Çarşamba’nın Dikbıyık beldesinin 30 yıldır bitmeyen çilesi köprü sorununa bir türlü çözüm bulunamıyor. Beldenin hemen çıkışında beldeyi civar köylere ve Çakmak Barajına bağlayan, 1984 yılında Devlet Demiryolları tarafından tek tarafı tren yolu, diğer tarafı bir aracın geçebileceği bir köprü şeklinde inşa edilen köprü hala araç ve yaya trafiği için kullanılıyor. Günde binlerce aracın geçtiği köprü giriş ve çıkışları itibarı ile çok dar olmasından kaynaklı birçok kazaya da ev sahipliği yapıyor.
Köprünün Devlet Demiryollarına ait olduğu ve bundan kaynaklı dokunulamadığı belirtilirken, bu köprü yerinde yenisi de bir türlü yapılamıyor. Demiryolunun hizmet verdiği süre içinde bakım ve onarımı küçük çapta da olsa yapılan köprünün, demiryolunun kapanması ile adeta kaderine terkedilerek halkın hayatının hiçe sayıldığı belirtiliyor. Birçok siyasinin bölgeye yeni bir köprü yapımı için söz verdiği belirtilirken bu güne kadar siyasilerin verdiği sözlerine rağmen bir türlü yapılamadığı gibi kimse de ilgilenmiyor. Dikbıyık ve civar köy sakinleri 1984 yılından beri aynı köprüyü kullanıyor.
Beldedeki bir başka sorunlu köprüsü ise Aşağı Karamaslı Köyü olarak bilinen mevkideki Abdal ırmağının üzerindeki köprü. Yaşanan sel felaketlerinden kaynaklı hasar alan ve yıllardır kimsenin müdahale etmediği köprü, duruşuyla bile insanları korkutmaya yetiyor. Köprünün orta kısmında meydana gelen çökme belirgin şekilde görülürken, köprünün tadilata bile uğramaması köylülerin tepkisini çekiyor.
Köylüler köprüyü sürekli kullanmak zorunda olduklarını dile getirirken, “Her geçişimizde köprü acaba bu sefer yıkılır mı endişesi ile karşı karşıya kalıyoruz” diye tepkilerini dile getirdiler. Geçtiğimiz yıl bölgede inceleme yapan özel idare yetkilileri de köprünün yapılacağını belirtmiş ama o tarihten beri köprüde herhangi bir çalışma yapılmamıştı. Şimdilerde belde ve beldeye bağlı köylüler bu köprüyü kim yapacak, bu köprü için bir hayırsever çıkacak mı diyerek merakla bekliyor.
Haber-Foto: Serkan Karahan