Samsun beton yolda Türkiye'ye öncü 

Samsun beton yolda Türkiye'ye öncü 
Samsun Büyükşehir Belediyesi 2 yılda bin km beton yol yaparak köy grup yollarını otoban kalitesine kavuşturdu

Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz, Samsun’un beton yol konusunda Türkiye’de öncü konumunda olduğunu belirterek, “5 bin kilometrelik köy yolunun bin kilometresini beton yolla kapladık, 2017 ve 2018 yıllarında da bin kilometre daha beton yol yapacağız” dedi. 
Gelişmiş ülkelerde beton yollar yüzyıllardır kullanılıyor. ABD, bu sistemi 126 yıl, Avrupa ülkeleri ise 75 yıldır uyguluyor. Almanya, Belçika ve İsviçre başta olmak üzere batı ülkelerinin tamamı ve Japonya, beton yollara büyük önem veriyor. Avrupa’da beton yolların oranı, bazı ülkelerin otoyollarında yüzde 70’leri buluyor. Dünya ülkeleri beton yolları benimserken Türkiye ise hazır betonda artık söz sahibi olmasına rağmen beton yollarla 10 yıl önce tanıştı.
Beton yolu uygulamalarını Türkiye’de ilk gerçekleştiren yerel yönetim olan Samsun Büyükşehir Belediyesi, diğer belediyelere de örnek oldu. Belediye, 2 yılda bin km beton yol yaparak, köy grup yollarını otoban kalitesine kavuşturdu. Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz, beton yolun asfalta göre daha dayanıklı ve daha ucuz olduğunu söyledi.

“Asfalt yollar timsah sırtı gibi bozulmalara sebep oluyor”
Beton yolun asfalt yola göre daha dayanıklı olduğunu vurgulayan Başkan Yılmaz, “Beton yol konusu, bizim iklimimiz ve coğrafi şartlarımıza yönelik kendimizin geliştirdiği bir mantık platformu. Asfalt yapmak için malzemenin kuru olması gerekiyor. Sühunetin düşük olması gerekiyor ve dolayısıyla asfalt yapabileceğimiz gün sayısı Karadeniz’de olduğu gibi Samsun’da da oldukça sınırlı oluyor. Bir de asfalt yapacağının yolun zemininin alt yapısına çok masraf yapılması gerekiyor. Beton, bu jeolojik şartların iyileştirmesi ilgili konuda o kadar büyük hassasiyet içeren bir kaplama türü değil. Beton da iyi bir üst yapıyı gerektiriyor. Beton, asfalt kadar nankör değil. Asfalt daha nankör. Asfalt çok küçük bir eksikliği üstte yansıtıyor, çatlıyor ve timsah sırtı dediğimiz bozulmalara sebep oluyor” diye konuştu.

“Başka şehirler gelip bizden bilgi alıyor”
Başka şehirlerin belediye başkanlarının ve teknik personellerinin beton yol konusunda kendilerinden bilgi aldığının altını çizen Yılmaz, “Betonu bizim bölgemizin bir ihtiyacı olarak geliştirdik. 5 bin kilometrelik köy yolunun bin kilometresini beton yolla kapladık. 2017 ve 2018 yıllarında 2. bir bin kilometreyi daha yaparız diye düşünüyorum. Bu büyük oranda köy yollarımızın önemli oranda büyük dönüşümünün sonuçlarına bizi ulaştıracaktır. Beton yol konusunda başka şehirlerin belediye başkanları ve teknik personelleri, Samsun Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Dairesi Başkanlığına gelip bilgi alışverişinde bulunuyorlar. Karşılıklı fikir alışverişi içerisindeyiz. Herkes kendi şartlarına uygun olduğu boyutta bundan fayda sağlamak istiyor. Beton yol her yerde deva her yerde çözüm değil. Örneğin Sivas, Erzurum gibi sühunetin, soğuğun ve donun çok olduğu yerlerde çözüm değil. Bir Antalya’da, Konya’da Mersin’de ve Adana’da da çözüm değil. Oralarda da yüksek ısı var. Yüksek ısı asfaltla daha barışık. O bakımdan bizim gibi yağışı bol, kliması, rutubeti hiç eksik olmayan bir yerde beton yol daha ucuz ve daha çabuk sonuca götürecek bir alternatif olarak ortaya çıkıyor” şeklinde konuştu.
Samsun Büyükşehir Belediyesi beton yol çalışmalarını sürdürüyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Önceki ve Sonraki Haberler
Bunlar da İlginizi Çekebilir
Yerel Haber