Çifte rekor Turkcell'e hedef büyüttürdü

Turkcell Grubu ve Turkcell Türkiye 2015’in 3’üncü çeyreğinde hem gelir hem de faiz amortisman vergi öncesi kârda elde ettiği başarılı sonuçlarla rekorlara imza attı.
 Grubun 3 milyar 364 milyon TL’yi bulan rekor gelirinde, hızlı internet ve servislerin katkısıyla yüzde 9,9 büyüyen Turkcell Türkiye’nin performansı etkili oldu.

Turkcell Grubu ve Turkcell Türkiye gelir ve FAVÖK açısından tüm zamanların en yüksek çeyrek performanslarına imza attı. Konsolide bazda gelir yüzde 6,4 büyüme ile 3 milyar 364 milyon TL’ye ulaşırken, grup FAVÖK’ü yüzde 10,5 artarak 1 milyar 161 milyon TL’ye yükseldi. FAVÖK marjı ise güçlü mobil ve sabit genişbant gelirlerine ek olarak mobil servislerin de katkısıyla yüzde 34,5’e çıktı. Tek seferlik etkiler hariç Grup net karı yüzde 17,8 yükselerek 707 milyon TL’ye ulaşırken, UFRS’ye göre 630 milyon TL olarak gerçekleşti.

Grup gelirlerinin yüzde 91’ini oluşturan Turkcell Türkiye’nin gelirleri yüzde 9,9 artışla 3 milyar 74 milyon TL’yi aştı, Turkcell Uluslararası da 235 milyon TL gelir ve yüzde 29,6 FAVÖK marjı kaydederek katkı sağlamaya devam etti.

TERZİOĞLU: "GÜÇLÜ PERFORMANS ÖNÜMÜZDEKİ DÖNEM İÇİN BİZİ CESARETLENDİRİYOR"
Turkcell Grubu’nun finansal sonuçlarını değerlendiren Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu,"Yılın 3. çeyreği cesur adımlar attığımız, bu adımları güçlü finansal ve operasyonel sonuçlarla taçlandırdığımız, uluslararası piyasalarda Türkiye ve Turkcell’e olan güveni bir kez daha kanıtladığımız çok başarılı bir dönem oldu. Yönetim Kurulumuz, üst yönetim ve çalışanlarımız arasındaki uyumlu ekip çalışması sayesinde zorlu makroekonomik şartlar altında kaydettiğimiz bu başarılı sonuçlar bizleri önümüzdeki dönem için daha da cesaretlendiriyor. Yılın ilk 9 ayında kaydettiğimiz yüzde 5,5 büyüme ve yüzde 32,7 FAVÖK marjımızı dikkate alarak, 2015 FAVÖK hedefimizi yükseltiyoruz. Bu doğrultuda, 2015 için daha önce yüzde 31-yüzde 32 olarak öngördüğümüz FAVÖK marjı hedefimizi yüzde 32-yüzde 32,5 seviyesine artırıyor, yüzde 6-yüzde 9 olan gelir büyümesi hedefimizi Turkcell Türkiye için yüzde 10, Turkcell Grup seviyesinde yüzde 6 olarak güncelliyoruz" dedi.

"ULUSLARARASI PİYASALARDA TÜRKİYE'YE VE TURKCELL'E GÜVENİ BİR KEZ DAHA KANITLADIK"
Turkcell’in yeni vizyonu ve bu kapsamda atılan stratejik adımların piyasalarda da karşılığını bulduğuna dikkat çeken Terzioğlu; “Rekor denebilecek kadar kısa bir sürede dünyanın önde gelen 3 büyük kredi derecelendirme kuruluşundan da “yatırım yapılabilir” notu alan tek Türk şirketi olduk. Şirketimizin altyapı yatırımları, mevcut borçların yeniden yapılandırılması ve oluşabilecek yatırım fırsatlarının finansmanında kullanılmak üzere 2,9 milyar ABD Doları tutarında fonu 2 ay gibi kısa bir zamanda kullanıma hazır hale getirdik. Bu çerçevede, beş uluslararası bankayla çok iyi şartlarda, üstelik teminatsız, 500 milyon ABD Doları ve 445 milyon Avro tutarında uzun vadeli bir kredi anlaşması imzaladık. Ayrıca 500 milyon ABD Doları tutarında Eurobond ihraç ettik. 2015 yılı içerisinde reel sektörde bir Türk şirketi tarafından uluslararası piyasalarda gerçekleştirilmiş ilk ve tek Eurobond ihracında yatırımcılardan yaklaşık 4 kat talep aldık ve maliyetimiz yüzde 5,95 olarak gerçekleşti. Bono ihracının hemen ardından China Development Bank ile 500 milyon Avro’ya kadar 2 yıl kullanım periyodu olan ve 750 milyon Avro’ya kadar 3 yıl kullanım periyodu olan kredi paketini de imzaladık. Tüm bu gelişmelerle uluslararası alanda hem Türkiye’ye hem de Turkcell’e olan güveni bir kez daha kanıtlamış olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Önümüzdeki dönemde, entegre bir oyuncu olarak Türkiye telekomünikasyon pazarındaki konumumuzu güçlendirmek, üstün şebeke altyapımızla geleceğe yatırım yapmak ve uluslararası alandaki fırsatlarla büyüme stratejimizi desteklemek önemli önceliklerimiz arasında olmaya devam edecek. Başarılarımızdaki katkılarından dolayı tüm takım arkadaşlarımı ve paydaşlarımızı tebrik ediyor, bu süreçte desteklerinden dolayı Yönetim Kurulu’muza teşekkür ediyoruz" ifadelerini kullandı.

