşmiş Milletler’in Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri arasında bulunan iklim eylemi konusunda Birleşmiş Milletler elçisiyle de webinar düzenlendi.
Çevreye verdiğimiz zararın ekolojik olarak karbondioksit cinsinden ölçülebilmesi. Aynı zamanda , küresel ısınma riskinin ne kadar tehlikeli olduğunu da bize göstermesi için karbon ayak izi hesaplama uygulaması da projedeki öğretmen ve öğrenciler tarafından kullanıldı.
Tüm dünyayı etkisi almış olan Covid 19 salgını öncesi ve sonrasındaki uydu görüntülerini araştırarak kıtaların pandemiden nasıl etkilendiğinin karşılaştırılması yapıldı.
Dünya Su Günü, Orman Günü , Vahşi Yaşam Günü , Biyolojik Çeşitlilik Günü , Dünya Günü’yle ilgili etkinlikler düzenlendi. 5 Haziran Çevre Günü’nde ‘Küresel Isınmaya Karşı Bir Ağaç da Sen Dik’ kampanyası kapsamında Çarşamba Belediyesi ile işbirliği yapıldı, Çarşamba Doğal Yaşam Parkı’nda öğrenciler tarafından kendi adlarına diktikleri ağaçlarla geleceğe nefes olması için oluşturulan bir hatıra ormanı hediye edildi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.