Karayolları 7. Bölge Müdürü Arif Çobanoğlu, İl Koordinasyon Kurulu’nda kurumun çalışmaları hakkında bilgi verdi. 9 yılda 1 milyar 580 milyon 446 bin 853 TL Karayolları olarak harcadıklarını belirten Arif Çobanoğlu, “2011 yılında ise 180 milyon 989 bin 400 TL gibi bir harcama yaptık. Bu yıl da 200 milyon TL civarındada bir harcamayı Samsun ilinde hedeflemiş bulunuyoruz. Şu ana kadar harcama 153 milyon 528 bin 195 TL’dir. Bunun yıl sonunda 200 milyon TL civarında olmasını bekliyoruz” dedi.
Karayolları hakkında genel bir bilgi veren Çobanoğlu, “49 bin 768 kilometrekare olan bölgemiz sınırları içersinde Samsun, Ordu, Sinop, Tokat, Amasya ve Çorum illeri ile Kırıkkale ilinin bir kısmı bulunmaktadır. Bölgemiz sorumluluk alanı içersinde 4 bin 552 kilometre yol ağı bulunmaktadır. Bu yolların 2 bin 269 kilometresi devlet yolu, 2 bin 283 kilometresi il yoludur. Devlet ve il yollarının bin 304 kilometresi bitümlü sıcak karışım, 3 bin 104 kilometresi sathi kaplama ve 144 kilometresi de diğer yollardır. Samsun ilinde 801 kilometre yol ağı bulunmaktadır. Bu yolların 375 kilometresi devlet yolu, 426 kilometresi il yoludur. Devlet ve il yollarının 258 kilometresi bitümlü sıcak karışım, 504 kilometresi sathi kaplama ve 39 kilometresi de diğer yollardır” dedi.
Yol ağı ve satıh durumunun genelde yüzde 95 seviyesinde kaplamalı durumda olduğunu belirten Çobanoğlu, “Bunların yüzde 1’i parke, yüzde 4’ü de geçit vermez, yani projesine başlamadığımız kesimlerdir. Bölünmüş yollarımızın genel icmaline baktığımızda Samsun Çevre Yolu, Samsun-Bafra, Samsun- 19 Mayıs-Alaçam-Yakakent, Yakakent-Gerze, Samsun-Kavak ve Vezirköprü-Durağan’da bölünmüş yol çalışmalarımız var. Samsun-Sinop arasında Samsun içinde kalan Bafra, Alaçam, Yakakent olan kesimde şu anda bölünmüş yolumuz 1 kilometre hariç Alaçam geçişinde sıcak karışım çalışmaları devam etmektedir. Ayriyeten de Alaçam geçişinde de kavak geçişlerine başladık. İnşallah bu yılsonunda da Alaçam ilçesindeki kavşağı da bitirmeyi hedefliyoruz. Diğer bir yolumuz sıcak karışım içersinde olan katlı yol çalışmalarımız devam ediyor. Tek yol çalışmalarımızda Ladik-Taşova çalışmalarımız devam etmektedir. Ayrıca Çarşamba-Ayvacık-Taşova projemiz ihale edildi. İhale sürecimiz devam etmektedir. Alaçam-Kızlan-Çerçiler üzerindeki çalışmalarımız devam ediyor. 2012 yılı itibariyle Alaçam şehir geçişine gireceğiz. Kolay ilçesindeki şehir geçişi çalışmalarımız başladı. Burada sıcak karışım çalışmamız vardı” dedi.