"TÜRKİYE'NİN GELECEĞİNE YATIRIM YAPIYORUZ"
Sektörün dönüm noktalarından biri olan 4.5G ihalesinde Turkcell’in toplam frekansın yüzde 47’sini 1,6 milyar Avro karşılığında aldığını hatırlatan Genel Müdür Terzioğlu “Kullanım hakkını elde ettiğimiz frekansların değeri, önümüzdeki dönemde çok daha iyi anlaşılacak. 4.5G’de Taşıyıcı Birleştirme Teknolojisi ile önce 3 spektrumu birleştirerek 375 Mbps hıza ulaşacağız ama orta vadede gerçekleşmesini beklediğimiz 4 taşıyıcı teknolojisi, elde ettiğimiz bu frekanslarla bizi 5G’nin de lideri yapacak. Türkiye, cep telefonunda 1000 Mbps’yi ilk kez Turkcell ile görecek. Bu, ‘kablosuz fiber’ hızı demek. Hem bireysel hem de kurumsal kullanımda müthiş fark olacak. Türkiye’nin geleceğine yaptığımız bu yatırımlarla ekonomiye en büyük katkıyı yine Turkcell gerçekleştirmiş olacak" dedi.

BİP DÜNYAYA AÇILDI
Turkcell’in üstün genişbant teklifinin üzerine inşa ettiği servislere yönelik talep 3. Çeyrekte artmaya devam etti. Turkcell TV, çeyrek bazında 131 bin artış ile 342 bin müşteriye ulaştı. Kısa bir süre önce sesli ve görüntülü konuşma hizmeti de vermeye başlayan BİP’in indirilme sayısı 1,4 milyona yükseldi. 166 ülkeden kullanıcıların indirdiği, Türkiye’nin ardından Almanya ve Kuzey Kıbrıs’ta lanse edilen BİP yakın zamanda Ukrayna ve Belarus’ta da kullanıma açılacak. Türkiye’nin en çok kullanılan bireysel bulut hizmeti olan Akıllı Depo’nun aktif kullanıcı sayısı 3. Çeyrekte 1,3 milyonu aşarken, Turkcell Müzik’in indirme sayısı ise ilk 9 ayda yaklaşık 1,6 milyona ulaştı.

DATADA GÜÇLÜ BÜYÜME
Büyümedeki bir diğer ikici güç olan data gelirleri yüzde 34,2 yükselerek 975 milyon TL’ye ulaştı. Bu temel olarak akıllı cihaz penetrasyonu, kullanıcı sayısı ve data kullanımındaki artışa bağlı olarak yüzde 37,2 artan mobil genişbant ve yüzde 26,0 artan sabit genişbant gelirleri sayesinde gerçekleşti. Aylık abone başına data kullanımı 1.6 GB’a kadar çıktı. Turkcell şebekesindeki akıllı telefon penetrasyonu yüzde 49’a ulaşarak data kullanımındaki bu artışı destekledi.

MÜŞTERİ SAYISI 34 MİLYONU AŞTI
Turkcell Türkiye inovatif servisleri, mobil internetteki hız ve kalitesinin yanı sıra, en iyi müşteri deneyimi hedefiyle de mobil tarafta faturalı abone bazını genişletmeye devam etti. Çeyrek bazında 278 bin artış gösteren faturalı mobil abone sayısı 16,1 milyon oldu ve toplam mobil abone bazının yüzde 47,1’ine ulaştı. Turkcell Türkiye’nin 2015 3. çeyreğindeki toplam mobil abone sayısı ise 34,2 milyon oldu. Abone başına elde edilen aylık gelir (ARPU) yıllık bazda yüzde 9,7 artarak bu çeyrekte mobil sektörün en yüksek seviyesi olan 26,1 TL’ye ulaştı.
Turkcell Türkiye, 2015’in 3. çeyreğinde eve kadar fiberde de başarısını artırarak sürdürdü. Fiber ve ADSL aboneliklerinde toplam müşteri sayısı 1,4 milyonu aşan Turkcell Türkiye, FTTH abone sayısını 851 binin üzerine çıkardı.

 

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Ekonomi Haberleri