'Euro 2016' kasayı dolduracak!

Euro 2016 vizesini alan Milli Takım, UEFA'nın dağıtacağı 300 milyon Euro'luk ödülden de payını alacak. 2008'deki başarı yakalanırsa Türkiye'nin kasasına 60 milyon Euro girecek.

Milli Takım'ın İzlanda'yı yenerek Fransa vizesini kapması, Türkiye Futbol Federasyonu'nun (TFF) da gelirlerini arttıracak. Sponsorluk kazancının yanında, UEFA'nın turnuvaya katılan takımlara dağıtması beklenen 300 milyon Euro'luk ödül parasından da Türkiye önemli bir pay kapacak.

150 MİLYON EURO ARTTI

Gelecek yıl Fransa'da düzenlenecek olan 'Euro 2016'da takım sayısını 24'e çıkaran UEFA, sponsorluk gelirlerini de bir önceki turnuvaya göre yüzde 65 arttırmayı başardı. 2012'de düzenlenen turnuvada 300 milyon Euro'luk sponsorluk geliri elde eden UEFA, bu turnuvada 450 milyon Euro kazanacak. Böylece 2012 yılında düzenlenen turnuvada 215 milyon Euro ödül dağıtan UEFA'nın önümüzdeki yıl turnuvaya katılan 24 takıma 300 milyon Euro kaynak aktarması bekleniyor.

REKLAM PASTASI BÜYÜYECEK

Milli Takım'ın Avrupa Şampiyonası'nda yer alması, Türkiye'deki reklam ve sponsorluk pastasını da büyütmesi bekleniyor. Turnuva öncesinde ve maçların yapılacağı tarihte şirketler yoğun bir reklam kampanyası düzenlerken, Milli Takım'ın sponsor sayısında da artış bekleniyor. Milli Takım'ın en son Euro 2008'de katıldığı turnuvadaki başarıyı tekrarlaması halinde, TFF'nin gelirleri sponsorluk ve ödül parasıyla 60 milyon Euro'yu bulacak.

EN ÇOK TV SATIŞI ARTIYOR

10 Haziran 2016'da başlayacak turnuva, Türkiye'de ve Avrupa'da birçok farklı sektörde de canlılık yaşanmasını sağlayacak. Gıdadan turizme, yeme-içme sektöründen teknolojiye hemen her sektörde hareketlilik yaşanacak. Uzmanlar ise turnuva öncesinde televizyon satışlarının rekor kırdığını belirtirken, "Milli Takım'ın başarısı da TV satışlarını etkiliyor. Özellikle tüketici elektroniğinin önde gelen mağazaları dev kampanyalar düzenliyor. Bu da sektörde satışların artmasını sağlıyor" dedi.

EN ÇOK İZLENENEN ORGANİZASYON

Avrupa Futbol Şampiyonası, dünyada en çok izlenen spor organizasyonları arasında ikinci sırada yer alıyor. Böylece turnuvada yer alan Milli takımlar, ülkelerinin tanıtımına da katkı yapıyor. Turnuvadaki final maçının 400 milyon kişi tarafından izlendiği tahmin ediliyor. En çok izlenen spor organizasyonu ise Dünya Kupası. (Hürriyet)

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Spor Haberleri