Samsun'da eğitim kurumlarında eğitimin bütün bileşenlerini içeren, akademik başarı, değerler eğitimi, kitap okuma çalışmaları, rehberlik hizmetleri, projeler ve sportif-kültür-sanat alanları başta olmak üzere eğitim hizmetlerinin niteliğini artırarak öğrencilerin akademik ve sosyal başarı seviyelerini yükseltmek amacıyla 2016-2017 eğitim-öğretim yılında başlatılan ve başarıyla uygulanan Samsun Maarif Hareketi Projesi 2017-2018 eğitim öğretim yılında da uygulanmaya devam ediyor.
Topyekûn eğitim hareketi
İl Milli Eğitim Müdürü Coşkun Esen yaptığı açıklamada, “Türk Milli Eğitim sistemi son 15 yıl içinde büyük ölçekli yapısal bir değişim içine girdi. Bu değişime illerin ayak uydurması ise kaçınılmaz. Standart ve geleneksel eğitim anlayışıyla bu değişen eğitime ayak uydurmak oldukça zor. İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak il genelinde eğitim adına yapılan çalışmaları bir çatı altında toplamak için 2016-2017 eğitim ve öğretim yılında 'Samsun Maarif Hareketi Projesi’ni hayata geçirdik. Biz İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak sadece bir alanda yapılan eğitim faaliyetlerinin çocukların bilgili ancak sosyal olmayan, kendilerini ifade edemeyen, spor ve sanatla ilgilenmeyen bireyler olmalarına neden olduğunu biliyoruz. Bu nedenle sadece akademik değil, akademik başarıyla beraber sosyal, kültürel, değerler eğitimi, spor gibi alanlarda da eğitim faaliyetlerinin il genelinde geliştirilmesi zorunlu bir hal aldı. Ayrıca il genelinde kurumların birbirlerini rakip olarak görmelerinin eğitim faaliyetlerini engellediği, her kurumun ortak çalışma yaparak topyekûn bir eğitim hareketinin doğru olacağı kanısına vardık. Böylece il genelinde aktif, ölçülebilir, geribildirim çalışmaları olan bir eğitim hareketi olan Samsun Maarif Hareketini bu eğitim öğretim yılında da uygulamaya devam ediyoruz” diye konuştu.
Proje oranı yüzde 85 arttı
2016-2017 eğitim-öğretim yılında başarıya ulaşan projenin istatistikleriyle ilgili bilgi veren Esen şu bilgileri verdi: "Samsun genelinde destekleme yetiştirme kurslarında öğrenci sayısı 68 bin 506'dan, 76 bin 67'ye yükselerek yüzde 11'lik bir artış gösterdi. Okullarda yürütülen yerel projelerin sayısı bin 384'ten 2 bin 560 a çıkarak yüzde 85'lik büyük bir artış sağladı. Projeyle kitap okuma etkinliklerinde okullara kazandırılan kitap sayısı 122 bin 169'dan, 166 bin 646 ya çıkarak yüzde 36'lık artış, kitap okumayla ilgili öğrencilere yapılan etkinlik sayısı 3 bin 646 dan 5 bin 92'ye çıkarak yüzde 40'lık bir artış, kitap okumayla ilgili velilere yapılan etkinlik sayısı 769'dan bin 754'e çıkarak yüzde 128 artışla büyük bir iyileşme yaşandı. 13 ilçede bulunan halk kütüphanelerinde okuyucu sayısı 48 bin 521’den 53 bin 234'e, kayıtlı üye sayısı 7 bin 892'den 10 bin 949'a, ödünç verilen materyal sayısı 22 bin 527'den 30 bin 565'e yükseldi.”
“Sporda ivme yakalandı”
Projenin bir diğer göstergesi olan sportif faaliyetlerde de 7 bin 721 olan lisanslı öğrenci sporcu sayısının 8 bin 267'ye yükseldiğini belirten Esen, açıklamalarını şöyle tamamladı: "Kültür sanat faaliyetlerinde kültürel yarışmalara katılım 3 bin 416 dan 3 bin 649 a, öğretim yılı içinde abone olunan süreli yayın sayısı 143'ten 390'a yükseldi. Değerler Eğitimi etkinlik sayıları 2 bin 799'dan 3 bin 286'ya yükseldi. EBA Portalı’nda öğretmen kayıt oranı yüzde 64'ten yüzde 80'e, öğrenci kayıt oranı yüzde 35'ten yüzde 65'e yükseldi. EBA’ya katkıda bulunan yönetici ve öğretmen sayıları 513'ten bin 11'e çıkarak bu ve buna benzer tüm göstergelerde büyük artışlar gözlendi.”
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.