Samsun Türkiye’nin Lojistik Merkezi olmayı hedefliyor

Samsun Türkiye’nin Lojistik Merkezi olmayı hedefliyor
Samsun Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Sefer Arlı, 45 milyon avro bütçeli Lojistik Köy projesinin inşaatına devam edildiğini ve 2017 yılının son çeyreğinde projeyi tamamlamayı hedeflediklerini söyledi.

Türkiye'nin lojistik merkezi olma yolunda ilerleyen Samsun'un en önemli projesi olan Lojistik Köy projesi hakkında İl Koordinasyon Kurulu’nda sunum yapan Arlı, proje hakkında önemli açıklamalarda bulundu.

 

“Projenin bütçesi 45 milyon avroya ulaştı”

Projenin AB desteği ile 45 milyon avroya ulaştığını belirten Genel Sekreter Yardımcısı Arlı, “Türkiye'nin lojistik merkezi olmayı hedefleyen Samsun'u, Orta Doğu, Orta Asya ve Kafkas ülkelerine açılan ithalat-ihracat kapısı haline getirecek Samsun Lojistik Köy Projesi, Samsun şehir merkezinin yaklaşık 15 km doğusunda, Tekkeköy ilçesinde Aşağıçinik bölgesinde yaklaşık 672 dönümlük alan üzerinde kurulacaktır. Samsunport Limanı’na (ana giriş) 20 km, Yeşilyurt Limanı’na 7 km, Toros Gübre Limanı’na 5,6 km, Çarşamba Havaalanı’na ise 10 km uzaklıktadır. Samsun-Ordu karayolu, Lojistik Köy’ün 1.8 km kuzeyinden geçmektedir. Samsun-Çarşamba demiryolu hattı Lojistik Köy’ün tam olarak yanından geçmektedir. Samsun Lojistik Köy Projesi Yürütme Kurulu’nu oluşturan kurumların hisseleri Samsun Büyükşehir Belediyesi yüzde 40, Tekkeköy Belediyesi yüzde 10, Samsun Ticaret ve Sanayi Odası yüzde 25, Samsun Ticaret Borsası yüzde 15, Samsun Merkez Organize Sanayi Bölgesi yüzde 10, Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı da doğal üye şeklindedir. Samsun Lojistik Köy projesi, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’na 2011 yılında Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programı, öncelik 1. iş çevresinin geliştirilmesi başlığı, endüstriyel alt yapının geliştirilmesi tedbiri kapsamında Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı adına sunulmuştur. Yapılan değerlendirme neticesinde; Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından, 26 Nisan 2012’de 11 proje ile Önceliklendirilmiş Projeler Listesi’ne girmeye hak kazanmıştır. Projemiz Türkiye’de tüm etaplarda programa sunulan en yüksek bütçeli tek majör proje olarak 25 milyon avro bütçesi ile büyük bir başarı göstermiştir. Avrupa Birliği Komisyonu, Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu ve Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile yapılan müzakere sürecinde proje bütçesini yaklaşık 45 milyon avroya ulaşmıştır” dedi.

 

“Projenin amacı bölgesel rekabeti geliştirmek”

Yapılan proje ile TR 83 Bölgesi içerisinde bulunan Amasya, Samsun, Çorum Tokat illerinin rekabetini geliştirmeyi amaçladıklarını planlayan Sefer Arlı, “Projemizin genel hedefi, TR 83 Bölgesi’nde yer alan firmalara lojistik depo imkanlarını sağlayarak, bölgesel rekabet edilebilirliği geliştirmektir. Özel hedefleri ise girişimciler için bölgesel ulaşım ve lojistik altyapısının geliştirilmesi, multi-model nakliyeye geçişin artmasıyla demiryolu nakliyeciliğin payının artırılması ve kargo depolama sorununun giderilmesidir. Hali hazırda projemizin, yapım ihalesi gerçekleştirilmiş olup ihale SERA Grup firması uhdesinde kalmıştır. Yüklenici ile sözleşme imzalanmış olup yer teslimi yapılarak çalışmalar başlatılmıştır. Teknik destek ihalesi gerçekleştirilmiştir. Mal alım ihalesi ihale aşamasındadır. Projemizin 2017 yılının son çeyreğinde tamamlanması hedeflenmektedir. Bu çalışmalara ilaveten Lojistik Köy’e giden demiryolu hattının alt yapı ve üstyapı çalışmalarına yönelik TCDD ile görüşmeler yapılarak yaklaşık 30 milyon TL tutarındaki yatırımında faaliyet takvimi belirlenmiştir ve çalışmalarda başlatılmıştır” diye konuştu.

 

“Kazı çalışmaları devam ediyor”

Projenin inşaat aşamasının devam ettiğini vurgulayan Arlı, “Projemizde, sosyal bina temeli komple bitmiş olup A1-A2-C3 blok bodrum kat kolon ve perdelerin betonu dökülmüştür. C2-C1-B1 blokta kolon ve perde demir donatı ve kalıp çalışmaları devam etmekte olup. A1-A2 Blok zemin kat demir donatı ve kalıp çalışmaları devam etmektedir. Type 1 Kazı çalışması bitmiş olup dolgu ve testleri yapıldıktan sonra grobeton dökülmüştür. Su yalıtımı başlamış olup devam etmektedir. Type 2 kazı çalışmasının yüzde 60’ı bitmiş olup kazı çalışması devam etmektedir. Type 3 kazı çalışmasının yüzde 30’u bitmiş olup kazı çalışması devam etmektedir” şeklinde konuştu.

 

“Projenin güney kısmına kanal yapılmalı”

Arazinin ve projenin korunması için güney kısmına kanal yapılması gerektiğinin altını çizen Arlı, “Söz konusu Lojistik Köy alanına sınır Yarılkaya Deresi ve D15-3 drenaj kanalı ıslah çalışmaları D.S.İ 7. Bölge Müdürlüğü tarafından devam etmektedir. Ancak proje alanına bitişik güney kısmında bulunan yaklaşık bin 100 dönümlük alanda bulunan çeşitli kanallar proje sahamıza kadar uzanmaktadır. Sahamız inşaat sahası içerisinde bulunan bu kanalların sahamıza girdiği noktalarda körlenerek kapatılması inşaat sahasında yapılan çalışmaların gerçekleşmesi için gereklidir. Bu nedenle, gerek Samsun Lojistik Köy projesi sahası ve yapılan imalatların, gerekse bahse konu bin 100 dönümlük arazilerin korunabilmesi için proje sahamızın güney kısmına kuşak kanal yapılarak yukarıdan gelen kanal ve suların toplanarak Yarılkaya ve/veya D15-3 kanallarına bağlanması sureti ile emniyete alınması önem arz etmektedir. Ayrıca yaklaşık 50 hektarlık alanda liman geri sahası oluşturularak bu alanda lojistik, soğuk hava deposu ve antrepo ihtiyaçlarımızı giderecek yeni depolama alanları oluşturulacak ve lojistik destekler sağlanacaktır. Burası aynı zamanda Lojistik Köy projesinin bağlantı noktası olacak olup ufak tonajlı gemilerin yanaşabileceği iskele de yapılacaktır” ifadelerini kullandı.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Önceki ve Sonraki Haberler
Bunlar da İlginizi Çekebilir
Resmi İlanlar
Güncel