"Muhtemelen bu çete veya çeteler, şubat atamaları için de bazı öğretmen adaylarına musallat olabilir. Çok ciddi paralarla, 30-40 bin lira alarak bu sahte diplomaların pazarlandığına dair bir duyum da geldi" açıklamasını yaptı.
Avcı, Habertürk Televizyonunda katıldığı bir programda, geçmiş öğretmen atama dönemlerinde bir sorunun karşılarına çıktığını belirterek, şu açıklamada bulundu: "Bazı sahte diplomalarla müracaat edip öğretmen olan arkadaşlar olduğunu tespit ettik. Bazı üniversitelerin diplomalarını, hatta geçici mezuniyet belgelerini taklit ederek öğretmenliğe başvurmuş ve o diplomayı hakiki diploma gibi kabul ettirerek göreve başlamış 50-60 civarında, bunları tespit ettik. Bu soruşturmayı daha da derinleştiriyoruz.
Tüm üniversitelerden geriye doğru kendi öğretmen alımlarımızda bu tür sahte diploma... Bunun bir çete işi olduğu izlenimi var. Hatta bazı ön bilgilerden büyük meblağlarla bu işi organize eden bir çetenin olduğu ön bilgisi de var. Bununla ilgili hem biz çalışıyoruz hem de savcılıkla bu konuda gerekli şeyleri yapıyoruz."
Sahte diplomaların "para karşılığı" yapılıp yapılmadığına ilişkin bir soru üzerine Avcı, "Para karşılığı ama bazı terör örgütleriyle bağlantılı olma ihtimali de var. Bu tarafını savcılıklar daha çok araştırıyorlar" diye konuştu.
Şubat ataması uyarısı
Bakan Avcı, bir soru üzerine, sahte diploma alanların özel öğretim gibi daha çok talep olan branşlarda görüldüğüne değinerek, "En çok hangi branşta ihtiyacımız varsa orada daha çok öğretmen alıyoruz. Dolayısıyla o branşlara yönelik böyle bir tezgah kurulmuş" dedi.
Şu ana kadar 50-60 dolayında somut tespitlerinin bulunduğunu bildiren Avcı, "Muhtemelen bu çete veya çeteler, şubat atamaları için de bazı öğretmen adaylarına musallat olabilir. Çok ciddi paralarla yani 30-40 bin lira alarak bu sahte diplomaların pazarlandığına dair bir duyum da geldi. Borç çekip ödeyen öğretmenler olduğunu arkadaşlarımız söylediler. Dolayısıyla öğretmen adaylarımız, sakın böyle şeylere tevessül etmesinler. Bu konuda çok ciddi bir çalışmamız var. Yazık olur" değerlendirmesini yaptı.