Fen Liselerinden ‘İklim Değişikliği Projesi’

Fen Liselerinden ‘İklim Değişikliği Projesi’
Türkiyedeki yedi farklı ilde bulunan fen liseleri ve Hırvatistan’dan da bir lisenin aralarında bulunduğu sekiz okulun ortaklaşa gerçekleştirdiği ClimateChange (İklim Değişikliği) eTwinning projesi hayata geçirildi

Tüm dünyayı etkisi altına alan , gelecek nesilleri  büyük bir tahribatla karşı karşıya bırakacak olan ve  küresel bir sorun olan iklim değişikliği konusunda öğrencileri bilinçli hale getirmek,onlarda farkındalık yaratmak , analitik düşünme , araştırma , sebep sonuç ilişkisi kurma, çözüm bulma konularında

Türkiye’den; Samsun Çarşamba Fen Lİsesi İngilizce Öğretmeni Gonca Keskin, Burdur Gölhisar Fen Lİsesi İngilizce Öğretmeni Fatma Olgun, Sakarya Cevat Ayhan Fen Lisesi İngilizce Öğretmeni Aysun Bilge Türkyılmaz, Balıkesir Şehit Turgut Solak  Fen Lİsesi İngilizce  Öğretmeni Ayşe Özdemir, Antalya Aksu Fen Lisesi İngilizce Öğretmeni Ahmet Dönmez, Adıyaman Besni Fen Lİsesi İngilizce Öğretmeni Ayşegül Tabakçı, Amasya Macit Zeren Fen Lisesi  İngilizce Öğretmeni Dursun Köse, Giresun Keşap Fen Lisesi İngilizce öğretmeni Volkan Okayayve Hırvatistan’dan IT öğretmeni MihaleaKelava ortaklığında gerçekleştirilen projede öğrenciler kritik düşünme ve araştırma becerilerini geliştirmenin yanı sıra İngilizce dil becerilerini de geliştirmek için büyük bir fırsat yakaladılar.

 

Eylül ayında başlayıp haziran ayında biten bu proje süresince öğrenciler  öğretmenlerinin rehberliğinde eğlenceli ve çeşitli ortak çalışmalar yapıldı. İklim değişikliğini ve etkilerini anlama ve bu konuda neler yapılabileceği konusunda bilinçlenme amacıyla bir araya gelinen bu projede sera gazı etkisiyle ilgili deney, araştırma ve sunum çalışmaları ve bir çok webinar düzenlendi.

 

Öğrenciler ve veliler ‘Cennette İlk Sofra’ ve ‘Bilge Kadın’ kitaplarının yazarı Mine Ataman ile iklim değişikliğinin tarım üzerindeki etkilerini , yeme alışkanlıklarını nasıl değiştirdiği üzerine sohbet ettiler. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yusuf Demir ile Suyun önemi , iklim değişikliği sonucu insanlığı gelecekte nelerin beklediği, var olan su kaynaklarımıza nasıl sahip çıkılması gerektiği üzerine söyleşi gerçekleştirdiler.

 

Günümüzde büyük önem taşıyan güvenli internet kullanımı ile ilgili webinarlar düzenlenerek öğrenciler bu konuda da bilinçlendirildi. Bu webinarların yanı sıra dünyanın farklı ülkelerinden iklim uzmanlarıyla gerçekleştirilen çevrimiçi toplantılarda İngilizce iletişim becerilerini de geliştirmişlerdir. Birleşmiş Milletler’in Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri arasında bulunan iklim eylemi konusunda Birleşmiş Milletler elçisiyle de webinar düzenlendi.

 

Çevreye verdiğimiz zararın ekolojik olarak karbondioksit cinsinden ölçülebilmesi. Aynı zamanda , küresel ısınma riskinin ne kadar tehlikeli olduğunu da bize göstermesi için karbon ayak izi hesaplama uygulaması da  projedeki öğretmen ve öğrenciler tarafından kullanıldı.

 

Tüm dünyayı etkisi almış olan Covid 19 salgını  öncesi ve sonrasındaki uydu  görüntülerini araştırarak kıtaların pandemiden nasıl etkilendiğinin  karşılaştırılması yapıldı.

 

Dünya Su Günü, Orman Günü , Vahşi Yaşam Günü , Biyolojik Çeşitlilik Günü , Dünya Günü’yle ilgili etkinlikler düzenlendi. 5 Haziran Çevre Günü’nde ‘Küresel Isınmaya Karşı Bir Ağaç da Sen Dik’ kampanyası kapsamında  Çarşamba Belediyesi ile işbirliği yapıldı, Çarşamba Doğal Yaşam Parkı’nda   öğrenciler  tarafından kendi adlarına diktikleri ağaçlarla  geleceğe  nefes olması için oluşturulan  bir hatıra ormanı hediye edildi.

 

 

 

 

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Önceki ve Sonraki Haberler
Bunlar da İlginizi Çekebilir