1927 yılından bu yana hizmet veren hattaki son seferi ise 41601 sayılı yolcu treni yaptı. Yolcular ve gar personeli fotoğraf çektirirken, trenin 5 yıllık makinisti 3 çocuk babası Ahmet Çelik tarihi olduğunu söylediği bugünde trenin önünde cep telefonuyla selfie yaptı.
Memleketi Çorum’dan Sivas’a gitmek için karayolu ile Amasya’ya gelip sonra trenle Sivas’a ulaştığını belirten Sivas Cumhuriyet Üniversitesi öğrencisi Emre Aydemir, “Yenileme çalışmasının 3 yıl süreceği haberini aldım. O biraz beni üzdü. Çünkü maliyet açısından tren daha uygundu” dedi.
Çorum’dan Amasya’ya minibüsle 8 liraya geldiğini sonra da trenle 13 liraya Sivas’a ulaştığını anlatan Aydemir, “21 lira gibi maliyeti vardı. Eğer Çorum’dan, Sivas’a direkt gitsem 45 lira gibi bir maliyet çıkıyordu ortaya. Yarı yarına neredeyse karımız oluyordu. Buda öğrenci için çok iyiydi” diye konuştu.
Amasya’dan, Tokat’ın Turhal ilçesine trenle 4 liraya gittiğini belirten lise öğrencisi Öznur Uzun’da “Artık otobüsle gideceğim. 10 liraya biraz sıkıntılar yaşayacağız” şeklinde konuştu.
Zile’de lise öğrenimi gören kızının trenle memleketleri Amasya’ya trenle sık sık güvenli bir şekilde gidip geldiğini anlatan baba Nazmi Kılınç ise, tren seferlerinin durdurulmasıyla kızını otomobiliyle götürüp getireceğini söyledi.
Samsun-Sivas demiryolu hattının modernizasyonu projesi AB hibeleriyle AB sınırları dışında gerçekleştirilen en büyük bütçeli proje olma özelliğini taşırken, modernizasyonu için 220 milyon avroluk AB hibesinin yanı sıra 39 milyon avroluk yerli kaynak tahsis edildi.
Projenin hayata geçmesiyle yolcu trenleri hızı 40 km/saatten 80 km/saate çıkacak. Samsun-Sivas arasındaki seyahat süresi de 9,5 saatten 5 saate düşebilecek. Hattın günlük kapasitesi 21 trenden 54 trene çıkacak, hemzemin geçitler otomatik bariyerli hale getirilirken istasyon ve duraklarda bulunan peronların engelli erişimine uygun olarak AB standartlarında iyileştirilecek.
Öte yandan, bakıma alınan 88 yıllık Amasya gar binasının restorasyon çalışmaları içinde 400 bin lira kaynak ayrıldı.