Samsun TSO personeline yönelik kurum içi eğitimlerine, “Kriz Yönetimi” başlıklı çalışmayla devam edildi. Bir danışmanlık firmasından Cüneyt Örkmez tarafından verilen yılın son eğitim toplantısı, bir otelde gerçekleştirildi. Samsun il, ilçe oda-borsa personellerinin de katıldığı eğitim de Cüneyt Örkmez, katılımcılara, “Kriz Nedir?”, “Krizin Özellikleri”, “Krizin Faktörleri”, “Krizin Süreci ve Yönetimi” başlıklarında bilgi verdi.
“Değişimi zamanında yapmayan krizle karşı karşıya kalır”
Konuşmasında kriz durumunun kurum ile ilişkisi olan herkesi ilgilendirdiğini belirten Örkmez, “Sebep ve sonuçları tam olarak bilinmeyen, hızlı bir şekilde ortaya çıkan, zaman baskısı yaratan örgüt ve toplumun zor anlar geçirmesine sebep olan, stres, baskı ve travmaya yol açan, şirket performans ve imajını olumsuz etkileme tehlikesi olan durumlarda ortaya çıkan sonuçlara kriz diyoruz. Kriz durumlarında maalesef bir planınız yoksa kurum veya kuruluşların mekanizmaları yetersiz kalır. Zamanında kendini yenilemeyen, yenilenmeye ayak uyduramayan kurumlarda kriz riski ortaya fazladır. Değişim yorucu bir iştir ve bu da krizi tetiklemektedir. Onun için hedefimizi iyi koymalıyız. Değişimi zamanında yapmazsak kriz kaçınılmaz olur. Onun için işlerinizi acile asla düşürmeyin” dedi.
“Uygun stratejiler belirlenmeli”
Kurum ve kuruluşların olabilecek kriz faktörlerini göz ardı etmemeleri gerektiğine işaret eden Örkmez, “Kurum ve kuruluşlar bazı kararları alırken yarın yaşanabilecek krizleri de öngörmeleri lazım. Kriz faktörlerini asla kenara atmayın. Değişime direnmek ve değişimi yapmamak krize davetiye çıkartır. Hangi işi yaparsak yapalım sormamız gereken tek bir soru var. Çevremizde ne gibi değişiklikler, gelişmeler oluyor? Bunu her zaman kendimize sormalıyız. Hiçbir başarı tesadüf değildir. Tecrübe bilgiyle değişime ayak uydurulduğu zaman yaşanabilecek olası krizin çözülmesine önemli katkı sağlıyor. Onun için amaçlar, ideolojiler, stratejiler, iş süreçleri gözden geçirilmelidir. Uygun stratejiler seçilmeli, yeni bir değişim planı hazırlanmalı, yeni amaçlar oluşturulmalı ve değişim başlatılmalıdır. Ayrıca, krize karşı anlaşılabilir olmak çok önem taşıyor. En önemlisi ise, kriz yönetiminde iletişim en önemli aktörlerin başındadır” diye konuştu.
“Eğitimler devam edecek”
Üstlendikleri vizyon ve misyon çerçevesinde personelin hizmet içi eğitimlerine büyük önem verdiklerini ifade eden Samsun TSO Yönetim Kurulu Başkanı Salih Zeki Murzioğlu, “Hizmet kalitemizi daha yukarılara taşımak adına bir plan doğrultusunda yıl boyunca çeşitli konularda eğitim çalışmaları düzenliyoruz. Yılın son eğitimini de kriz yönetimi üzerine düzenledik. Kurum içi eğitimlerimize, üye memnuniyet odaklı olarak devam edeceğiz” açıklamasını yaptı.