OKULUN TARİHÇESİ VE YAPISI
Karadeniz bölgesinin en büyük okullarından birisi olan Çarşamba Teknik ve Endüstri Meslek Lisesinin yapımına 1983 yılında başlanmış olup 1989 yılı Eylül ayında bitirildi. Endüstrinin kalifiye eleman ihtiyacını karşılamak üzere kurulmuş olan okul bunun yanında hayat boyu öğrenim felsefesi ile mesleki yeterliliği sahip olmayan yetişkinlere de hizmet etmeyi amaç ediniyor. İlk olarak 1989–1990 eğitim öğretim yılında Elektrik ve Metal İşleri bölümleri olmak üzere 2 bölümle eğitim öğretime açılan Çarşamba Teknik ve Endüstri Meslek Lisesinde, 1990–1991 eğitim öğretim yılında Mobilya ve Dekorasyon Bölümü ve Motor bölümü, 1991–1992 eğitim öğretim yılında Elektronik bölümü ve Tesviye bölümü, 1996 yılında da Bilgisayar Bölümü açılarak bölüm sayısı 7’ye çıkarıldı. Son olarak da 2005 yılında Yapı Bölümü açıldı. 1992–1993 eğitim öğretim yılında Teknik Lise kısmı açılarak bünyesine Elektrik, Makine ve Bilgisayar bölümlerini kattı. 2004 yılında Anadolu Meslek Lisesi açılarak Bilişim Teknolojileri Alanında, 2007 yılında da Anadolu Teknik Lisesi açılarak yine Bilişim Teknolojileri alanında eğitim öğretim faaliyetlerine başlayan Okulda Anadolu Meslek Lisesi 2010 yılı itibari ile kapatıldı. 14306 m2 si kapalı alan olmak üzere toplam 26000 m2 açık alan üzerine kurulmuş olan Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi 6 ayrı binadan oluşuyor. Öğrenci kapasitesi 1500 kişilik olup ana öğretim binasında 27 derslik, 2 resim hane ve 1 Kimya laboratuarı bulunmaktadır. Bunun yanı sıra 21 atölye ve 5 atölye laboratuar mevcuttur. 2009–2010 eğitim öğretim yılına Anadolu Meslek Lisesi ve Anadolu Teknik Liseleri Bilişim Teknolojileri Alanında, Teknik Lise Bilişim Teknolojileri, Elektrik-Elektronik Teknolojisi, Makine Teknolojisi Alanlarında, Endüstri Meslek Lisesi Ahşap Teknolojisi, Bilişim Teknolojileri, Elektrik-Elektronik Teknolojisi, İnşaat Teknolojisi, Makine Teknolojisi, Metal teknolojisi, Motorlu Araçlar Teknolojisi Alanlarında faaliyet göstermektedir. Bunların yanında 2004 yılında Mesleki ve Teknik Eğitim Kurumları Mezunlarının İzlenmesi Projesinde Türkiye genelinde 68 okul arasında yerini almıştır. Ayrıca AB’nin desteklediği MEGEP Projesi kapsamında 34 pilot Meslek Lisesinden birinci seçilende Okulda 1 Müdür, 1 Müdür Baş Yardımcısı, 7 Müdür Yardımcısı, 106 öğretmen, 2 Memur ve 4 Yardımcı Hizmetler olmak üzere, 121 personelle hizmet veriyor.
EĞİTİM ÖĞRETİME DEVAM EDEN ALANLAR
Ahşap Teknolojisi Alanı: 1-Mobilya İmalatı, 2-Ahşap Süsleme, 3-Ahşap Doğrama
Bilişim Teknolojileri Alanı: 1-Web Programcılığı, 2-Veri Tabanı Programcılığı, 3-Bilgisayar Teknik Servisi
Elektrik-Elektronik Teknolojisi Alanı:1-Bobinaj, 2-Elektrik Tesisatları ve Pano Montörlüğü, 3-Elektrikli Ev Aletleri Teknik Servisi, 4-Endüstriyel Bakım Onarım, 5-Görüntü ve Ses Sistemleri, 6-Güvenlik Sistemleri
İnşaat Teknolojisi Alanı: 1-PVC Doğrama ve Montaj, 2-Yapı Yüzey Kaplama, 3- Mimari Yapı Teknik Ressamlığı,
Makine Teknolojisi Alanı: 1-Bilgisayarlı Makine imalatı, 2-Makine Bakım Onarım,
Metal teknolojisi Alanı: 1-Kaynakçılık, 2-Metal Doğrama,
Motorlu Araçlar Teknolojisi Alanı: 1-Otomotiv Elektromekanik, 2-Otomotiv Gövde
Anadolu Teknik Lisesinde 93, Teknik Lisede 148 ve Endüstri Meslek Lisesinde 1.144 olmak üzere toplam 1385 öğrenci eğitim ve öğretim görüyor.
