31 Ağustos tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan karara göre, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından üstlenilen tramvay hattı projesinin 2025 yılı içinde yapımına başlanması ve beş yıllık bir süreçte tamamlanması hedefleniyor. Ancak, Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Samsun İl Başkanı Mehmet Özdağ, 2025 yılı Cumhurbaşkanlığı Yatırım Programı'na dahil edilen Samsun Şehir Hastanesi ve Eğitim Araştırma Hastaneleri'ne yapılacak tramvay hattı projesine ilişkin bazı eleştirilerde bulundu. İl Başkanı Özdağ, projenin zamanlamasını ve planlamasını eleştirerek, ulaşım altyapısının Şehir hastanesi ile eşzamanlı olarak yapılması gerektiğine dikkat çekerek, "Bu hastane açıldığı zaman trafiği hayal edebiliyor musunuz? Nerede kaldı senin tramvayın? Bu yönetememe çok kötü bir şey." İfadelerini kullandı.
"HAT MUTLAKA OTOGARA KADAR GİTMELİ"
Samsun'un Tramvay Hattına Mutlaka ihtiyacı olduğunu vurgulayan Cumhuriyet Halk Partisi Samsun İl Başkanı Mehmet Özdağ, "Samsun'un Kuzey-Güney yönünde tramvay hattına ihtiyacı olduğu muhakkak. Çünkü kuzey-güney ekseninde Samsun'da otogarımız var. Yapılacak olan hattın mutlaka otogara kadar gitmesi lazım. Büyükşehir Belediye Başkanı adayımız Cevat Öncü'nün de öncelikleri arasındaydı. Burada şöyle bir sorun var: Şehir Hastanesi yer seçimi ve büyüklüğü, kapasitesi itibariyle yönetilmesi zor bir proje. Samsun içerisindeki Canik'te kırsal bir yer, köy niteliği olan bir yere kuruldu. Dolayısıyla bulunduğu yerde de 6-7 tane kırsal mahallenin meralarını, tarım alanlarını etkileyebilecek bir niteliğe sahip." dedi.
ÖNCEDEN PLANLANMALIYDI
Şehir ve Ulaşım planlamasının önemine dikkat çeken Özdağ, "Şehir Hastanesi'nin yatak kapasitesi bin beş yüz civarında. Dolayısıyla günde ortalama en az 15 bin insanın giriş çıkış yapacağı bir hastane. Bu hastanenin etrafında, Canik ilçesinin konut kapasitesini düşündüğünüz zaman, bu hastanede çalışan sağlık emekçilerinin, hizmet personelinin konut ihtiyacının şimdilik oralarda olmayacağı belli. Dolayısıyla çalışanlar mesailerine, hastalar da tedavilerine sürekli gidip gelecekler. Bu nedenle hastane temeli yapılmadan önce insanların ulaşım ve barınma ihtiyaçlarının nasıl yönetilip karşılanacağının bilinmesi lazım." diye konuştu.
"NEREDE KALDI SENİN TRAMVAYIN ?"
Hastane yapılmadan önce ulaşımın düşünülmesi gerektiğini belirten Mehmet Özdağ, "Resmi Gazete’de yayınlanan, kuzey-güney doğrultusunda yapılacak olan bu hat önce Şehir Hastanesi'ne, oradan da Araştırma Hastanesi'ne uzanacak. Çünkü Araştırma Hastanesi, Şehir Hastanesi'nin kampüs alanı olacak gibi görünüyor. İki hastane arasında laboratuvar ve hastane geçişleri olacak, birbirini tamamlayacak. Dolayısıyla Şehir Hastanesi yapılmadan önce bu ihtiyaçların karşılanabileceği bir ulaşım ağı yapılması gerekiyordu. Şimdi ortada hastane var; günde kaç bin araç gider oraya? Tramvayı 2025 programına aldın, para bulursan yapacaksın. Türkiye'nin mevcut ekonomik durumu ortada. Bu ulaşım işinin, tramvay hattının, hastanenin temeli ile birlikte paralel başlaması gerekiyordu. Bırak tramvayı, normal aracınla taşa kayaya çarpmadan gidebileceğin yol yok. Samsun'un tramvay hattına sahip olması kötü bir şey değil; inşallah nüfusun yoğun olduğu yerlerden planlanır. Biz buna kötü diyemeyiz, kötü olan şu: Şehir Hastanesi'nden sonra ulaşımın yapılması. Bu hastane açıldığı zaman trafiği hayal edebiliyor musunuz? Nerede kaldı senin tramvayın? Bu yönetememe çok kötü bir şey. Planlama sorunu. Altyapı yok. Hastaneden önce tramvayın yapılması gerekiyordu. Her şey yolunda giderse 6-7 yıl hastaneye ulaşım çilesi bekliyor." İfadelerini kullandı.