Eğitim ve öğretim alanında özgün ve modern uygulamaların ödüllendirilerek teşvik edilmesi ve paylaşımının sağlanması amacıyla yürütülen “Eğitim ve Öğretimde Yenilikçilik Ödülleri”ne 2016-2017 eğitim ve öğretim yılında 3 bin 357 başvuru yapıldı. İlk olarak, değerlendiriciler tarafından elektronik ortamda, proje raporları değerlendirildi, bunun sonucunda 189 çalışma saha ziyaretine kaldı. Gerçekleştirilen saha ziyaretlerinin ardından 106 çalışma bölgesel ödül almaya layık görüldü. Bu yıl beşincisi düzenlenen Eğitim ve Öğretimde Yenilikçilik Ödüllerinde bireysel ve kurumsal bakanlık ödülü almaya hak kazanan çalışmalar belirlendi.
Olumlu Tutum ve Davranışların Geliştirilmesi Kategorisinde “Geleceğe Kulaç Atıyoruz Projesi” ile Samsun İl Milli Eğitim Müdürlüğü Türkiye 1. si olarak bakanlık ödülü almaya layık görüldü.
Samsun İl Milli Eğitim Müdürü Coşkun Esen, projenin Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim ve Öğretimde Yenilikçilik Ödüllerinde Türkiye 1’incisi olarak ödül almaya hak kazandığını söyledi. Esen yaptığı açıklamada, “Bu projemizi 3 yıldır yürütüyoruz. Bu zamana kadar toplam 25 bin 620 İlkokul 2. ve 3. Sınıf öğrencimiz yüzme öğrendi. Bu yılda hedefimiz 16 bin öğrenciye yüzme öğretmek. Yılsonunda toplam 41 bin 620 öğrencimizin yüzme öğrenmesini hedefliyoruz” dedi.
Esen, “Türkiye’de hatta dünyada da belli bir vizyona sahip olmuş bir proje. Bu çalışma okul terklerinin azalması ve olumlu tutum ve davranışların geliştirilmesi açısından da çok önemli bir proje. Projenin bu başarıya ulaşmasında himayelerinden dolayı Samsun Valiliğimize, desteklerinden dolayı proje ortaklarımız Samsun Büyükşehir Belediyesi, Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü ve İl Sağlık Müdürlüğümüze teşekkür ediyorum ” açıklamasını yaptı.
Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim ve Öğretimde Yenilikçilik Ödülleri, her yıl eğitim ve öğretim alanında özgün uygulamaların ödüllendirilerek teşvik edilmesi ve paylaşımının sağlanması, eğitime getirilen yeni solukların diğer eğitimcilere de örnek olması amacıyla sahiplerine ulaştırılıyor. Bu ödüller yenilikçi uygulamaları eğitim sistemine kazandırmayı öğrenci ve öğretmenlere daha iyi eğitim ve öğretim imkânları sunmayı ve 2023 Türkiye vizyonunun gerektirdiği hedefleri yakalamayı amaçlıyor. Yöneticiler, öğretmen ve öğrencilerimiz yenilikçi uygulamaları hayata geçirme bağlamında teşvik edilirken eğitim ortamlarının da kalitesinin de artırılması amaçlanıyor.