Bunun gerçekleşebilmesi için farklı insanların birbirlerine karşı gösterdikleri anlayış, hoşgörü ve başkalarının farklılıklarını kabul etme temelinde bir toplumsal yapıya gereksinim olduğu açıktır. Bu nedenle okul öncesi dönemden başlayarak çocuklara diğer ülkelerin çeşitli özelliklerinin ve kültürlerinin tanıtıldığı eğitim programlarının hazırlanıp uygulanması ihmal edilmemesi gereken bir konudur. Bu görüşlerden hareketle bu araştırmada Dünyanın 7 ülkesinin çeşitli nitelikler ve kültürü ile ele alınıp incelendiği bir kültürlerarası öğrenme programının etkinliği öğrencilerde gözlenecektir.
PROJEYİ YÜRÜTENLER ARASINDA SAMSUNLU ÖĞRETMENLERİMİZDE OLDU
Bu nedenle 13.06.2020 tarihinde oluşturulan Vizemi Aldım Dünyayı Geziyorum e Twinning projesi ile Salgın hastalık döneminde Avrupa projelerine ara vermeyen öğretmenler ülkeler arası hareketlilik gerçekleştiremeseler de öğrencilerin farklı kültürleri tanımaları amacıyla çevrim içi olarak projelerine devam ediyorlar. Ülkemizin farklı şehirlerinden proje ortaklarından başta Samsun Tekkeköy Anaokulu Öğretmeni Selma Demir ile Samsun Halide Edip Adıvar Anaokulu Sevilay Özata, olmak üzere Adapazarı Çökekler İlkokulu Onur Es,Eskişehir TEI Alparslan İlkokulu Didem Demirel, Çanakkale Karabiga Mustafa Kemal İlkokulu Damla Örenç Uçak, Giresun Şehit Tuğgeneral Bahtiyar Aydın Anaokulu Emine Kapucu, Giresun Eren Ömer Hekim İlkokulu Emel Demir, Balıkesir Cumhuriyet İlkokulu Işılay Bostan Yağan, Trabzon Şehit Öğretmen Ali Bulut İlkokulu Songül Reisoğlu öğretmenlerinin ve öğrencilerinin yanı sıra Romanya ve Litvanya’daki okullardan öğretmen ve öğrenciler de projede yer aldılar.
E TWİNNİNG PROJESİNDE ÜLKELERİNİN DİLLERİNDEN ‘MERHABA’DEDİLER
Tekkeköy Anaokulu 5/C Sınıfı Öğretmeni Selma Demir’in de ortakları arasında yer aldığı Dünyanın 7 ülkesinin çeşitli özellikleri ve kültürünün ele alındığı ‘Vizemi Aldım Dünyayı Geziyorum’ eTwinning projesi ile öğrenciler; tanıtılan ülkenin bayrağının rengi ve anlamını öğrenerek kodladılar. Geleneksel çocuk oyunlarının neler olduğunu ve bu oyunların nasıl oynandığını deneyimlediler.Turistik yerlerinin tarihini ve dünya açısından önemini araştırarak deneyimlediler. Bilinen yemekleri hakkında bilgi sahibi olurken aile katılımı çalışmaları kapsamında seçtikleri yemekleri evlerinde yaparak tattılar. Ülkelerin dünyaca ünlü ressam, futbolcu, sanatçı ve kurucularını tanıdılar. Ülkelerin dilinde kendilerini ifade edecek düzeyde yabancı dil bilgisi geliştirirken dünya üzerinde farklı dillerin olduğunu keşfettiler ve o ülkenin dilinde merhaba diyerek selamlaşmanın önemini kavradılar. Ayrıca her ülke tanıtımı sonunda pasaportlarına o ülkenin bayrağını yapıştırarak ülkeler arası seyahatte pasaport ve vize gerektiğini kavradılar.
Köksal ÖNER