SAMSUN-ANKARA YOLU BİTTİ
Samsun, ilçeleri ve çevre illerdeki karayolları çalışmaları hakkında bilgi veren Çobanoğlu, “Samsun - Ankara yolu toplam 404 kilometre uzunluğunda olup tamamı bölünmüş yol haline getirilmiştir. İlimiz sınırlarındaki uzunluk 88 kilometre olup 3 kesim halinde çalışmalar yürütülmüştür. Bunlar Samsun - Kavak, Kavak - Merzifon 1. kısım, Kavak - Merzifon 2. kısım ihaleleridir. Kavak - Havza - Amasya il sınırı arası bitirilmiş olup, Samsun - Kavak arasında çalışmalar devam etmektedir. İşlerin proje bedelleri toplamı 752 milyon TL olup, bugüne kadar 673 milyon TL harcama yapılmıştır. Fakat Kavak - Merzifon (2) projesinin yüzde 20’si Samsun il sınırları içerisindedir. 2012 yılı ödenekleri 27.8 milyon TL’dir. Kavak geçişindeki farklı seviyeli kavşaklar bitirilmiştir. Samsun - Çakallı arası yolun 2x3 ve BSK yapılmasına devam edilmektedir. Samsun - Kavak Yolu toplam 48.5 kilometre uzunluğunda BY standartlarındaki yolun ihalesi 18 Aralık 1998 tarihinde yapılmış olup, proje tutarı 1 milyon 357 bin TL’dir. Bu projede çalışmalar 1 Mart 2002 tarihinde başlatılmış, başlangıçtan bugüne kadar toplam 1 milyon 185 bin TL harcama yapılarak yüzde 87 fiziksel gerçekleşme sağlanmış olup, yolun sol tarafı 29.3 kilometre, sağ tarafı 30.1 kilometre BSK binder seviyesinde tamamlanmıştır. Kalan kesimlerin tünel, tahkimat, toprak işleri ve sanat yapılarında çalışmalar devam etmektedir. Yolun tamamlanması için 165.7 milyon TL daha ek ödeneğe ihtiyacı vardır. Samsun - Sinop Yolu Samsun - Sinop arası Karadeniz Sahil Yolu Projesi’nin önemli bir kısmını oluşturmakta olup, tamamlandığında 151 kilometre uzunluğunda olacaktır. 130 kilometrelik kısım tamamlanmıştır. Samsun ili sınırları içerisindeki toplam proje uzunluğu 92 kilometre olup, 3 kesim halinde çalışmalar devam etmektedir. Bu projede toplam 91 kilometrelik kısım bölünmüş yol olarak tamamlanmıştır. Diğer kesimlerde çalışmalara devam etmektedir. Bu işlerin toplam proje bedelleri 1 milyar 736 milyon TL’dir. Yakakent - Gerze ihalesinin yüzde 10’u Samsun ili içersindedir. Başlangıçtan bugüne kadar 1 milyar 526 milyor TL harcama yapılmıştır. 2012 yılı ödenekleri toplamı 103 milyon TL olup, bunun 95.5 milyon TL’si harcanmıştır. Halen Alaçam - Yakakent arasında ve Alaçam köprülü kavşağında çalışmalar devam etmektedir. Yakakent - Gerze Yolu toplam 36.4 kilometre uzunluğunda bölünmüş yol standartlarındaki yolun ihalesi 18 Kasım 1998 tarihinde yapılmış olup, proje tutarı 1 milyar 357 milyon TL’dir. Bu projede çalışmalar 1 Mart 2002 tarihinde başlatılmış, başlangıçtan bugüne kadar toplam 1 milyar 185 milyon TL harcama yapılarak yüzde 87 fiziksel gerçekleşme sağlanmış olup, yolun sol tarafa 29.3 kilometre sağ tarafı 30.1 kilometre BSK binder seviyesinde tamamlanmıştır. Kalan kesimlerin tünel, tahkimat, toprak işleri ve sanat yapılarında çalışmalar devam etmektedir. yolun tamamlanması için 165.7 milyon TL daha ek ödeneğe ihtiyacı vardır. 19 Mayıs - Alaçam - Yakakent Yolu toplam 47.3 kilometre uzunluğunda BY standartlarındaki yolun ihalesi 12 Şubat 1997 tarihinde yapılmış olup işin proje tutarı 227 milyon TL’dir. Bu projede çalışmalar 15 Mart 1998 tarihinde başlatılmış, başlangıçtan bugüne kadar toplam 211.2 milyon TL harcama yapılarak yüzde 93 fiziksel gerçekleşme sağlanmıştır. Yolun sol tarafa 37.8 kilometre, sağ tarafı 22.6 kilometre BSK seviyesinde tamamlanmıştır. Alaçam geçişinde köprülü kavşak yapımı çalışmaları devam etmektedir. 2012 yılı program ödeneği 4 milyon TL’dir. Yolun tamamının 2012 yılında bitirilerek trafiğe açılması için 13.4 milyon TL daha ek ödeneğe ihtiyaç vardır. Samsun - Bafra Yolu toplam 34.4 kilometre uzunluğunda BY standartlarındaki yolun ihalesi 6 Ağustos 1997 tarihinde yapılmış olup, işin proje tutarı 152 milyon TL’dir. bu projede çalışmalar 28 Ekim 1997 tarihinde başlatılmış, başlangıçtan bugüne kadar toplam 129.8 milyon TL harcama yapılarak yüzde 85 fiziksel gerçekleşme sağlanmıştır. Yol aşınma seviyesinde tamamlanmıştır. Toplayıcı yolların yapım çalışmaları devam etmektedir. Yolun tamamlanması için 22.3 milyon TL daha ek ödeneğe ihtiyaç vardır” diye konuştu.
