İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, TGRT Haber'de gündemi değerlendirdi. Başkan Topbaş, 15 Temmuz gecesi darbe girişimine karşı büyük bir direniş gösteren Çengelköy’ü gezerek geçmiş olsun dileklerini ilettiğini dile getirerek, “Çengelköylülerin destanını unutulmaması için Çamlıca Cami’nin yanına büyük bir park yaparak Gazi Çengelköy Parkı ismini vereceğiz. Çok kısa sürede yapmak istiyoruz. Projesi üzerinde çalışıyoruz” dedi.
Yatırımlar hız kesmiyor
İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak 4 Ağustos’tan itibaren 7 tane yeni metro hattının ihalesini yapacaklarını müjdeleyen Topbaş, “Arkasından Büyükçekmece’ye kadar gidecek 23 kilometrelik yeni karayolu tünelleri gelecek. Toplam 10 milyar dolarlık işler. Yatırımlar devam edecek. Yeraltını daha fazla kullanalım ve trafik rahatlasın istiyoruz. Biz bize yeteriz. Durmayacağız, daha çok iş yapacağız. Daha güçlü hale geleceğiz” diye konuştu.
Gezi Parkı eylemleri sırasında kamu mallarına ve bölge esnafına ciddi zararlar verildiğini hatırlatan Topbaş, şöyle konuştu; “Demokratik haktır, gelirsiniz fikrinizi söylersiniz, eleştirinizi yaparsınız. Ama bütün vatandaşların paralarıyla yapılan kamu mallarına zarar veremezsiniz. Doğru olan bugün meydanlarda olanlar. Her siyasi parti var. Farklı inançlarda insanlar var ama bir çiçeğe bile zarar vermiyorlar.”
"Hainler mezarlığı tabelasını kaldırttım."
Hainler Mezarlığı konusunda çeşitli eleştiriler olduğunu bildiğini ve bu konuda Diyanet İşleri Başkanı Mehmet Görmez ile konuştuğunu aktaran Topbaş, “Din İşleri Yüksek Kurulu’nda bir toplantı yapmışlar. Kendisi, ailelerin rencide olma ihtimalinin çok yüksek olduğunu söyledi. ‘Tabelayı kaldırmanız doğru olur’ dedi. Ben de kaldırttım” şeklinde konuştu.
"Topçu Kışlası sanat galerisi olacak"
İstanbul’un 8 bin 500 yıllık derin tarihinde birçok tarihi eseri barındırdığını vurgulayan Topbaş, Taksim Meydanı’nda Osmanlı döneminde Topçu Kışlası’nın olduğunu, bir mimar olarak ön yargılı duruşları kabul edemediğini söyledi. “İstemeyiz” tavrının doğru olmadığının altını çizen Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü;
“Tartışalım, görüşelim denmiyor. Almanya’da falan bunun örnekleri var. Sergileniyor, halk ‘tamam’ diyor ve yapılıyor. Taksim artık metroların entegre olduğu bir yer haline geldi. İnsanların Taksim’de oturacakları, vakit geçirecekleri hiçbir yer yok. Geçmişte rezidans, otel, avm yapılacak diye algılandı. Böyle bir şey düşünülmedi. Sayın Cumhurbaşkanımız ufak ticari üniteler diye bahsetti. Taksim Topçu Kışlası’nı yapacağız.
Cumhurbaşkanımız zaten net söylüyor. Fonksiyon olarak sanat galerisi düşünüyoruz. Onun için çok fazla ağaç kaldırılmıyor. O ağaçlar çok eski değil. Sanat galerisinin altında iç ve dışa bakan kafeler düşününüz. Ve insanların Şanzelize’ye gittiği gibi gelip orada kafelerde de geç saatlere kadar oturduğu gibi bir sanat galerisi olabilir. Bunun proje çalışmaları devam ediyor. Altında otoparkı da olacak. Bununla ilgili kurul karaları vardı. Mahkeme kararları da yapılabileceği yönünde netleşti. Sayın Cumhurbaşkanımız da bu eserin yapılmasının doğru olacağını söyledi. Fonksiyon olarak da kentin kültürüne hizmet edecek.”
