“Zarar üstüne zarar ettik”
Şoförler Odası Başkanı Musa Bala, 2021-2022 Eğitim Öğretim döneminde 6.35 TL mazot fiyatı üzerinden ihalelerin yapıldığını mazotun peyderpey 30 TL’yi gördüğünü belirterek, “O dönemde mazot farkı alabilmek için çok uğraşlar verdik. Bunların karşılığında tatmin edecek derece olmasa da ek ödemeler gerçekleşmişti. Ancak zarar etmemizi bu durum engellememişti.” dedi.
“Maliyetler %300 arttı”
Bala, “Şoför esnafımızın aracı için yaptığı tüm girdi maliyetleri %300 üzerinde artmıştır. Trafik sigortası , bakım onarım, akaryakıt, insan kaynakları, yedek parça, SGK ödemeleri, vergi derken tüm maliyetler kat ve kat artmış durumda . Elbette şu an en fazla akaryakıtta büyük bir artış söz konusu ihale hesaplamalarında akaryakıt oranı önemli bir çarpan durumda böyle artış furyası içinde Milli Eğitim Müdürlüklerimizin komik rakamları ile uğraşma şansımız yok.” dedi.
“Bir atımlık barutumuz kalmadı bile”
Çarşamba Şoförler Odası Başkanı Musa Bala, “Geçen sene 100 bin TL olan esnafımızın borcu 2’ye katladı. Böyle bir durum içerisinde nefes almaya çalışan esnafımızın milli eğitim ihalelerinde önüne gelecek rakamın tatminkar olması gereklidir. Gerçek maliyetlerin esas alınacağı bir anlayış ile geçtiğimiz dönem 5 km lik bir taşımaya günlük 250 tl verilmiş ise bu rakamın bugün en az 700 lira olması gereklidir.”
“Uyarıyorum, Araç bulamayız”
Son olarak Çarşamba Şoförler Odası Başkanı Musa Bala, “Miili Eğitim, ihale bedelleri gerçeklikten uzak bir hesaplama yapılması durumunda 2022-2023 yılı eğitim öğretim döneminde devlet taşımasında çalışacak araç bulma şansımız kalmaz , şimdiden bu hesaplamaların yapılıp hem mantık hem gerçeklik üzerinden firma ve servisçi esnaflarımızın önüne tatminkar rakamlar ile gelinmelidir” diyerek sözlerini tamamladı.
HABER: Nurhan GÜZEL –Berat GONCA