Yatırım Ortamını İyileştirme Koordinasyon Kurulu Toplantısı, Başbakan Yardımcısı Recep Akdağ başkanlığında Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek, İçisleri Bakanı Süleyman Soylu, Adalet Bakanı Abdulhamit Gül, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Jülide Sarıeroğlu, Kalkınma Bakanı Lütfi Elvan ve Çevre ve Şehircilik Bakanı Mehmet Özhaseki'nin de katılımı ile gerçekleştirildi. İş ortamının iyileştirilmesi için çalışma yönteminde reform yapıldığını ifade eden Akdağ, bakanlarla birlikte gerçekleştirilen toplantılar neticesinde 2017-2018 için eylem ihtiva eden bir plan hazırladıklarını ve hedefin bu hazırlanan eylem planlarını hayata geçirmek olduğunu kaydetti.
İŞ ORTAMI GELİŞTİRİLECEK
Akdağ, iş ortamının geliştirilmesi kapsamında düzenleme getirilecek alanlara yönelik başlıkları şirket kuruluşlarının kolaylaştırılması, kurtarma anlaşması-yeni konkordato, inşaat izinleri ve tapu işlemlerinin kolaylaştırılması, e-Belediye uygulamaları, telekominikasyon alt yapı izinleri, dış ticaretin kolaylaştırılması, finansmana erişiminin kolaylaştırılması ve vergi ödemelerinin basitleştirilmesi olarak sıraladı.
7 PROSEDÜR BİRE İNECEK
Düzenleme kapsamında 7 prosedür bire inmiş olacak ve yarım günde tek kurumda hiçbir aracıya ihtiyaç duymadan şirket kurulabilecek. Ayrıca Sosyal Güvenlik kaydı, SGK'ya gitmeye gerek kalmadan Ticaret Sicil Müdürlüğünde şirket kuruluşu esnasında elektronik olarak gerçekleşecek. Banka yoluyla ödenen Rekabet Kurumu payı Ticaret Sicil Müdürlüğü vasıtasıyla ödenecek. Ayrıca limited şirket kuruluşu aşamasında talep edilen yüzde 25'lik sermaye blokajı şartı kaldırılacak. Şirket kuruluşu aşamasında vergi dairesi tarafından gerçekleştirilen yoklama, risk bazlı olarak gerçekleştirilecek. Her şirkete yoklamaya gidilme uygulaması kaldırılacak ve ticaret sicilden çıkan girişimci yoklama beklemeden işine başlayabilecek.
İNŞAAT İZİNLERİ VE TAPU İŞLEMLERİ KOLAYLAŞTIRILIYOR
Düzenlemede temel hedef kurumlar arası iletişimin vatandaş üzerinden değil elektronik ortamda gerçekleşmesini sağlamak. SGK, Vergi Dairesi, Tapu Müdürlüğü gibi birçok kurumla elektronik bağlantılarla süreç basitleştiriliyor. Yapılan reform öncesinde inşaat izinleri sürecinde toplamda 18 işlem bulunurken, işlem sayısı 18'den 6'ya indiriliyor. İnşaat yapmak isteyen vatandaş projesini, evraklarını belediyeye teslim edecek, ardından belediye bu evrakları elektronik ortamda kendi birimlerine ve ilgili idarelere gönderecek, onayları elektronik ortamda alacak. Yatırımcılar kapı kapı dolaşarak evrak takip etmeyecek. Daha önce yapı ruhsatı formuna daha önce imzaları alınmış olan yapı denetim firması, projeyi çizen mimar, inşaat, elektrik ve tesisat için mühendisler, müteahhit, belediyede şef, daire başkanı, başkan gibi 18 ayrı kişinin tekrar imza atması gerekirken, artık yapı ruhsatı formunda belediyenin tek imzası ile inşaata başlanılabilecek. Ayrıca belediyeler ile tapu idareleri arasında emlak vergi beyanının elektronik ortamda paylaşılması sağlanacak.
E-BELEDİYE UYGULAMASI
Bu konuda tüm belediyelerde kullanılacak bir e-Belediye sistemi geliştirmek üzere İçişleri Bakanlığı yetkilendirildi. İçişleri Bakanlığı, kapsamlı ve kullanıcı dostu bir yazılımı geliştirmeye başladı.
Telekomünikasyon altyapı izinleri kapsamında ise tüm belediyelerde kazı izni süreçleri standart hale getiriliyor, kazı izin ücreti makul seviyeye düşürülüyor. Mera arazilerinde ilgili bakanlıkların kontrolü altında telekomünikasyon altyapısı kurulabilmesinin önü açılacak. Böylelikle ülke çapında kapsama alanları daha da genişleyecek. Sanayi 4.0'a ve 5G teknolojisine geçiş daha hızlanacak.
VERGİ ÖDEMELERİ
Aylık verilen SGK-Muhtasar beyannameleri birleştiriliyor. Böylece yatırımcıların yıl içerisinde daha az beyanname doldurmaları ve zamandan tasarruf etmeleri sağlanacak. Ayrıca 2018 ve 2019 yıllarında imalat sanayi ile Ar-Ge, yenilik ve tasarım faaliyetlerine yönelik makine ve teçhizat alımlarında KDV istisnası sağlanacak.