Geçmişten gelen alışkanlığının yanına hijyen bilincindeki artışın da eklenmesiyle Türkiye'deki çamaşır suyu kullanımı her yıl düzenli olarak yükselirken, hane başına düşen ortalama yıllık tüketim miktarı 11 litre oldu. Bu rakam, dünya ortalamasının 3 katına denk geliyor. Hanelerde çamaşır suyu kullanım alışkanlığı, İngiltere'de yıllık 6.8, Fransa'da 2.2 ve Rusya'da 1.8 litre olarak hesaplanıyor.
EV TEMİZLİK ÜRÜNLERİ PAZARININ YÜZDE 43'ÜNÜ OLUŞTURUYOR
Türkiye'de son 5 yıldır yükselişini devam ettiren çamaşır suyu pazarının 2012 yılının sonunda toplam 271 milyon liralık büyüklüğe ulaşması öngörülüyor. Bu rakamın, 625 milyon liralık toplam ev temizlik ürünleri pazarı içinde yüzde 43'lük paya denk geldiğini açıklayan Unilever Türkiye Ev ve Kişisel Bakım Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Şükrü Dinçer, “Unilever, ev temizlik pazarında yüzde 25 payla, 1999'da Türkiye'ye gelen çamaşır suyu markası Domestos ile de bu alanda yüzde 54.5 pazar payıyla lider. Domestos'un dünyadaki bir numaralı ülkesi Türkiye oldu. Aralıksız sürdürdüğümüz hijyen farkındalık ajandasının kullanım alışkanlıklarına etki ediyor” diyor.
Unilever'in dünya cirosunun 46.5 milyar Euro olduğunu ve yıllık AR-GE bütçesinin 1 milyar Euro'ya ulaştığını kaydeden Dinçer, şöyle devam ediyor: “Hijyende en önemli noktaların başında tuvaletler geliyor ve yeni Domestos ürünleri özellikle buna yönelik geliştiriliyor. Rezervuara atılarak kullanılan yeni ürünümüz çamaşır suyu kullanımını rezervuara kadar götürüyoruz.”