Türkiye’de otomotiv tüketicisinin kendi güvenliğinden önce, cebini düşündüğü ortaya çıktı. KPMG tarafından yapılan ve otomotiv firma ve sektör derneklerinin üst düzey yöneticileri arasında gerçekleştirilen “KPMG Türkiye 2015 Otomotiv Yöneticileri Araştırması”na göre Türkiye’de otomotiv alım kararında bir numaralı etken yakıt tüketimi. Bununla birlikte yakıt tüketiminin hemen ardına güvenlik kriteri eklenmesi de tüketicilerin bu konudaki bilinçlenmelerine dikkat çekiyor.
Araştırmayı yapan KPMG Otomobil Bölümü Sorumlusu Ergün Kış konuyla ilgili yaptığı değerlendirmede, “Geçtiğimiz yıllarda en önemli konular arasında güvenliğe yer verilmiyordu. Bu durum önemli ölçüde değişti. Toplam trafik kazalarına baktığımızda da olumlu bir gelişme görebiliyoruz. Araç sayısına oranladığımızda Türkiye’de kaza oranı yüzde 14,8’den yüzde 13’e geriledi. Almanya’da aynı yıl trafik kaza oranı yüzde 5,6 oldu. Yaralı ve ölümlü kazalara baktığımızda durum daha ciddi. 2009’da kazalarda ölen kişi sayısı 4 bin 324 iken, bu sayı 2013’te yüzde 15 azalarak 3 bin 685’e düştü. Bu iyi bir gelişme olsa da toplam yaralı ve ölü sayısına baktığımızda aynı dönemde yüzde 35’lik bir artış olduğunu görüyoruz” dedi.