16 Milyon 250 Bin TL gibi yüksek bir rakama Çarşamba Belediyesi tarafından yapıldığı açıklanan ve yapımına geçen yıl başlanarak bu yıl Kasım ayı başında resmi tesliminin yapılacağı açıklanan Çarşamba yeni şehir köprüsü’nün bir türlü tamamlanarak açılamamasının nedenleri merak edilmeye başlandığı belirtiliyor. Çarşamba şehir merkezinde bulunan tarihi köprüye ihtiyaç var denilerek yeni araç köprüsü yapılmıştı. Bu köprüden sonra Salıpazarı ve Ayvacık İlçelerini bağlantı yolu olarak yapılan TOKİ köprüsü ile ilgili Çarşamba’nın köprü cenneti haline getirildiği ve bu nedenle de tepkilere neden olduğu söylentileri dikkatlerden kaçmıyor.
İlçe merkezine yapılan İstanbul boğaz köprüsü görünümlü 5. Köprü olma özelliğini taşıyan yeni şehir köprüsü’nün daha önce yapılan açıklamalarla yakın zamanda açılacağı belirtilmiş, bu çerçevede yapılan çalışmalarda Özel Halk Otobüsleri durağı park olarak kullanılan alana alınması için kazılar başlatılması ilçede dikkat çekerken, ilk günden bu yana belediye başkanı Hüseyin Dündar tarafından özellikle Samsun’da ve yaygın basında yayımlanan gazetelerde ve televizyonlarda yapılan açıklamalarda önce Kasım 2018 tarihi içinde akabinde Aralık ayı sonunda kesin olarak hizmete açılacağı belirtilmiş ancak hala ne köprünün ne de bağlantı yollarının tamamlanamaması, bu tarihte köprünün bitmediği gibi bağlantı yollarının da çözüme kavuşturulamaması nedeniyle tepkilere neden olmaya başladığı gözleniyor.
Yeni şehir köprüsünün açılışının gecikme nedenleri arasında Borcu olmayan ve kasasında 130 milyon sıcak parası olduğu iddia edilen Çarşamba Belediyesinin Kentsel dönüşüm inşaatı ile birlikte özellikle köprü inşaatını yapan firmaya Belediyenin ödemelerde sıkıntı oluşturmasından kaynaklı sorunlardan köprünün tamamlanmasının geciktiği iddiaları konuya vakıf çevrelerin tepkisine neden olduğu iddia ediliyor.
Bunun yanı sıra yine köprü bağlantı yolları arasında özellikle Çarşamba’nın Doğu yakasını ve Batı yakasını birleştirecek yeni köprünün Batı yakada ki kısmının eski Kız Meslek ve Anadolu Kız Meslek Lisesi eski binasının yıkılması için yeni binaya taşınması ile yıkılmış ancak PTT Ana binası konusunda sıkıntıya girdiği iddia edilmişti. PTT Genel Müdürlüğüne adeta dayatma şeklinde ki girişimlerle yıkım için yapılan görüşmelerde bir dönem karşılıklı görüşmeler çıkmaza girmiş ve yapılan son görüşmelerde farklı adımlar atılmasına neden olduğu iddia edilmişti.
Bu noktada PTT için mevcut bina yıkılacak olmasından kaynaklı PTT’nin Novada Vefa AVM ye gönderilmek istenmiş ancak PTT Genel Müdürlüğü bu olaya PTT’nin aşırı zarar edeceği endişesi ile sıcak bakmamıştı. Bu arada Belediye kimsenin kararını beklemezsizin Emirgan Park içinde küçük bir PTT binası düşünerek binayı yapmış ancak bu girişim de kabul görmemiş ardından PTT Genel Müdürlüğü Belediyeden eski tren garı ve istasyonu olarak bilinen ve halen Gar Düğün Salonu olarak işletilen bina istenmiş ve bu nedenle çalışmalar tıkanmıştı.
Geçtiğimiz günlerde belediye ekipleri Lise binasını yıkarken PTT binası temeline kadar girerek bilinçli şekilde sıkıştırdığı iddiaları üzerine PTT Genel Müdürlüğü Gar Düğün Salonunda ısrar ettiği aksi takdirde hiçbir şekilde bu yıkıma ve bina teslimine razı olmayacaklarını belirttikleri iddiaları ile köprünün bağlantı yolu çalışmaları çıkmaza girdiği iddiaları açılışın gecikmesi ile birlikte gerçeklilik payının yüksek olduğu şeklinde yorumlanmaya başladığı gözleniyor.
Yeni şehir köprüsünün yapılmasına vatandaşlardan açılışın gecikmesinden kaynaklı tepkilerin geldiği gibi aynı şekilde ihtiyaç olan kanalizasyon, su şehir şebekesinin yenilenmesi, doğal gaz döşemeleri gibi alt yapı sorunları ile boğuşan ilçeye hiç gerek yokken trilyonlarca lira heba edilerek köprü yapılması hovardaca halkın ve ilçenin kaynaklarının birilerine peşkeş çekildiği şeklinde yorum ve tepkilere neden olduğu iddia ediliyor. Bazı çevrelerse köprü yerine iş ve istihdam oluşturulacak bir fabrika açılışına destek verilseydi daha güzel bir hizmet olacaktı yorumları ile köprü hikayesi açılışa kadar devam edeceği gözlemleniyor.
HABER MERKEZİ