Projeler
Okulumuzda İŞKUR ile İşbirliği İçerisinde Yürütülen Projeler
Elektrik Pano montörlüğü kursu 16 öğrenci
PVC imalat ve montaj işçiliği kursu 12 öğrenci
Mobilya döşemeciliği kursu 15 öğrenci
Torna tesviye operatörlüğü 16 öğrenci
Kaynakçılık kursu 18 öğrenci
Meslek Öğrenme
Çarşamba Cumhuriyet Başsavcılığı Denetimli Serbestlik Şube Müdürlüğü
Doğalgaz tesisatçılığı kursu 12 öğrenci
PVC İmalat ve Montaj İşçiliği kursu 15 öğrenci
Bilgisayar Programcılığı 12 öğrenci
Bilgisayar Programcılığı ve Operatörlüğü 12 öğrenci
AB Ülkeleri ile Yürütülen Projeler
AB Hibe Projesi -İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi Operasyonel Programı- Genç İstihdamının Desteklenmesi ROJE BÜTCESİ: 361.863 EURO
Samsun İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Çorum Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi, Amasya Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi, Tokat Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi, Karadeniz Sanayici ve İş Adamları Dernekleri Federasyonu, Samsun Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği
Yeni Otomotiv Teknolojileri Ve Mesleki Altyapı Eğitimi Projesi
16 Öğretmen 100 İşsiz Genç
AB Hibe Projesi - Hayat Boyu Öğrenme Programı PROJE BÜTCESİ: 122.175 EURO
Çarşamba Ticaret Ve Sanayi Odası
Yeni otomotiv teknolojileri ve diagnostik test cihazı eğitimi
7 Öğretmen 30 İşsiz Genç
AB Projesi -Leonardo –(IVT PROJE BÜTCESİ: 86.324 EURO)
Hatay-Payas Teknik ve EML, Rize Teknik ve EML, İzmir Faruk Argüden Mesleki Eğitim Merkezi, İzmir Bayındır Mesleki Eğitim Merkezi ALMANYA
Araçlarda Yol Yardımı Bakım ve Onarım
6 Öğretmen 38 Öğrenci
Hareketlilik Projesi (IVT)
Yerel Ortak: Mengerler Otomotiv Tic. ve San. A.Ş. (Mercedes Servisi)
Yurt Dışı Ortaklar: Günnemann; Grosse C.O GmbH ve Auto Service Kumkapu KFZ Mechanic, Elektrik und Erdgasumbau ALMANYA
Otomobillerde Kullanılan Aktif Güvenlik Sistemleri
1 Müdür, 2 Öğretmen, 13 öğrenci
Hareketlilik Projesi (VETPRO)Administration Of Secondary Education Of Magnesia Prefecture YUNANİSTAN
Türkiye'de Profesyonel Teknik Eğitim ve Girişimcilik
4 Müdür, 4 Md. Yrd., 10 öğretmen
(MEGEP)Administration of Secondary Education in Magnesia YUNANİSTAN / VOLOS
Mesleki Eğitimi Geliştirme Projesi Çalışma Ziyareti
2 Müdür, 3 Md. Yrd., 7 Öğretmen, 2 öğrenci
Hareketlilik Projesi (PLM)Geocultural Park Of Eastern Aegean, Pythagoras YUNANİSTAN
Okullar Ve Öğrenciler Hakkında Veri Tabanlı Web Sitesi Oluşturma
7 öğrenci , 1 öğretmen
SPORTİF VE SOSYAL FAALİYETLER
Öğretmen ve öğrencilerin kullanmakta oldukları halı saha, basketbol sahası, Okulun ana binası ve atölyelerinde bulunan masa tenisi alanları, hem spor salonu, hem de sosyal ve kültürel faaliyetlerde kullanılan kapalı spor salonu bulunuyor.