HABER-FOTO: Serkan KARAHAN
Çarşamba Devlet Hastanesi yönetimi tarafından organize edilen Merkezi Hastane Randevu Sistemi’ne(MHRS) çalışmaları karşılığını aldı. 3 ay öncesine kadar toplam hasta sayısının %7’sinin kullandığı MHRS sitemi %25'lere ulaştı.
Çarşamba Devlet Hastanesi Başhekim yardımcısı Dr. Selami Arslan konu hakkında açıklamalarda bulunarak MHRS’nin hastalara sağladığı kolaylıklardan bahsetti. Arslan açıklamalarında, MHRS siteminin uygulamaya konulduğu günden itibaren Çarşamba Devlet Hastanesi olarak hastaları MHRS sitemine yönlendirmeye çalıştıklarını dili getirdi. Arslan, Yaygın tanıtım çalışmaları kapsamında 3 ay öncesine kadar %7’lerde olan MHRS kullanan hasta oranının simdi %25’lere çıktığını açıklarken, bu konuda Çarşamba Belediyesinden, Müftülüğe kadar her kurum ile işbirliği yaptıklarını ve çalışmaların başarılı olduğunu belirtti.
Vatandaşların 182’yi arayarak ya da İnternet üzerinden Hastanelerine randevu alabileceğini dile getiren Arslan, randevu ile gelen hastaların Hastanede hiç bir bekleme yapmadan direk muayene olduklarını belirti. Çarşamba Devlet Hastanesinde günlük ortalama 2500 hastanın muayene edildiğini dile getiren Dr. Selami Arslan, MHRS üzerinden gelen hastaların %25 gibi bir rakama ulaşmasıyla birlikte hastane koridorlarında bekleyen hasta sayısında da azalma olduğunu açıkladı. Hedeflerinin MHRS’de %50 gibi bir rakama çıkmak olduğunu belirten Arslan, “insanlar sadece T.C. kimlik numaraları üzerinden telefonla randevu alabiliyorlar” dedi.
Hastane Koridorlarında Hastaların beklemeden muayene olması için en güzel yöntemin MHRS olduğunu açıklayan Arslan, “Hastalarımız önceden Hastanemize sabah erken saatlerde gelip, sıra alıp akşama kadar bekliyorlardı. MHRS ile kayıt yaptıran hastalarımızın ise hastane içinde toplam geçirdikleri zaman 30 dakika. Çünkü öncelik her zaman randevulu hastalarımızın” dedi.