CHP Çarşamba ilçe Başkanı Sinan Yaşar ve İlçe Yönetim Kurulu üyeleri 4+4+4 eğitim sistemi ile alakalı parti binasında basın açıklaması yaptılar. Yapılan açıklamada, “Siyasi iktidar bir hükümet olma işlev ve rolünü çok ötesinde kendi düzenini kurma çabası içerisinde sinsi adımlar atıyor, siyasal iktidar kendi düzenini kurarken, ülkemizde var olan, toplumun çok kesimi tarafından kabul edilen sorunlar yumağını gerçekçe gösteriyor. Toplumun çoğunluğu eğitim sistemindeki sorunları kabul ediyor. Siyasal iktidar tarafından esas yönelim, eğitim sistemindeki sorunları çözmek değil. Sorunları gerekçe göstererek kendi düzenini inşa etme halidir. İşte AKP ile aramızdaki fark sorun var olan eğitim sorunlarına sahici, toplumdan yana çözümler üretmek çabasındayken siyasal iktidarın eğitimde var olan sorumları çözmek yerine o sorunları kendi düzenini kurmanın, yerleştirmenin bir amacı olarak kullanmasıdır” denildi.
Açıklamanın devamında, “4+4+4 eğitim sisteminin uygulamada doğuracağı olumsuz sonuçlara ilişkin verileri endişesi sürüyor. 60 aylık çocukların ilkokula başlaması, aralarında iki yaş fark olan çocukların aynı sınıfta okuması ‘oyunlarla geçecek’ ilkokul birinci sınıf müfredatı temel eğitimin sekiz yıldan fiilen 4 yıla çekilmesi ortaokulda mesleki yöneltme amaçlı seçmeli ders paketleri, müfredatı eklenen din dersleri, yeni uygulamaların engelli çocukların eğitime getirecekleri....Yeni eğitim sistemi ezberci kalıpçı bir eğitim. Yerine tüm çocukların zihin ve beden gelişimlerine uygun yükü taşıyabileceği bir eğitim sistemine ihtiyaç olduğunu aksi takdirde yüz binlerce çocuğun daha okula başlamadan soğuyacağını biliyoruz” denildi
Okul öncesi eğitim
Yapılan açıklamada küçük yaştaki çocukların bu yıl okula başlamasına da değinilerek, “Biz 61 ve 71 ay arasındaki çocukların açılacak okul öncesi eğitim sınıflarında eğitim görmesi gerektiğini düşünüyoruz.. Bu yaş grubundaki tüm çocukların açılacak okul öncesi eğitim sınıflarında okutulması gerekir. İlkokul birinci sınıflar ise 72 ile 84 ay arsasındaki çocuklar için olmalı. Böylece çocuklar zihin ve beden gelişimlerine uygun yükü taşıyabilirler. Toplumun ortak dilinin, kültürel dilinin oluşması ve birbirleriyle anlaşması, iletişim kurması kültürümüzün gelişmesi açısından belli bir zaman beraber geçirmek ortak bir bilgi ve beceri kazanımdan geçmek önemlidir. Kendine ait düşünce becerisini geliştiremeyen bir toplum haline dönüşüyoruz. Ezberci kalıba, aşırı formatlayıcı eğitim tipinin bir kenara konulması gerekiyor” denildi
Engeliler nerede?
Açıklamada son olarak engellilere de değinilirken, “Bir eğitim sisteminin en büyük ölçütü farklılıkları nasıl ele aldığından geçer. Eğitime başlama yaşı ne olursa olsun her zaman grubun içinde bir çan eğrisi kuralı' gereği bir grup çocuk ortalamanın çok önünde yer alırken başka bir grup çocuk ortalamanın çok altındadır. Öğrenme becerileri açısından eğitim sisteminde bu grupların farklı öğrenme stillerine farklı öğrenme ihtiyaçlarına dönük programlar göremiyoruz. Buna ihtiyaç olan ailelerin okul bulmak için kapı kapı dolaştığım görüyoruz. Biz aceleci bir değişim yerine, parça parça en çok ihtiyacı olan gruplardan başlayarak bilimsel veri toplayarak, değişik eğitim teknikleri deneyerek gerçekleştirilecek bir dönüşüm hedefliyoruz bu anlamda mücadele eden sendikaları destekliyor özellikle 15 eylül cumartesi günü Ankara’da yaptıkları eylemle öğretmenlerin, velilerin, öğrencilerin sesi olan Eğitim - Seni kutlar dayanışma içinde olduğumuzu belirtiriz” denilerek açıklamaya son verildi.
Haber-Foto: SerkanKarahan