Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ve Türkiye Vodafone Vakfı'nın hayata geçirdiği "Dijital Benim İşim" projesi kapsamında bu yıl ikincisi düzenlenen Sosyal Medya Kampanya Yarışması'nda sonuçlar açıklandı.
Vodafone'dan yapılan açıklamaya göre, 18 yaş üstü kadınların dijital becerilerinin artırılmasının amaçlandığı projede "Dijital Pazarlama" eğitimini tamamlayan kadınlar arasında düzenlenen yarışmada heyecan sona erdi.
Yarışma kapsamında katılımcılar, 1 ay boyunca kendi işletmelerinin veya seçtikleri bir işletmenin sosyal medya hesaplarını yönetti. Toplam 39 başvurunun alındığı yarışmada, Kastamonu Merkez Halk Eğitimi Merkezi yarışmanın birincisini ve üçüncüsünü çıkararak iki ödül almaya hak kazandı.
"Serap Online Mutfak" hesabıyla Serap Sakaoğlu'nun birinci olduğu yarışmada, aynı ilden Nihal Atak ise "Wonderi" hesabının yönetimiyle üçüncülük ödülüne layık görüldü.
Yarışmada ikinciliği ise İstanbul Kağıthane Halk Eğitimi Merkezi'nden Tuğçe Çiçek, "Tuğçe İşleme" hesabıyla aldı.
Antalya Kepez Halk Eğitimi Merkezi’nden Nihan Baykal "Benha Aksesuar" hesabı, Elazığ Merkez Halk Eğitimi Merkezi'nden Başar Altunyuva ise "Yöresellikten Dijitale Kültürel Mirasın Yeniden Şekillenmesi" hesabıyla Jüri Özel Ödülü'nü almaya hak kazandı.
Yarışmada ilk üçe girenlere işlerini büyütmeleri için toplam 32 bin 500 TL'lik "can suyu sermayesi" sağlanırken, Jüri Özel Ödülü sahiplerine de toplam 4 bin TL değerinde teknoloji hediye çeki sunuldu.
- "Bir ülkenin sahip olduğu en değerli kaynağı insanıdır"
Açıklamada görüşlerine yer verilen Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürü Hüseyin Burak Fettahoğlu, bir ülkenin sahip olduğu en değerli kaynağın insan olduğunu belirterek, "Bu sebeple farklı ilgiye, merak ve deneyime, yaşa, eğitime, bilgi ve beceriye sahip olup, ortak noktaları kendini geliştirme isteği olan tüm yetişkinlerin talep ettiği eğitim desteğini sağlamak için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Dijital Benim İşim Projesi de bu amaçla gerçekleştirdiğimiz ve kadınların dijital dünyayla buluşmalarının ve bu alanda güçlendirilmelerinin hedeflendiği bir projemizdir." ifadelerini kullandı.
Fettahoğlu, 20 ildeki dijital okuryazarlık ve dijital pazarlama eğitimlerinin devam ettiği projenin etki alanının kadınların yoğun ilgisi ile her geçen gün genişlediğini aktararak, şunları kaydetti:
"Bugün yaklaşık 15 bin kursiyere erişmenin mutluluğunu yaşarken, aynı zamanda eğitimini tamamlayan kursiyerlerin Sosyal Medya Kampanya Yarışması'ndaki becerilerini ve başarılarını görmek bizleri gururlandırıyor. Eğitimlerin uygulamaya dönüştüğü bu projeye katılan tüm kursiyerlerimizi ve yarışma kapsamında ödül alan yarışmacılarımızı tebrik eder, hayat boyu öğrenen bir Türkiye için çalışmalarımızın devam edeceğini belirtmek isterim."
- "Kadınların hayatını, dijital teknolojilerin sunduğu imkanlarla kolaylaştırıyoruz"
Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı Hasan Süel ise yaptıkları her işin bir amaca hizmet etmesi gerektiğine inandıklarını ve "Dijital Benim İşim" projesi ile kadınların dijital yetkinliklerini geliştirerek onları ekonomik hayata dahil etmeyi hedeflediklerini bildirdi.
Projelerinden yararlanan kadınların, dijital dünyaya adaptasyon ve istihdama katılım konularında aldıkları eğitimler sayesinde önemli bir avantaja sahip olduklarını belirten Süel, şu değerlendirmelerde bulundu:
"Proje kapsamında verdiğimiz 40 saatlik ‘Dijital Pazarlama’ eğitimini tamamlayan kadın kursiyerler arasında Sosyal Medya Kampanya Yarışması düzenledik. Bu yıl ikincisini gerçekleştirdiğimiz yarışmamıza toplam 39 başvuru oldu. Ön değerlendirme sonucu 22 kişi kampanya sürecine katılmaya hak kazandı. Yarışmacılarımız kendi işletmelerinin veya seçtikleri bir işletmenin sosyal medya hesaplarını 1 ay boyunca yönetti. Bu çalışmalar jüri oturumunda değerlendirildi ve kazananlar belli oldu. Yarışmacılarımızı tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyoruz. Türkiye Vodafone Vakfı olarak, kadınların hayatını dijital teknolojilerin sunduğu imkanlarla kolaylaştırmaya devam edeceğiz."
- 20 ilde yaklaşık 15 bin kadına ulaşıldı
Verilen bilgiye göre, "Dijital Benim İşim" projesi ile kadınların dijitalleşme potansiyelinin farklı eğitim programlarıyla ortaya çıkarılması hedefleniyor. Proje kapsamında kadın kursiyerlere 24 saatlik "dijital okuryazarlık" ve 40 saatlik "dijital pazarlama" eğitimleri veriliyor.
Bu eğitimlerin bir kısmı Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı halk eğitimi merkezlerinde sınıf içinde yüz yüze verilirken, bir kısmı da Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Uzaktan Eğitim Platformu üzerinden uzaktan eğitim yoluyla gerçekleşiyor. Yüz yüze eğitimler, İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya, Samsun, Afyonkarahisar, Elazığ, Sivas, Ağrı, Kastamonu, Gaziantep, Manisa, Hatay, Mersin, Tekirdağ, Trabzon, Eskişehir, Van ve Diyarbakır'daki halk eğitimi merkezlerinde veriliyor.
Bugüne kadar 20 ilde yaklaşık 15 bin kadına ulaşılan proje kapsamında 5 milyon TL’lik sosyal değer elde edilirken, proje için yapılan her 1 TL’lik yatırım 5 TL’lik sosyal getiri sağladı. Proje, sosyal etki araştırma çalışmalarını da içeriyor.
AA