HERKESE BİR B PLANI!

Yeşim SARITAŞ

Teknolojinin hızla yol alması ile alışverişlerin çoğu online yapılırken, tatil alışverişleri de seyahat acentelerine gitmek yerine online olarak yapılmaya başladı.

Her ne kadar bilinen markalar dışında bilinmeyen birçok tatil markası türemiş olsa da, mağduriyetlere memnuniyetsizliklere sebebler oluştursalar da tatilciler artık online alışverişi tercih ediyor.

Seyahat acentelerinin sayısının artmış olması ve buna müteakiben işi bilmeyenlerin sektöre girip yürütemeyip kapatmalarıyla muhatap bulamayan tatil müşterilerinin güveninin sarsıldığı da aşikar.

İşi bilen, yıllarını vermiş yatırım yapmış seyahat acenteleri ise online satışlara karşı bir artıları kalmadığı gibi, iflas edip kapatan ya da işi bilmeyip tatilci müşterilerini kaçıran acenteler nedeniyle de müşteri sadakatlarını ve satışlarını kaybediyorlar.

Sektör liderleri tarafından, seyahat acenteleri kendi operasyonlarını yapabilir, online siteler kurabilir denilse de doğru kadronuz ve rakiplerle ile baş edecek yatırım gücünüz yok ise belli markalar ile yol almak zorunda kalıyorsunuz. Bir markanın acentesi olmak avantaj olsa da, markanın online satış gücü daha yüksek oluyor. Az önce dediğim gibi temsil ettiğiniz markanın online satış sitesine karşılık bile bir artınız yok ise müşteri internetten ya da acenteden almak arasında bir fark olmadığından online alışverişi doğru buluyor. Elbette acentenin bazı önemli avantajları var ama müşteri cebinden çıkan ile girene yani maddi sonuca odaklanıyor. Bu anlamda avantaj sunamıyorsanız satışı kaybetme olasılığınız %50 oluyor. Sonuç ise yıllık anlaşmalar ile ciro hedefleri hepsi hayal oluyor.

Diyeceğim o ki ne yazık ki seyahat acenteleri geleceğin mesleği arasında yer almıyor.

Bir kısım seyahat acente işletmecisi B planı düşünüyor ve farklı işlere yöneliyorlar. Farklı işler derken sıcak para getirecek işler tercih edilmeye başlanmış olup daha çok yiyecek içecek sektörüne adım atılıyor. Bunların dışında turizmden vazgeçmeyip otel işletmeciliğine soyunanlarda var. 

Seyahat acenteleri birer meslek kolu olup günden güne azalmaları istihdam kaybına neden olduğu  gibi turizmin sadece online yürümesi de ne kadar doğru?

Ekonomik krizinde baş gösterdiği son yıllarda eğer işinize yapacak bir yatırım gücünüz, doğru planınız yok ise herkesin farklı bir sektörden bir B planı olması gerektiği net.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.