Medya takibinin öncü kuruluşu Ajans Press, alışveriş tercihleri üzerine bir araştırma gerçekleştirdi. Ajans Press’in GfK’dan edindiği bilgilere göre internetten en çok satın alma işlemleri yüzde 49’la giyim sektöründe gerçekleşti. Giyim sektörünü sırasıyla yüzde 48’le finans, yüzde 44’le tüketici elektroniği ve küçük ev aletleri izledi. Online işlemlerde en az satın alım gerçekleşen kategori ise yüzde 16 ile paketlenmiş yiyecek ve içecek grubu oldu. Medyada e-ticaret ve online alışverişe ilgili yıl içerinde 6 bin 612 haber yansıması tespit edilirken, ITS Medya verilerine göre online alışveriş internette ve portallarda 24 bin 266 haberle konuşulmayı başardı.
İNTERNETTEN ÜRÜN ARAŞTIRMAYI ÇOK SEVDİK
Online alışveriş yapanların yanı sıra internetten ürün araştıranların oranı ise yüzde 56’ya ulaşırken, yüzde 45’i bir yıl öncesine göre interneti daha fazla kullanarak ürün satın aldığını belirtiyor. Dünya genelindeki istatistikler incelendiğinde Avrupalı tüketicilerin yalnızca yüzde 21’lik dilimi mobil ödeme olanaklarının artmasını talep ederken bu oranın en yüksek olduğu kısım Latin Amerika oldu.