İzmir’de ESHOT Genel Müdürlüğü’nün toplu ulaşım elektronik ücret toplama sisteminde Ocak ayında yapılan ve mahkemelik olan ihale süreciyle başlayan kriz farklı bir boyut kazandı.
Haziran ayında eski firmadan sistemi devralan yeni firma, Haziran ve Temmuz aylarında mevcut elektronik kartların otobüs, metro ve vapura binişi okunmasında yaşanan problemleri çözdü. Ancak, bu süreç yeni elektronik kartların hazırlanmasını geciktirdi. “İzmirimkart” adı verilecek olan kartın yazılımı henüz tamamlanmadığı için bayilerde vatandaşa satacak kart kalmadı.
Stoktaki kartların tükenmesiyle hem vatandaş hem de elektronik kart bayileri zor günler yaşıyor. ESHOT Genel Müdürlüğü yetkilileri, firmanın kısa süre içinde yeni kartları hazırlamasını beklediklerini söylerken, herhangi bir açıklama yapmaktan kaçınan bayiler yaklaşan kurban bayramının ardından bu sorunun çözüleceğini söylediler.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.