Taksim'e modern opera binası
Taksim AKM’de her şeyin bir arada yapıldığını ve bunun yanlış olduğunu belirten Topbaş, “Burada Konser de opera da veriyoruz. Toplantılar da yapılıyor. Esasında opera farklı bir şey. Onun kendi tınısı, akustiğine uygun olarak yapılması lazım. Sayın Cumhurbaşkanımız söylüyor. Orada İstanbul Büyükşehir Belediyemize ait otoparkı da katarak, mimarlarımızın güzel projesiyle bir opera binasının hayata geçmesi lazım. Yıllardan beri bu şekilde duruyor. Muhsin Ertuğrul Sahnesi’ne de karşı çıkıldı. Yaptık, şu anda mükemmel bir tiyatro salonu olarak hizmet veriyor” ifadelerini kullandı.
Raylı sistem deniz ve karayolu traifiği Kabataş'ta entegre olacak
Kabataş meydan projesinin İstanbul için çok önemli olduğuna işaret eden Topbaş, şunları kaydetti; “İstanbul trafiğinde şu anda günlük 28 milyon hareketlilik var. Bu, şehir geliştikçe 40-50 milyonlara çıkacak. O halde bütün sistemleri entegre etmemiz lazım. Ulaşım yatırımlarında ağırlığı metrolara verdik. Kabataş böyle bir düğüm noktası. Deniz ulaşımı, füniküler, tramvay ve karayolu var, metro geliyor. Ciddi bir kaos var. İnsanlar alttan giriyor, üstten çıkıyor, karmakarışık. Meydan konsepti de yok. Burada trafiği yeraltına alalım. Mahmutbey’den Beşiktaş’a gelen metro Kabataş’tan geçerek Karaköy istikametine devam edecek. Sonra Beşiktaş’tan da Sarıyer’e gidecek. Denizden gelen trafik metrolara aktarılıyor. Yapacağımız metro istasyonunda yüzeye çıkmadan birbirine entegre olacak. Bir de Üsküdar-Kabataş arasında yapacağımız Yaya Tüneliyle Üsküdar’a gelenler yüzeye çıkmadan Boğazın altından yürüyerek karşıya geçebilecekler. Üstte güzel bir meydan olacak. Yenilenen iskelelerle önemli bir dağılım noktası olacak. Karayolu trafiği de alttan aksın, insanlar egzozlardan zehirlenmesin.”
Projenin ÇED raporu ve Koruma Kurulu gibi bütün izinlerinin olduğu ve 2 senelik bir çalışma için Kabataş’taki deniz trafiğinin başka iskelelere yönlendirildiği bilgisini veren Topbaş, “Demokrasi nöbetleri biter bitmez inşaat başlayacak. Kabataş çok güzel bir yer olacak. Orada baraka tarzındaki vapur iskelelerine sahip çıkıyorlar. Tenekeden yapılmış basit yapılar. Trafikten şikayet ediliyorsa, Kabataş bir düğüm noktasıysa bunlar yapılacak. Net söylüyorum, ne gerekiyorsa yapacağız. Metro köprüsüne de karşı çıkmışlardı. Kabataş’ta üstte gayet güzel bir meydan konseptiyle altından trafik ve metroların geçtiği gayet güzel bir proje yapıyoruz. Gelişmeye karşı çıkılmaz, ihtiyaç var. Efendim, ‘niye nüfus artıyor’ diyemezsiniz. Bütün dünya kentlerinde artıyor. Kent içi yaşamı rahatlatmak adına bu yatırımları yapmak zorundasınız. Bu projeleri bitirdiğimizde de gelecekte bazı noktalara girişleri kısıtlayıcı, yada paralı hale getirici tedbirler alacağız” diye konuştu.
Tarihi Yarımada'ya elektrikli otobüs
Kadir Topbaş, konuşmasında yeni bir ulaşım projesinden de bahsederek, Tarihi Yarımada’da elektrikli otobüslerin çalışacağını açıkladı. Bu bölgeyi belirli saatlerde trafikten arındırmayı da planladıklarını belirten Topbaş, “Tarihi Yarımada’yı daha çok elektrikli araçların bulunduğu bir bölge haline getireceğiz. Bu bölge daha çok yaya ağırlıklı olsun istiyoruz. Bunu daha temiz bir hava, daha güzel yürüme alanları oluşsun diye yapıyoruz” şeklinde konuştu.