Çarşamba insanı bazen gülmekten öldürüyor. Son öğrendiğimiz olayda ise gülsek mi, yoksa durup iyice düşünsek mi anlayamadık. Dün haber yapmak için Çarşamba Devlet Hastanesine gittik. Aslına bakarsanız Haber Müdürümüz Serkan Karahan gitti. Karahan hem yeni hastane haberini yapmak hem de mevcut hastane hakkında son dönemde yapılan çalışmaları ve doktorların sorunlarını öğrenmek için habere gitti.
Fakat hastane yapımında bilgi alacağımız yetkili kişilerin toplantıda olmasından haber yapamayınca Hastanemiz Başhekimi Dursun Mehmet Mehel’le hastanenin en büyük sorunu ne diyerek en azından o yönünü işlemek istedik.
Haber de Sevgili Karahan da görmüş ki Çarşamba halkının % 7 si Alo 182 hattından ve internetten randevu alma hizmetini biliyor ve buradan randevu alarak rahatça hastaneye gidip muayenesini olabiliyor. Yani % 93 hasta veya hasta yakını ne ALO 182 hattını ne de İnternetten randevu almayı bilmiyor veya kullanmıyor.
İşin daha trajik komik tarafı ise hemen her evde cep, ev telefonu, internet olmasına ve aşırı kullanım olmasına rağmen randevu almak için arayanların bazen randevu için yaptıkları konuşmalar insanı kahkahalara boğuyor. Tıpkı şu internette dolaşan telefon şakası gibi mübarekler.
Şimdi; ALO 182 hattı Bakanlığa bağlı ve merkezi sistemle randevu verilen bir merkez konumunda. Çarşamba Devlet Hastanesinde bir doktordan randevu almak isteyen ve telefonla burayı arayan vatandaş telefonu aradığında karşısına çıkan görevli memurun sorularını cevaplayarak randevusunu alıyor.
Ama işin enteresan ve trajik komik yanına gelince: Alo 182 hattını arayan bazı hastalar ve yakınları karşısına çıkan görevlinin:
-Hangi Hastaneden ve hangi servisten randevu almak istiyorsunuz?
Sorununa verdiği cevap şu!.
“-Kavak dibinden randevu almak istiyorum”.
Bakanlık ALO 182 hattında ki memur ise otomatikman randevusunu veriyor. Hasta aldığı randevu gününde Çarşamba Devlet Hastanesinde ki ilgili Doktor kapısına geliyor sırasını bekliyor ama nafile. Doktora soruyor ve randevusunun alınmadığı öğreniliyor. Sorun ne?
Kavak dibinden cümlesi üzerine bakanlık memuru KAVAK DEVLET HASTANESİNİ işaretleyip Kavakta ki hastanedeki ilgili Poliklinikten randevuyu veriyor.
Buna güler misin ağlar mısın?. İşin aslı şu. Bu kıssadan alınması gerekenler:
1 – Hangi Hastaneden randevu alınacaksa hastane adını tam söylemelisiniz?
2- ALO 182 ve İnternet üzerinden randevuyu alırken çok aşırı detaylı bilgiye değil dikkatli ve daha çok bu hatları kullanarak hataları ve muayene kolaylığını en az seviyeye getirmelisiniz. Bunları uygularsak Özel Hastanelerden daha hızlı ve daha kaliteli muayene ve tedavinizin yapılacağını iyi öğrenmeliyiz.
Son cümle: Çarşamba Devlet Hastanesi hastalar için kalite ve bakımda itina ve titiz davranırken, hastalar ve yakınlarının ilgisiz, bilgisiz ve hala eski kafa ile inada hastaneye gidip saatlerce beklemesi yerine bilgi edinip bu kolaylıklardan yararlanması sağlanmalıdır.
Bunu bizler de yardımcı olarak veya hastanede ki ilgili birimlerden bilgi alarak rahat ve kısa şekilde öğrenerek hayatınızı ve işlerinizi kolaylaştırabilirsiniz. Yeter ki siz isteyin. Gerisi ALO 182 ve bir TIK kadar yakın olan İnternet randevu sistemine kalsın. Çok mu zor derseniz sosyal paylaşım sitelerinde dolaşmaktan ve cep telefonları geyik muhabbetlerinden daha kolay… Hayatımızın kolaylaştırılması için yapılan bütün bu güzellik ve kolaylıkları kullanmak çok mu zor. Bence değil.
Ne dersiniz?
Mutlu ve (sağ)-lıcakla kalın…