Okulların hesapları denetlendi

Milli Eğitim Bakanlığı kayıt parası alan okulların peşine düştü

 

Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer’in talimatıyla Türkiye genelinde toplam 39 bin 477 okulun banka hesapları ve bağış makbuzları incelenmeye alındı. Bakan Ömer Dinçer, 21 Temmuz’da bir genelge yayınlayarak kayıt yaptırma ve diplomaların verilmesi sırasında okulların “bağış” adı altında ücret almamalarını istedi. Dinçer, verdiği talimatı da takip edeceğini duyurdu.
3000 MÜFETTİŞ İNCELEDİ
20 Eylül’de ise MEB Rehberlik ve Denetim Başkanı Muzaffer Doğan’a bir emir gönderen Dinçer, genelgeyi hatırlatarak, kayıt parası alındığı yönünde bakanlığa ihbarların geldiğini hatırlattı. Yazıda, 30 Eylül’e kadar bu konuda inceleme yapılması, genelgeye uymayanlar hakkında soruşturma açılması istendi. Bakan Dinçer’in talimatı üzerine özel okullar, yabancı okullar, azınlık okulları ve uluslararası okullar haricinde inceleme başlatıldı. 
Türkiye genelindeki 39 bin 477 okulun bütün hesapları geçen hafta sonuna kadar incelendi. İncelemede 3 bin eğitim müfettişi görev yaptı. Kayıt parası alan müdürlerin belirlenmesi için 2011-2012 eğitimöğretim yılı hesapları masaya yatırıldı. İnceleme önceki yılları kapsam
'HEM ÖDENEK GÖNDERMİYORLAR HEM DE...'
Müfettişler Derneği Başkanı Doğan Ceylan, Bakanlığın 5 günde Türkiye’deki bütün okulları incelemelerini istediğini belirterek, “İlk kez böyle bir şey oluyor. İstanbul’da 1 günde 150 müfettişle, 20 bin velinin ifadesini almamız istendi. Bunu yapamayacağımızı Valiliğe bildirdik. Sırf vakit darlığından dolayı bütün okullara soruşturma açıldı. Bakanlık, hem ödenek göndermiyor hem de bağış alanı suçluyor. Bakanlık ödenek göndermesine rağmen müdürler para alsaydı, Bakanlık haklı olurdu. Müdür ne yapsın? Okulu pislik mi götürsün? Bu soruşturma yıllarca sürer” dedi.
 

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Eğitim Haberleri