Çarşamba’nın içinden geçen mevcut demiryolu hattının kaldırılacağı bilgisi verildi.
Türkiye’de ulaşımdaki en büyük eksikliklerimizin başında gösterilen Demiryolu hatları yapımının maliyetli oluşandan kaynaklı kısıtlı hatlarda hizmet veren bir ulaşım yolu. Son yıllarda AK Parti hükümetiyle birlikte yeniden hayat bulan demiryolu projeleri ve özellikle hızlı tren altyapılarının kurulmaya başlanması Türkiye’de de ulaşım anlamında bir dönemece girildiğinin göstergesi olarak lanse edilmişti.
1984 Yılında temel amacı mevcut Azot ve Bakır fabrikalarının hammadde ihtiyacını karşılamak amacıyla samsundan başlayarak Çarşamba’ya kadar uzanan bir demiryolu hattı yapılmıştı. 2005 yılında Mevcut fabrikaların özelleştirilmesiyle birlikte, fabrikalar lojistik alanını farklı ulaşım alanlarına kaydırınca, ihtiyaç olmadığı öne sürülen Demiryolu hattı kapatılmıştı. Kapatılan demiryolu hattı özellikle köylü için büyük bir nimetti. Köylüler, köylerinin içinden geçen bu demiryolu hattı ile birlikte ürünlerini daha kolay bir ulaşım imkânı ile samsun pazarında değerlendirmeye başlamıştı. 2005 yılında kapatılmasının ardından köylü de bu imkândan yoksun bırakılmıştı. Daha sonra yaklaşık 20 köy muhtarı imza toplayarak demiryolunun tekrar açılmasını talep etmiş ama bir netice alamamıştı.
AK Parti Samsun Milletvekili Cemal Yılmaz Demir mevcut demiryolu hattı ile alakalı, bu hattı Ünye’ye kadar uzatmak istediklerini belirtmiş bu konuda ulaştırma bakanlığı ile görüştüklerini dile getirmişti. Bu durumu duyan Çarşambalılar ise ulaşım araçlarına yeniden kavuşacakları için sevinmişti.
Dün Çarşamba Belediye’si tarafından yapılan bir açıklama ise Çarşambalıların tren yolu umudunu sona erdirdi.
Her yerde yapılıyor biz söküyoruz
Çarşamba Belediye Başkanı Hüseyin Dündar’ın uzun süredir bilinen bir projesi olan, Demiryolu hattını kaldırarak Çarşamba Şehir Merkezine ulaşım için yeni bir arter kazandırma projesi, dün yapılan bir basın açıklamasıyla birlikte duyuruldu.
Bazı Vatandaşlar yaşanan bu gelişmeye tepki göstererek, “ Türkiye’nin her yerinde demiryolu yapılırken biz neden kaldırıyoruz” diyerek tepkilerini dile getirdiler.
Çarşamba Belediyesinden yapılan açıklama ise şöyle;
Demiryolu Kaldırılıyor!
Çarşamba Belediye Başkanı Hüseyin Dündar, demiryolunun şehir içinde kalan ve atıl durumda olan yaklaşık 3 kilometrelik bölümünün kaldırılmasının Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım tarafından uygun görüldüğünü açıkladı.
Çarşamba Belediye Başkanı Hüseyin Dündar ve Samsun Strateji Geliştirme Platformu Başkanı Yakup Güven, kaldırılacak olan demir yolları üzerinde incelemelerde bulundu. Başkan Dündar ve Güven ile sohbet eden mahalle sakinleri, yolun açılacak olmasından duydukları memnuniyeti dile getirdi. Yıllardır atıl durumda olan demiryolları hattını kaldırarak bu hat üzerinde yaşayan mahalle sakinlerine yol ve alt yapı hizmeti götürme imkanına kavuştuklarını açıklayan Başkan Dündar, “Çarşamba şehir merkezinde konut alanı içinde kalmış yaklaşık 3 kilometre uzunluğunda 15-20 metre genişliğindeki demiryolu hattının iki kenarında yaşayan halkımıza hizmet götürme imkanına kavuşuyoruz. Demiryollarının şehir içinde kalan 3 kilometrelik kısmını imar yolu olarak yeniden düzenleyeceğiz. Üç yıldır Devlet Demir Yolları Genel Müdürlüğü ile görüşmelerimiz devam ediyordu. Hattın şehir merkezinde kalan ve yıllardır kullanılmayan bu kısmının alt ve üst yapı hizmetlerinin sunulması, imar yolu olarak açılması için belediyeye kiralanması talebimiz DDY Genel Müdürlüğü tarafından kabul edildi” dedi.