GÜMRÜK ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, kredi sözleşmeleri ve kredi kartları ile ilgili planlanan yeni düzenlemeleri STAR’a açıkladı. “Çalışmalarımız devam ediyor” diyen Bakan Yazıcı, Tüketici Kanunu Taslağı’yla ilgili bankacılarla görüşmesinde “Her hizmetin bir bedeli var. Ama ücret, sağlanan hizmete denk olmalı. Fahiş boyuta varmamalı” dediğini aktardı. Bakan Hayati Yazıcı ayrıca, kredi kartı ve bireysel kredi sözleşmelerinin okunabilir boyutta bir yazıyla yazılması konusunda da çalıştıklarını belirtti. Bazı bankaların faiz dışı gelir kalemleri itibariyle tüketicinin hukukunu daha fazla koruyan yöntemler geliştirdiğini söyleyen Bakan Yazıcı “Bankaların bu farkındalığı bizi sevindiriyor” diye konuştu. Bakan Hayati Yazıcı’nın banka kredileri ve kredi kartlarıyla ilgili mesajları şöyle:
Aidatı olmayan kartlar çıkabilir
-KISA SÖZLEŞME: Bankaların müşterilerine yaptığı kredi sözleşmelerinde, kredi kartı sözleşmelerinde ve buna bağlı şartları içeren yazılı metinler daha kısa ve anlaşılır sözleşmeler olmalı. Lüzumsuz şeyler içermemeli.
-KARINCA DUASI GİBİ YAZILAR BÜYÜYECEK: Sözleşmelerin belli puntolarla yazılması düşünülüyor. Bir süre önce 12 puntoya çıktı. Daha da düzeltilmeli ve karınca duası gibi olmamalı.
-KARTLAR FARKLILAŞACAK: İyi bir yoldayız. Belki şöyle bir seçenek olabilir. Kredi kartları belki farklılaşacak. Banka bir kartı verirken, ‘şu, şu, şu fonksiyonlara haiz’ diyecek. ‘Bu kartı da alışverişte kullanabilirsiniz’ diyecek. Belki ondan da kart ücreti almayacak. Sağladığı olanağa göre ücret alacak gibi. Bankalar da buna sıcak bakıyor. İhtiyaca göre çok fazla kredi kartları var.
-BİLİNÇLİ TÜKETİCİ HEDEFİ: Tüketici basiretli olacak. Bankalar sonuçta tacirdir. Hedef kitleyi sömürücü hale gelmemeli. Tüketici de bilinçli olmalı. Cebinde bir kart aldıktan sonra sanki ona karşı hiçbir yükümlülüğü yokmuş gibi değil, ne aldığını ne ödeyebileceğini takip edecek bilinçte, donanımda olmalı.
akasyam.com
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.