BARÜ, yüz yüze ve dijital rehberlik uygulamalarıyla rekor sayıda kişiye ulaştı

Bartın Üniversitesi (BARÜ) 12 aya yaydığı program ve meslek tanıtımlarını tercih döneminde de sürdürerek aday öğrenciler ve ailelerine yönelik rehberlik faaliyetlerinde rekor sayıda kişiye ulaştı.

Eğitim-öğretim döneminde farklı şehirlerden yüzlerce kişinin misafir edildiği, lise ziyaretleriyle mesleki tanıtımların yapıldığı, “Kariyer Günleri” ve “Ar-Ge Proje Pazarı” gibi etkinliklerle öğrenci ile öğretmenlerle bir araya gelindiği Bartın Üniversitesinde (BARÜ) YKS sınavlarının ardından yoğun bir sürece girildi. YKS sonuçlarının açıklanması ve ardından tercih dönemine girilmesiyle birlikte yüz yüze ve dijital kanallardan bilgilendirmelerin yapıldığı BARÜ’de doğru tercih ve kariyer danışmanlığı konusunda bilgiler verildi.
Sosyal medya paylaşımları on binlerce kişiye ulaştı
Tercih dönemi öncesi başlayan ve tercih dönemiyle hız kazanan sosyal medya paylaşımlarıyla aday öğrencilerin merak ettiği konular aktarıldı. 9 fakülte, 1 yüksekokul, 3 meslek yüksekokulunda yer alan programların eğitim süreci ve istihdam imkanları konularında bilgilendirmelerin yapıldığı paylaşımlar binlerce kişiye ulaştı. Temmuz ayında başlayan 8 ağustosta biten tercihlerin son gününe kadar BARÜ’ye ait resmi hesaplardan Twitter’da 234 bin 186, Facebook’ta 92 bin 714 ve Instagram’da ise 410 bin 162 erişim sağlandı. Whatsapp İletişim Hattı’na ise gelen 1.784 soruya ise en hızlı şekilde cevaplar verildi.
Ayrıca BARÜ, sosyal medya marka endeksi SocialBrands’ın yayımladığı BoomSocial 2023 Ağustos ayı endeksi Twitter sıralamasında en başarılı markalar arasına girerek devlet üniversiteleri arasında 12’nci sırada yer aldı.
“Bu Senin Hikâyen” temasıyla 15 yeni kısa film yayına alındı
BARÜ’nün geleceği hedefleyen aday öğrenciler için “Bu Senin Hikayen!” temasıyla hazırlanan 15 yeni filmi yayına aldı. Web sayfaları ve sosyal medya uygulamaları üzerinden dolaşıma sokulan videolar YouTube’da 295 bin 426 gösterime ulaştı. 60 bin 285 kez tıklanan videolar 1.105 saat izlenme süresiyle sırasıyla en fazla Ankara, İstanbul, İzmir, Samsun, Mersin, Van, Trabzon, Çorum, Bartın ve Zonguldak konumlarından takip edildi. En çok tıklanma yüzde 50,5 ile cep telefonlarından yapılırken bunu yüzde 23,7 ile televizyon, yüzde 21,1 ile bilgisayar ve yüzde 4,7 ile tabletler takip etti. BARÜ’nün yayına aldığı videoların yüzde 48,4’ü 18-24 yaş aralığındaki kişiler tarafından izlendi.
Merak edilen konulara web sayfaları üzerinden ulaşıldı
Bartın’daki kaliteli eğitim ortamı, güvenli şehir, konaklama, yurt dışı öğrenim ve staj imkânları, iş yeri eğitim modeli, çift anadal ve yan dal uygulamaları noktasında sunulan fırsatların aktarıldığı BARÜ resmi web sayfası ve aday öğrenci sayfası da bu süreçte rekor ziyaretçi sayısına ulaştı. BARÜ resmi web sayfası (www.bartin.edu.tr) Temmuz ayında başlayan 8 ağustosta biten tercihlerin son gününe kadar 49 bin 881 ziyaretçi sayısına; aday öğrenci sayfası (aday.bartin.edu.tr) ise 10 bin 965 ziyaretçi sayısına ulaştı.
BARÜ, Ankara, İstanbul ve Kocaeli’de büyük ilgi gördü
BARÜ, Ankara, İstanbul ve Kocaeli’de düzenlenen “Üniversite Tercih Günleri”ne de katılım sağlayarak bünyesinde yer alan programları tanıttı. BARÜ standını ziyaret eden lise son sınıf öğrencileri, aileleri ve rehber öğretmenlerinin soruları Öğr. Gör. Burak Ceylan tarafından cevaplandırıldı. Yoğun ilginin olduğu fuarlarda BARÜ’nün yurt dışı eğitim imkanları, çift anadal ve yandal uygulamaları noktasında sunduğu fırsatlar da aktarılarak, kaliteli eğitim ortamı, güvenli şehir, sosyal hayat ve konaklama imkânlarının önemine vurgu yapıldı. İstanbul’daki fuara katılan BARÜ Rektörü Prof. Dr. Orhan Uzun ise yaşam ve kariyer, öğrenme ve yenilikçilik ile bilgi ve teknoloji becerileri konuları üzerinden ziyaretçilere tavsiyeler verdi.
Alanında uzman akademisyenler aday öğrencilerin yanında oldu
BARÜ Kutlubey Yerleşkesinde üniversite tercihi yapacak öğrenciler ve aileleri için “Tanıtım ve Tercih Günleri” etkinliği gerçekleştirildi. Alanında uzman akademisyenlerin yer aldığı ve 8 gün boyunca devam eden etkinlikte doğru tercih ve meslek tanıtımları konularında bilgiler verildi. Üniversite tercihi yaparken dikkat edilmesi gerek hususların anlatıldığı ve aday öğrenciler ile ailelerinin sorularının cevaplandırıldığı etkinlikte Kariyer Planlama, Uygulama ve Araştırma Merkezi ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından kariyer planlaması konusunda danışmanlık yapıldı.
Canlı yayınlarda dikkat edilmesi gereken hususlar aktarıldı
BARÜ’de “Tanıtım ve Tercih Günleri” dahilinde çevrim içi seminerler de gerçekleştirildi. Öğr. Gör. Burak Ceylan’ın moderatörlüğünde düzenlenen programlarda Eğitim Fakültesinden Dr. Öğr. Üyesi Bilge Sulak Akyüz “Tercihte Doğru Adım” ve Dr. Öğr. Üyesi İhsan Çağatay Ulus ise “Geleceğin için Doğru Tercih” başlıklarında konuşmalar yaptı. Sosyal medya hesapları üzerinden canlı olarak gerçekleştirilen yayınlarda gelen sorulara cevaplar verildi.

İHA

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Güncel Haberleri