ÇDH’ de MHRS (Merkezi Hastane Randevu Sistemi) Uygulaması başladı

12 Aralık 2012 tarihi itibariyle Samsun ilinde Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS) uygulamasına geçildiği açıklandı

 

 


Bu kapsamda Çarşamba Devlet Hastanesi de dahil sistem Pazartesi günü itibariyle aktif hale geçirildi

Çarşamba Devlet Hastanesinin mevcut hastane randevu sistemi ile uyumsuzluğu nedeniyle kapatılan İNTERNETTEN RANDEVU SİSTEMİNİN yerine bu tarih itibariyle MHRS (Merkezi Hastane Randevu Sistemi) sistemi devreye sokulduğu öğrenildi. Artık tüm hastalar Çarşamba Devlet Hastanesine ait www.carsambadh.gov.tradresinden ya da Sağlık Bakanlığının 182 nolu MHRS telefonla randevu kayıt hattını arayarak hastanede muayene olmak için telefonla randevu alabilecekleri belirtildi. Bu arada MHRS den randevu almak isteyen hastaların muayeneden 30 dakika öncesine kadar randevu için Hasta kabulüne giriş yaparak kayıt yaptırabilecekleri belirtildi.

Sistemi aktif olarak kullanabilmek için MHRS'nin üyelik sistemine internet randevu için bir kez kayıt olup şifre almak; telefon randevu sistemi için ise sadece belirten 182 nolu hattı aramak yeterli olduğu açıklanan yeni randevu sistemi için MHRS Randevu sistemi bakanlığa ait bir alt yapı sistemi olduğu için zaman zaman uygulama yeni başladığı için sorunlar yaşanabileceği açıklandı. Tüm hastaların bu nedenle hem yaşadıkları sorunlarda hem de sistemle ilgili bilgi almak için Çarşamba Devlet Hastanesi Hasta Hakları ya da Bilgi İşlem Birimlerine şahsen ya da telefonla başvurmaları istendi.

E mail ile bilgi alma istemleri için Çarşamba Devlet Hastanesinin “samsundhs5@saglik.gov.tr“ olduğu bu adrese gönderilen tüm mailler en kısa zamanda Hasta Hakları Birimi tarafından okunarak cevaplandırıldığı açıklandı.

Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS) nedir?

Bilindiği üzere, Sağlık Bakanlığı Türkiye’de daha etkin ve verimli bir şekilde sağlık hizmetlerine ulaşılması amacı ile Sağlıkta Dönüşüm Projesi’ni yürürlüğe koymuş ve bu program kapsamındaki çalışmaları büyük ölçüde gerçekleştirmiştir. Bu programın en önemli çalışmalarından biride Merkezi Hastane Randevu Sistemidir (MHRS).

MHRS nedir?

MHRS; vatandaşların Sağlık Bakanlığına bağlı 2 ve 3. basamak Hastaneler ile Ağız ve Diş Sağlığı Merkezleri için 182 MHRS Çağrı Merkezini arayarak canlı operatörlerden kendilerine istedikleri hastane ve hekimden randevu alabilecekleri bir uygulamadır.

MHRS’nin amaçları nelerdir?

Hastanelerde daha iyi bir kaynak planlanması (iş gücü ve teçhizat kullanımının etkin ve verimli planlanması) yapılarak vatandaş/hasta memnuniyetinin artırılması, hastanelerde kuyrukların azaltılması. Hastanelerde kaynak kullanımının ve dağıtımının ölçülmesi (iş gücü, makine ve teçhizat kullanımının etkin ve verimli uygulanması)suretiyle; sağlık hizmetleri sunumunun, verim ve kalitesinin artırılması. — MHRS verileriyle, sağlık politikaları geliştirilmesine yardımcı olunması.

Randevu nasıl alınır?

Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı MHRS Çağrı Merkezi aranır. 182 numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı karşılayan asistana (canlı operatör) randevu talebinde bulunulan vatandaşın T.C. Kimlik Numarası verilir. Asistan vatandaş bilgilerini doğrular. Vatandaş seçimini yaparak randevusunu alır.

Randevu nasıl iptal edilir?

Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı MHRS Çağrı Merkezi aranır. Bu arama randevu zamanından önce yapılmalıdır. 182 numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı karşılayan asistana randevu talebinde bulunulan vatandaşın T.C. Kimlik Numarası verilir. Asistan vatandaş bilgilerini doğrular. Vatandaş iptalini istediği randevusunun, tarih ve zamanını asistana iletir. Asistan tarafından ilgili randevu iptal edilir.

HABER MERKEZİ

 

 

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Çarşamba Haber Haberleri