Türklerin indirimleri takip ettiği, süpermarketler arasında fiyat karşılaştırması yapmadan alışveriş yapmadığı belirlendi. Almanların ise liste yaparak gerekli gördüğü ürünleri aldığı ortaya çıktı.
İEÜ Lojistik Yönetimi Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Işık Özge Yumurtacı, öğrenciler Begüm Çolak, Ali Rıza Demirelli, Kübra Göksü Köstepen, Ümit Irat, Serkan Tamer, Onur Tunaile Bremen Üniversitesi Lojistik Yönetimi Bölümü Başkanı Prof. Dr. Herbert Kotzab ve Araştırma Görevlisi Jon Meyer tarafından iki aşamalı gerçekleştirilen araştırmada, tüketicilerin market alışveriş alışkanları ortaya çıkarıldı. Araştırmanın ilk etabında, Alman-Türk alışveriş alışkanlıkları karşılaştırıldı. Türklerin alışverişte plansız hareket ettiği, Almanların ise kendilerine liste yaparak gerekli gördüğü ürünleri aldığının ortaya çıktığı araştırmanın ikinci etabında Türklerin market alışverişleriyle ilgili yaptıkları lojistik aktiviteleri belirlendi.
YÜZDE 83’Ü İNDİRİMLİ ÜRÜNLERİ ALIYOR
İEÜ Lojistik Yönetimi Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Işık Özge Yumurtacı, tüketicilere anket uygulandığını belirterek şunları söyledi: “Katılımcıların yüzde 83’ü indirimde olan ürünleri gördüklerinde satın aldıklarını belirtti. Yüzde 39’u alışverişini tamamlamak için en az iki süpermarkete gittiğini, yüzde 37’si alışveriş yaptıkları markette istedikleri ürünleri bulamadığında başka marketlere gittiğini aktardı. Tüketicilerin yüzde 44’ü evlerine yürüme mesafesinde olan marketleri tercih ediyor. Araç kullanarak gideceklerse yüzde 41’i şahsi araçlarını kullanıyor. Katılımların yüzde 64’ü indirim kuponlarının alışverişlerini etkilemediğini belirtiyor. Yüzde 48’i herhangi iki süpermarket arasında fiyat karşılaştırması yapmadan alışveriş yapmadıklarını vurguluyor. Anketimizi yanıtlayanların yüzde 43’ü ürünleri markasına, yüzde 42’si fiyatına göre alım yapıyor. Yüzde 66’sı alışverişini önceden planlamıyor ve yüzde 44’ü alışveriş listesini bulundurmuyor.”