Akademi ile sektörün bir araya geldiği törende En İyi Haber Ajansı ödülüne İhlas Haber Ajansı (İHA) layık görüldü.
Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi akademisyenleri, medya ve iletişim alanında çalışan başarılı isimleri ödüllendirdi. ‘Gazetecilik’, ‘Radyo, Televizyon ve Sinema’, ‘Görsel İletişim Tasarımı’ ile ‘Halkla İlişkiler ve Tanıtım’ olmak üzere dört ayrı kategoride yapılan değerlendirmeler sonucunda kamuoyunda farkındalık oluşturan kişi ve kurumlar ödüle layık görüldü. Gazetecilik alanında yapılan değerlendirmede En İyi Haber Ajansı ödülünü, Türkiye’nin ilk özel haber ajansı olan İhlas Haber Ajansı (İHA) aldı. Kurum adına ödülü alan İHA muhabiri Banu Ezber, “Bu ödülü, dünyada ve Türkiye’deki tüm kriz bölgelerinde saat farkı gözetmeden çalışan mesai arkadaşlarım adına alıyorum” diye konuştu.
“ÇOK ÖNEMLİ BİR BULUŞMA”
İletişim alanının akademisyenleri ve profesyonellerinin bir araya gelmesinin çok önemli olduğunu belirten Maltepe Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Şahin Karasar, “Bu tören, öğrenciler için çok önemli bir buluşma. Çünkü gecede hem iletişim alanının akademisyenleri hem de sektörde bizzat bu işi uygulayan profesyoneller var. Biz sistemi tersine çevirerek geleneksel olarak öğrencilerin yaptığı seçimleri, iletişim akademisyenlerine yaptırdık. Dikkat çeken bütün çalışmalar değerlendirildi ve övgüye değer bulunanlara da ödül verildi. Ben de iletişim fakültesi mezunuyum ve iletişim alanın akademisyeniyim. Bu işlerin kitapta yazdığı gibi olmadığına en yakın şahit olanlardan biriyim. Dolayısıyla sektörün akademiyle buluşması ve öğrencilerin de bundan feyz alması çok önemli” dedi.
“AKADEMİ İLE SEKTÖRÜ BİRLEŞTİRMEK İSTİYORUZ”
Akademi ile sektör arasında köprüler kurmak istediklerini söyleyen Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Belma Akşit, “Bu ödül gerçekten önemli. Bu şekilde verilen alanındaki ilk ödül. Maltepe Üniversitesi olarak akademi ile sektörü birleştirmek ve aramızda köprüler kurmak istiyoruz. İletişim Fakültesi de bu anlamda bir çalışma yaptı ve akademisyenlerimiz iletişim ve medya alanında kamuoyunda farkındalık oluşturan projeleri inceledi. Ardından da bu projeleri yapanları ödüllendirmek istedik. Genellikle ödüllendirilecek kişileri ya da programları öğrenciler seçer. Burada çok anlamlı bir farklılık oluşturduk. Akademi ile sektör arasında bir köprü oluşturmak anlamında güzel bir organizasyon oldu” ifadelerini kullandı.
ÖĞRENCİLERE ÖRNEK OLAN İSİMLER BELİRLENDİ
Ödül alacak isimlerin belirlenme süreci hakkında bilgi veren Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Filiz Otay Demir, “Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi akademisyenlerinin belirlediği ödüller sahiplerini buldu. Pratik hayat ile akademik hayatın daha fazla kesişmesini arzu ediyoruz ve tüm eğitim programlarımızda bunu önemsiyoruz. Bu nedenle hocalarımızın derslerde vurguladıkları, öğrencilerine güzel örnek olarak aktardıkları ya da bilimsel çalışma yaparken faydalandığı pratik hayattaki ürünleri tartıştık. Sonunda ise fakültemizdeki tüm akademisyenlerin oylamasıyla ödüller sahiplerini buldu. Biz öğrencilerimizi pratik hayatla buluşturmak ve profesyonel yaşama hazırlamak istiyoruz” dedi.
“İZMİRLİLER VE ANTALYALILAR DİREKT SEFERLERLE TANIŞTI”
Havacılık sektöründeki tüm aktarmalı uçuşların İstanbul üzerinden gerçekleşmesine karşın İzmir ve Antalyalıları da direkt seferlerle tanıştırdığı projesinin reklam filmiyle ödüle layık görülen Sun Express'in Ticaretten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Server Aydın, kampanyaları hakkında bilgi verdi. Farkındalık oluşturmak için bu pazarlama aktivitesini ve reklamı gerçekleştirdiklerini belirten Aydın, “Sun Express olarak rakiplerimizden farklı işler yapmaya çalışıyoruz. Diğer havayolları gibi İstanbul merkezli değil, İzmir ve Antalya merkezli bir operasyon yapma kararı aldık. Türkiye’de bütün havacılık İstanbul üzerine kurgulanmıştır. Fakat biz farklı olmak istedik ve İzmir ile Antalya’yı dünyaya bağladık. Hem ürün ayrıcalığı oluşturduk hem de sektörde yeni bir atmosfer kazandırdık. Bugüne kadar Türk havacılığına baktığımızda tüm uçuşlar aktarmalı olarak İstanbul üzerinden gerçekleşmekteydi. Fakat bizle birlikte İzmirliler ve Antalyalılar direkt seferlerle tanıştı” dedi.
ÖDÜL ALAN KİŞİ VE KURUMLAR:
- İhlas Haber Ajansı (İHA)
- Cem Seymen, Para Dedektifi, TV Programı, CNN Türk
- Ömer Madra ve Ekibi, Açık Gazete, Radyo Programı, Açık Radyo
- Şafak Türkel, Göle Yas, Belgesel Film
- Mehmet Eryılmaz, Misafir, Film
- Tutkumuz Futbol, TV Programı, Lig TV
- Cem Öğretir, Ana Haber Spikeri, ATV
- Güven İslamoğlu, Yeşil Doğa, TV Programı, CNN Türk
- Caner Eler, Eurosport ve Sokrates Dergisi
- Ahmet Yeşiltepe, Zaman Yolcusu, NTV
- Bağış Erten, Cumhuriyet Gazetesi
- Doğan Hızlan, Hürriyet Gazetesi
- Cem Kılıç, Çalışma Yaşamı, Milliyet Gazetesi
- Nuran Çakmakçı, Hürriyet Gazetesi
- Didem Seymen Balcı, Sağlık Muhabiri, Sabah Gazetesi
- Hürriyet İK
- “Bisikleti Fark Et” Projesi, Vestel, Project House Dijital Ajansı
- “fakatiyiyedik.com”, Mikro Site, Yemek Sepeti / C-Section Digital Advertising
- “#lovefromturkey”, Instagram Etiketi, Türk Hava Yolları / Sevenplus Reklam Ajansı
- Lilly Gönüllülük Günü, Kurumsal İletişim, Lilly İlaç Türkiye
- Trafikte Sorumluluk Hareketi, T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, TÜVTÜRK / Benchmark
- “İstanbul Çık Aradan”, Reklam Filmi, Sun Express / Ajans Y
- “Türkiye’nin En Büyük Sosyal Ağı”, Tadım / Rafineri Reklam Ajansı
- Pelin Özkan, MediaCat Yayınları ve Marka Okulu
- Acun Medya / TV8, Çalışan Motivasyonu ve Kurum içi İletişim
- Gülşah Merve Yüksel, Kadın Hakları için Motosikletle Türkiye Turu