Genel Sekreter Yardımcısı Mustafa Yurt, Büyükşehir Belediye Meclisi 2015 yılı Nisan ayı 8. birleşiminin 1. oturumunda, Büyükşehir Belediyesi’nin 2014 yılı başkanlık faaliyet raporunu okudu.
Okuduğu raporda Samsun ve ilçelerinde yapılan çalışmalar hakkında bilgi veren Mustafa Yurt, “2014 yılı bütçe uygulama sonuçlarına göre toplam giderlerimiz 387 milyon 121 bin TL, gelirlerimiz 327 milyon 799 bin TL’dir. Aradaki fark da finansman borçlanmasıyla giderilmiş ve denk bir bütçe sağlanmıştır” dedi.
2014 yılında merkez ilçelere yapılan faaliyetler hakkında bilgi veren Yurt, “4 metropol ilçemiz olan Atakum, Canik, İlkadım ve Tekkeköy ilçelerinde 2014 yılında 1 milyon 400 bin metreküp kazı yapmışız. 1 milyon 800 bin metreküp dolgu yapmışız. 442 bin ton temel ve alt temel malzemesi üretmişiz. Geçen yıl 39 kilometre bitümlü sıcak karışım, 54 kilometre sathi kaplama ve 2 milyon ton da tahkimat yapmışız. Bu 2 milyon ton tahkimatı önemsiyoruz. Tahkimat, deniz dalgalarına ve tahribatına karşı yapılması gereken karşı koyucu yapılardır. Yani buradaki taşların 6-15 ton şeklindeki büyük kayalar olmak zorundadır. Aksi takdirde sizin küçük boyuttaki kayaların denize atılması ve denize karşı koyamayacağı varsayımı ile biz büyük taşları kendi kamyonlarımız ile götürüyoruz. Bizim elimizde 48 tane kaya kamyonu var. Bunların şaseleri güçlendirilmiş, motorları güçlendirilmiş. Kaya delme ekipmanlarımız, patlatma ekipmanlarımız var. Bunlarla birlikte 2 milyon ton tahkimat yapmışız” diye konuştu.
“GAR-TEKKEKÖY ARASINDAKİ RAYLI SİSTEMİN ALTYAPISI YÜZDE 90’I TAMAMLANDI”
Gar-Tekkeköy arasındaki raylı sistemin alt yapı çalışmalarının yüzde 80-90 oranında tamamlandığını belirten Yurt, “Hafif raylı sistemin yaklaşık 16 kilometrelik bölümü yani Gar Müdürlüğü ile OMÜ arasındaki bölümü 10 Ekim 2010 tarihinde tamamlanmış ve hizmete girmişti. Daha sonra Büyükşehir Belediyesi Meclisimizin raylı sistemin Gar Müdürlüğünden Tekkeköy ilçesi istikametine doğru 13 kilometre yine OMÜ’den de Taflan istikametine doğru 10,5 kilometre uzatılmasıyla ilgili kararı çıkmıştı. Biz de bu karara istinaden Gar-Tekkeköy arasındaki raylı sistem yapımına başladık ve devam ediyoruz. Raylı sistemin alt yapısını yüzde 80-90 mertebesinde tamamladık. Bu raylı sistem üzerinde 450 metre uzunluğunda iki tane viyadük var. Bir tanesi Kılıçdede Kavşağı’nın olduğu bölgede, diğeri de Kutlukent’in olduğu bölgededir. İkisi de mevcut demiryolu hattının üzerinden geçecek. Bunların kesişmemesi için proje üzerinde buralara viyadük yapılmasına karar verildi” şeklinde konuştu.