İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Mustafa Cora ve beraberindeki ekip Fatih Projesi’nin pilot olarak uygulandığı okullarda incelemelerde bulundu. Atakum Onur Ateş Anadolu Lisesi ve Atakum Garip Zeycan Yıldırım Fen Lisesi’nde derslere katılarak, öğrencilerin sıralarına oturan müdür Cora, Fatih Projesi ile ilgili öğrenci ve öğretmenlerin karşılaştıkları problemleri ve projenin iyi yönleri ile ilgili düşüncelerini dinledi.
Garip Zeycan Yıldırım Fen Lisesi’nde 9/A sınıfında kimya öğretmeni Mümin Yazgan, “İnternette bulduğumuz veya kendi hazırladığımız eğitim materyallerini etkileşimli dijital tahta ile eğitimde kullanıyoruz. Bu, öğrenme-öğretme kalitesinin artmasında büyük rol oynuyor. Zamanı daha verimli kullanma açısından çok iyi düşünülmüş bir sistem” dedi. Yazgan ayrıca, manyetik beyaz tahtanın biraz daha büyük olmasının soru çözümlerini daha da kolaylaştıracağını belirtti.
Derslerde gerektiğinde internete erişebilmenin ders verimliliğini artırdığını belirten Garip Zeycan Yıldırım Fen Lisesi 9. sınıf öğrencisi Gözde Anıl, “Akıllı tahta uygulaması ders işleyişimizi daha da aktifleştirdi. Önceden hazırlanan dokümanların sınıfta rahatça sunulması dersin işleniş süresini kısalttı. Tabletlerde zenginleştirilmiş kitaplardaki aktivitelerin olması çok önemli” diye konuştu.
Tabletler ile yurtta veya evlerinde de internete girmek istediklerini ifade eden öğrencilerden Büşra Taş, Fatih Projesi ile 40 dakikalık bir derste artık daha fazla soru çözebildiklerini, daha fazla tekrar yapabildiklerini, akıllarına takılan konulara istedikleri zaman çok çabuk geri dönebildiklerini ve tabletlerin hafif olmasının taşıma açısından kolaylık sağladığını belirtti.
SORUNLAR ANINDA BAKANLIĞA İLETİLİYOR
Fatih Projesi kapsamındaki üç okulda incelemelerde bulunan İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Mustafa Cora ise, “Bakanlığımız 2011-2012 eğitim-öğretim yılının ikinci yarısı ile Fatih Projesi'ni hayata geçirdi. Projeyle eğitimde bilişim teknolojisinin önemini artırma, sınıfları daha ileri teknolojiyle donatma, öğrencilerin teknolojiyi daha etkin kullanmayı öğrenmesi amaçlanıyor. Tablet bilgisayarlara, öğrenci hangi sınıfa devam ediyorsa o sınıfın ders kitapları yüklendi. Sınıflarda akıllı tahtalarla tablet bilgisayarlar etkileşimli olacağı için dersin işlenişi de etkileşimli olarak yapılıyor. Tablet bilgisayarların içinde özel olarak geliştirilen z-kitap (zenginleştirilmiş kitap) yer alıyor. Z-kitap, dijital ortamda okutulan ders kitaplarının öğretim programları esas alınarak animasyon, video, ses, fotoğraf, harita, grafik, tablo gibi öğeleri de içeriyor. Öğretmenlerimize verilen eğitimlerin yeterince algılanıp, uygulamada kullanıldığını gördüm. Projenin uygulanmaya başladığı okullarımızdaki öğrencilerimiz şanslılar. Proje bir pilot uygulama olarak başladı. Hem öğrenci hem de öğretmenlerin yaşayarak tespit ettikleri sorunları bakanlığımızın ilgili birimlerine bildirilerek ileride bu sorunlarla karşılaşılmamasına çalışıyoruz. Öğretmen, öğrenci ve velilere uygulanan anketler ilgililerce özenle değerlendirilmektedir. Sorunlar en kısa sürede giderilmeye çalışılmakta. Projenin başarıya ulaşması için proje sorumlusu arkadaşlarım mesailerinin çoğunu bu yöne taşıdılar” şeklinde konuştu.