Samsun - Havza, Ladik - Taşova, Çarşamba - Ayvacık - Taşova, Çarşamba - Ayvacık - Salıpazarı, Alaçam - Kızlan - Çerçiler yollardaki projelerinde başlangıçtan bugüne kadar toplam 84.4 milyon TL harcandığını ifade eden Çobanoğlu, “Çarşamba - Ayvacık yolu kasaba geçişlerinde Çarşamba geçişinde 4.7 kilometrelik kesim bölünmüş yol BSK olarak tamamlanmıştır. 2012 yılında ayrıca, Dikbıyık geçişinde 1.5 kilometrelik kesimde çalışmalar devam etmektedir. Samsun - Çarşamba yolunda 2012 yılında sağ ve sol banketlerde kalan kısımların tamamı BSK olarak bitirilmiştir. Kolay ilçesi şehir geçişinde 2 kilometrelik kesimi 2011 yılında binder seviyesinde bitirilmiştir. 2012 yılında kalan 2 kilometrelik kısım ihale edilmiş olup, çalışmalara başlanacaktır. Vezirköprü - Durağan yolunda 2012 yılında 6 kilometre bölünmüş yol yapılacak olup, toprak işleri ve sanat yapılarında çalışmalar devam etmektedir. Samsun - Havza, Ladik - Taşova Devlet Yolu toplam 43.9 kilometre uzunluğunda 1A standardındaki yolun Samsun ilindeki uzunluğu 14 kilometredir. İşin proje tutarı 27.3 milyon TL’dir. Bu projede çalışmalar başlatılmış olup, başlangıçtan bugüne kadar 9.1 milyon TL harcama yapılarak toprak işleri ve üstyapı çalışmaları devam etmektedir. 13.3 kilometrelik kesim sathi kaplama olarak bitirilmiştir. Yolun tamamının bitirilerek trafiğe açılması için 17.8 milyon TL daha ek ödeneğe ihtiyaç vardır. Alaçam - Kızlan - Çerçiler Yolu toplam 58.8 kilometre uzunluğunda 3A standartlarındaki yolun ihalesi 28 Aralık 1998 tarihinde yapılmış olup, işin proje tutarı 72.6 milyon TL’dir. Bu projede çalışmalar 15 Temmuz 1999 tarihinde başlatılmış, başlangıçtan bugüne kadar toplam 68.7 milyon TL harcama yapılarak yüzde 95 fiziksel gerçekleşme sağlanmıştır. Yolun 47.9 kilometresi sathi kaplama olarak bitirilmiş olup, 25 kilometresi Samsun ili sınırları içerisindedir. 2012 yılında 11.1 kilometrelik yolun 3 kilometresi sathi kaplama olarak bitirilecektir. İhalenin 2012 yılında bitirilerek trafiğe açılması için 3.1 milyon TL daha ek ödeneğe ihtiyaç vardır. Çarşamba - Ayvacık, Salıpazarı İl Yolu toplam 15.7 kilometre uzunluğunda 1A standardındaki yol 2010 yılında ihale edilmiş olup, proje tutarı 7 milyon TL’dir. Bu projede çalışmalar 8 Haziran 2010 tarihinde başlatılmış, başlangıçtan bugüne kadar toplam 3.6 milyon TL harcama yapılarak yüzde 52 fiziksel gerçekleşme sağlanmıştır. 2.5 kilometre sathi kaplama seviyesinde tamamlanmıştır. 2012 yılında 4 kilometrelik kesimin sathi kaplama olarak bitirilmesi hedeflenmiştir. Yolun tamamının 2012 yılında bitirilerek trafiğe açılması için 3.3 milyon TL daha ek ödeneğe ihtiyaç vardır” şeklinde konuştu.
DOĞU ÇEVRE YOLU
Doğu Çevre Yolu’nun otoyol bünyesine katıldığını ifade eden Çobanoğlu, şu bilgileri verdi: “Doğu Çevre Yolu’ndaki katlı yolda şuanda 72 tane ayağımız bulunmaktadır. Bunların 48 tanesinin kazıkları, 30 tanesinin elemasyonları ve 6 tanesinin de kirşleri yerleştirildi. Şu anda Samsun giriş ve Lovelet AVM’nin kesimlerinde tedbir sondajları yapmaktayız. Çünkü zaman zaman zeminde dolgu mu, ana kaya mı diye tereddütlerimiz oluştu. Tedbirli olmak açısından sondajlarımızı yeniliyoruz. Bu sene katlı yolu bitirmeyi hedefliyorduk. Fakat sel nedeniyle 55 gün çalışamadık. Yine de çalışmalarımız devam ediyoruz. Bu sene ana yapıyı bitirmeye gayret edeceğiz.”