Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre, martta 12 aylık ortalamalar dikkate alındığında, tüketici fiyatları yüzde 57,5, yurt içi üretici fiyatları yüzde 45,28 arttı.
Aylık bazda TÜFE yüzde 3,16, Yİ-ÜFE yüzde 3,29 artış gösterdi.
TÜFE, martta geçen yılın aralık ayına göre yüzde 15,06, geçen yılın aynı ayına kıyasla yüzde 68,5 yükseldi.
Yİ-ÜFE ise Aralık 2023'e göre yüzde 11,59, geçen yılın mart ayına kıyasla yüzde 51,47 arttı.
Yİ-ÜFE, martta yıllık bazda madencilik ve taş ocakçılığında yüzde 71,19 arttı
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, Yİ-ÜFE, martta bir önceki aya kıyasla yüzde 3,29, geçen yılın aralık ayına göre yüzde 11,59, geçen yılın aynı ayına kıyasla yüzde 51,47 ve 12 aylık ortalamalara göre yüzde 45,28 artış gösterdi.
Sanayinin dört sektörünün yıllık değişimleri, madencilik ve taş ocakçılığında yüzde 71,19, imalatta yüzde 58,92 ve su temininde yüzde 66,23 artış yönünde olurken elektrik, gaz üretimi ve dağıtımında yüzde 18,92 azalış gerçekleşti.
Ana sanayi gruplarının yıllık değişimleri incelendiğinde, ara mallarında yüzde 53,84, dayanıklı tüketim mallarında yüzde 63,73, dayanıksız tüketim mallarında yüzde 64,44, enerjide yüzde 11,55 ve sermaye mallarında yüzde 68,11 artış görüldü.
Sanayinin dört sektörünün aylık değişimlerine bakıldığında, madencilik ve taş ocakçılığında yüzde 3,35, imalatta yüzde 3,46 ve su temininde yüzde 2,64, elektrik, gaz üretimi ve dağıtımında yüzde 1,43 artış oldu.
Ana sanayi gruplarının aylık değişimlerine bakıldığında ise ara malında yüzde 3,45, dayanıklı tüketim mallarında yüzde 3,43, dayanıksız tüketim mallarında yüzde 4,31, enerjide yüzde 0,7 ve sermaye mallarında yüzde 3,37 artış görüldü.
TÜFE'de, martta bir önceki aya kıyasla yüzde 3,16, geçen yılın aralık ayına göre yüzde 15,06, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 68,5 ve 12 aylık ortalamalara kıyasla yüzde 57,5 artış gerçekleşti.
Ana harcama grupları itibarıyla martta bir önceki aya göre azalan tek ana grup eksi yüzde 0,02 ile alkollü içecekler ve tütün oldu. Martta aylık bazda artışın en yüksek olduğu ana grup ise yüzde 13,08 ile eğitim olarak hesaplandı.
Yıllık değişimler
Geçen yılın aynı ayına göre en az artış gösteren ana grup yüzde 50,1 ile giyim ve ayakkabı olarak kayıtlara geçti. Geçen yılın aynı ayına göre artışın en yüksek olduğu ana grup ise yüzde 104,07 ile eğitim olarak belirlendi.
Endekste kapsanan 143 temel başlıktan 14'ünün endeksinde düşüş gerçekleşirken, sekiz temel başlığın endeksinde değişim olmadı, 121 temel başlığın endeksinde ise artış görüldü.