Milli Eğitim Bakanlığı'ndan yapılan açıklamaya göre, Dinçer, 23 Temmuz'da LYS sonuçlarının açıklandığını anımsatarak, bu sınav sürecinde disiplinli ve gayretli çalışmalarıyla başarılı olan öğrencileri ve onlara her türlü desteği veren veliler ile öğretmenleri kutladı.
Üniversite adaylarının meslek tercihlerini yaparken hayatlarını nasıl sürdürmek istediklerine de karar verdiklerini vurgulayan Bakan Dinçer, gençlerin üniversite ve bölüm tercihlerini ilgi ve yeteneklerini, kişisel isteklerini ve gelecekten beklentilerini de dikkate alarak yapmasını önerdi.
Öğrencilerin, bu tercih sürecinde büyük gayretlerle elde ettikleri puanları, boş ve ihtiyaç yoğunluğunun olduğu alanlardan en uygun yükseköğretim programlarını tercih edeceklerine inandığını belirten Dinçer, son yıllarda yapılan çalışmalarla üniversitelerin kontenjanlarında önemli oranda artışlar yapıldığını ve tüm alanlarda geçen yıl 789 bin 167 öğrenciye üniversiteli olabilme imkanı sağlandığını hatırlattı.
Dinçer, ''Geçen yıl tercihlere yönelik yaptığımız açıklamalarda öğretmenlik mesleğine gönül veren öğrencilerimizin, tercihlerini yapmadan önce, Bakanlığımızın ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmalarının mesleklerini icra edebilme fırsatı yakalamaları açısından faydalı olacağına dikkat çekmiştik. Ayrıca aynı açıklamada, öğretmen ihtiyacı planlamalarına ilişkin Bakanlığımızca yürütülen öğretmen istihdam projeksiyonu çalışmasına da vurgu yapılmıştı'' ifadelerini kullandı.
EN ÇOK İHTİYAÇ DUYULAN ÖĞRETMENLİK BRANŞLARI
Milli Eğitim Bakanlığı'nın proje kapsamında, 2023 yılını hedef alarak yaptığı projeksiyonlarla öğretmen ihtiyacının hangi alanlarda yoğunlaşacağına ilişkin ilk belirlemeleri yaptığını bildiren Dinçer, ''Yükseköğrenim tercihlerinde öğretmenlik mesleğine yer vermek isteyenlerin tercihlerini yapmadan önce, eğitim sistemimizin ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmalarının, mesleklerini icra edebilme fırsatı yakalamaları açısından faydalı olacağını düşünüyorum'' değerlendirmesinde bulundu.
Dinçer, en çok ihtiyaç duyulan öğretmenlik alanlarını şöyle sıraladı: ''Rehber Öğretmen, İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği, Türkçe Öğretmenliği, Beden Eğitimi Öğretmenliği, Fen ve Teknoloji Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, İngilizce Öğretmenliği, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği, Almanca Öğretmenliği, Görsel Sanatlar/Resim Öğretmenliği, Müzik Öğretmenliği, Teknoloji ve Tasarım Öğretmenliği, Biyoloji Öğretmenliği, Matematik Öğretmenliği, Coğrafya Öğretmenliği, Kimya Öğretmenliği, Fizik Öğretmenliği, Felsefe Öğretmenliği, Tarih Öğretmenliği.''