İSYANIN ADI: YEDAŞ!

İSYANIN ADI: YEDAŞ!
Samsun genelinde kar yağışı sonrasında yaşanan elektrik kesintilerine çözüm isteyen vatandaşlar, elektrik dağıtım şirketi YEDAŞ’ın sorumsuz tavrı karşısında adeta isyan etti. Kesintilerden en fazla etkilenenlerden birisi de Gazetemiz oldu.

‘ORDU HATTI FELÇ OLDU EKİP BULUNAMADI’

Samsun ve birçok ilçesinde kar yağışı sonrası YEDŞ derdi bir kere daha net şekilde ortaya çıktı.  Samsun ve ilçelerinde yağan ve şehir merkezinde yaklaşık 10 cm kar kalınlığı oluşmasının hemen ilk saatlerinde Çarşamba ilçesinde özellikle Kirazlıkçay Mahallesi, Ordu başı gibi mahallelerden başlayarak Ordu ili istikametine giden hatlarda tel kopmaları ve trafo arızaları meydana geldi. İlk saatlerde başlayan elektrik kesintilerine YEDAŞ Ekipleri yetişemedikleri gözlendi. Ekiplerin yetersizliği mağduriyetleri de arttırdı.

‘ELEKTRİK KESİNTİSİNE ÇÖZÜM BULUNAMADI’

Elektrik kesintilerinin Pazar akşamı başlaması ile birlikte kesintiler başladı. Kesintiler üzerine Alo 186 hattından arayan vatandaşlara Elektrik dağıtım şirketi YEDAŞ’ın  ‘Hava muhalefeti’ bahanesiyle anlık kesintilerin oluştuğu bilgisi ve yaşanan arızanın en kısa sürede çözümleneceği cevabından başka cevap gelmemesi ile vatandaşlar Çarşamba günü öğle saatlerine kadar büyük kısmı mağdur edildi.  Çarşamba İlçesinde ki hiçbir telefon hattına ulaşamayan vatandaşlar Yedaş’ a tepki üstüne tepki yağdırmaya devam etti. Bu arada YEDAŞ’ın hiçbir şekilde doğru dürüst yatırım yaparak trafo ve hat yenileme işlemlerinden kaçınarak daha çok kazanç sağlamayı hedeflemesinden kaynaklı kesintilerin çok olduğu iddiaları şaşkınlık oluşturmaya yetti.

‘YEDAŞ’IN SORUMSUZ TAVIRLARINA TEPKİ ’

Mahallelerde yaşanan kesintilerle birlikte vatandaşlar 2-3 gün süreyle karanlığa gömüldüklerini belirterek, YEDAŞ’ın sorumsuz tavırlarına tepki gösterdiler. Oluşabilecek olumsuzluklara her daim hazır oldukları algısını yansıtmaya çalışan ancak en ufak bir fırtına, yağmur yağışı veya kar yağışı sonrasında elektrik hatlarının felç olduğunu söyleyen vatandaşlar, YEDAŞ’ın bu aymazca davranışına bir son verilmesi gerektiğinden bahsettiler.

‘186- VE WATSAPP HATTI YETERSİZ KALDI’

Zahmetli ve güç bir şekilde ‘186-Elektrik Arıza Çağrı Merkezi’ne ulaşabildiklerini ifade eden mağdur vatandaşlar, 3 güne varan süreyle enerji alamadıklarını, hava muhalefetlerine karşı gerekli çalışmaların YEDAŞ yönetimi tarafından kısa sürede başlatılmasını istediler. Kesintilerden mağdur olan vatandaşlar, YEDAŞ’a tepkilerini sosyal medya üzerinden duyurmaya çalıştıkları gözlerden kaçmadı. Müşteri memnuniyetinden ve hizmet kalitesinden övgüyle söz edilen kurumda oluşturulan taleplere dönüş süresinin oldukça geç olduğunu bu yüzden sosyal medyadan kendilerine çözüm aradıklarını dile getirdiler.

‘YEDAŞ ÇARŞAMBA ŞUBESİNİ KAPATTI’

Bu arada Gazetemize ulaşan bilgilere göre YEDAŞ Sorumluluk alanında bulunan illerde toplam 170 küsur işçinin iş akitlerini sonlandırdığı iddia edildi. Bu iddialarda daha vahimi Çarşamba ilçesinde bulunan YEPAŞ şubesi kapatılırken burada yapılması gereken işlemler NKOLAY isimli bir firma üzerinden yaptırıldığı arıza ekibinin ise 10 aracının olduğu fakat personel yetersizliğinden arızalara yetişemedikleri iddia edildi.  İlçede sadece arıza ekibi bırakıldığı öğrenildi. Çarşamba Şube Müdürlüğünü fesh eden ve Samsun’un en büyük ilçelerinden olan Çarşamba’ da ki vatandaşların elektrik işlemlerini nasıl ve nerede hızlı ve daha az masrafla yapacakları tamamen merak konusu olmaya başladı. Konu ile ilgili olarak araştırmalarımızı ve yetkililere ulaştığımızda net bilgileri alarak sizlere aktaracağız.

HABER MERKEZİ

 

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Önceki ve Sonraki Haberler
Bunlar da İlginizi Çekebilir
Çarşamba Haber