Türkiye, Samsun’un beton yollarını konuşuyor

Samsun Büyükşehir Belediyesi’nin beton yol imalatındaki başarısı, Türkiye’de büyük ses getirdi

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın 21. yüzyıl Türkiye’sinde yolu, suyu ve kanalizasyonu olmayan ev ve köy kalmamasına yönelik talimatıyla kırsal kalkınmaya ağırlık veren Samsun Büyükşehir Belediyesi, ulaşım konusunda adeta destan yazdı. Belediyenin Fen İşleri Daire Başkanlığı, 2 yılda 750 kilometre beton yol imalatı gerçekleştirerek, yol sorunun büyük kısmını çözdü.

Avrupa ülkelerinde 100 yıldır kullanılan beton kaplamalı yollar, özellikle malzeme, düşük maliyet, bakım avantajları, ulaşım konforu, verimliliği ve uzun ömürlülüğü gibi çok sayıda avantaja sahip. Samsun Büyükşehir Belediyesi’nin bu konudaki büyük başarı ve tecrübesi, ülkedeki diğer belediyeleri de harekete geçirdi. Samsun’u örnek alan belediyeler, ulaşım planlamalarında beton yollara yönelmeye başladı. Ülkedeki birçok belediye ile il özel idareleri, Samsun Büyükşehir Belediyesi’ne müracaat ederek beton yol konusunda bilgi alıyor. Beton yol yapımının nasıl gerçekleştirileceği konusunda araştırma yapmaya başlayan belediyeler, aynı zamanda Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği’ne (TÇMB) müracaat ederek, çevresel, mali, teknik ve sosyoekonomik açıdan faydalarıyla ilgili bilgi alıyor. Birlik de düzenledikleri teknik eğitim seminerleri ile kamu kurum ve kuruluşlarına bilgi desteği sunuyor.

Büyükşehirin başarısını anlatacak

Samsun’da yakalanan beton yol başarısı ile konu, son bir yıldır gittikçe artan bir seviyede kamuoyunun gündeminde de yer alıyor. Özellikle beton yolların mevsimsel değişkenliklere, afetlere karşı dayanıklı olması ve cari açığın azaltılmasına yönelik desteği de ön plana çıkıyor.

Seminere davet edildi

Üniversitelerin de gündemine giren beton yollarla ilgili Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, “Sivas Beton Yol Uygulamaları Semineri” düzenleyecek. Perşembe günü gerçekleşecek seminere katılacak olan Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Mustafa Yurt, seminerde ‘Neden Beton Yol, Samsun Beton Yol Uygulamaları, Avantajları ve Maliyet Kıyaslamaları’ konusunda sunum yapacak. Sivas Valiliği’nin öncülüğünde yapılacak seminere Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği, il ve ilçe belediyeleri, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı İl Müdürlükleri, İnşaat Mühendisleri Odası, Karayolları Genel Müdürlüğü, akademisyenler, müteahhit firmalar, çimento ve hazır beton firma temsilcileri katılacak.

“Asfalt döviz demektir”

Türkiye’de beton yol uygulamasının sadece Samsun’da olduğunun altını çizen Genel Sekreter Yardımcısı Mustafa Yurt, “Bizden sonra Doğu Karadeniz’de bir ilimizde yaptı ama çok ilkel usullerde oldu. Bizim kırsal mahallelerde yaptığımız beton yol uygulamaları, konfor bakımından karayolu kalitesinde. Bizden daha iyisini de devlet karayollarının yapması lazım. Beton yolların kalitesi yüksek ve ömrü çok uzun, getirisi de çok fazla. Samsun’da yaptığımız beton yol imalatları da son derece verimli, ucuz ve uzun ömürlü. Özellikle zayıf zeminlerde silindirle sıkıştırılmış beton yol imalatı ile verim çok daha fazla oluyor. Türkiye’de büyük bir asfalt lobisi var. Ama konuya parasal açıdan baktığımızda asfalt demek döviz demektir. Devletimizin kasasındaki parayı ulaşımda asfalta veriyoruz. Oysa beton yollar daha sağlıklı” dedi.

750 km yol yapıldı

Beton yolların, asfalt ve diğer malzemelerle yapılan yollarda oranla bakım onarım masrafları ve harcanan zaman açısından kıyaslanamayacak derecede ucuz olduğuna da değinen Yurt, “Beton yollar konusunda büyük başarı elde ettik. Yapmaya da devam edeceğiz. Gelecekte tüm Türkiye’de kullanımı artacak. Samsun’da şu ana kadar 750 kilometre beton yol yaptık. Büyükşehir Belediyesi olarak bu konuda çok hassasız” ifadelerini kullandı.

HABER MERKEZİ

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Çarşamba Haber Haberleri