Samsun, Ordu, Çorum, Amasya, Sinop illerinde yaklaşık 3 milyon müşteriye hizmet veren Yeşilırmak Elektrik Dağıtım A.Ş., faaliyet gösterdiği sektörde 2019 yılında kurumsal ve operasyonel mükemmellik alanında, Avrupa’nın ilk on şirketi arasında yer almak için eğitim çalışmalarına ağırlık verdi. YEDAŞ, iş süreçlerinin etkinliğini, verimliliğini, sürekliliğini sağlayarak daha nitelikli hizmet vermek amacıyla çalışanlarına sektörel ve kişisel eğitimler düzenlemeye özen gösteriyor. Bu doğrultuda dağıtım ve perakende hizmetlerinin ayrıştırılmasının beraberinde getirdiği iş süreçlerindeki değişiklikler hakkındaki eğitimlere “Rekabet Hukuku” eğitimini de ekledi.
Rekabet Uyum Programı kapsamında gerçekleştirilen eğitim, YEDAŞ Hukuk Danışmanı Doç. Dr. Beşir Fatih Doğan yönetiminde MYDAS Danışmanlık tarafından verildi. Elektrik piyasasında dağıtım ve perakende faaliyetlerinin ayrıştırılması ile ilgili olarak düzenlenen eğitime YEDAŞ üst düzey yöneticileriyle birlikte çalışanlar da katıldı. Çalışanları mesleki ve kişisel eğitimlerle destekleyen YEDAŞ, 1 Ocak 2016 tarihi itibariyle elektrik dağıtım şirketleri ile ilgili olarak yürürlüğe giren 4054 sayılı “Rekabetin Korunması Hakkında Kanun” hakkında, personelin daha detaylı bilgi almasını sağladı. Rekabet Hukuku toplantısında, program kapsamı; rekabeti kısıtlayıcı anlaşma, uyumlu eylem ve kararlar; birleşme ve devralmalar; belge saklama kuralları; yerinde incelemelerde dikkat edilmesi gereken hususlar gibi hukuki düzenlemeler konuşuldu. Bölgede YEDAŞ tarafından verilen hizmetlerde konuyla ilgili dikkat edilecek hususlar paylaşıldı ve fikir alışverişinde bulunuldu. 08 Ağustos 2016 tarihinde Samsun ili Atakum ilçesi Türk-İş Eğitim Merkezi’nde düzenlenen eğitimle, iş süreçlerinin kanuna uygun ilerlemesi ve daha bilinçli hareket edilebilmesi için kurum adına önemli bir adım atıldı.
YEDAŞ’ın Kurumsal Kültürü ‘ADALET VE HAKKANİYET’ ten geçer!
YEDAŞ üst düzey yöneticilerinin ve çalışanların katıldığı toplantıda, Rekabet ve Rekabet Hukuku’na büyük önem verdiğine dikkat çeken YEDAŞ Genel Müdürü Rıdvan AKTÜRK, “Adalet ve hakkaniyet ilkelerini kurumsal kültür haline getirmek asıl hedefimizdir. Bu hedef doğrultusunda Rekabet Uyum Programı’nın sürdürülebilir olması için hassasiyet göstererek danışmanlar rehberliğinde iş süreçlerimizi yürütmekle beraber çalışanlarımızın da Rekabet Hukuku hakkında bilgi sahibi olmasına ve uygulamasına özen gösteriyoruz. Çalışanlarımıza sektörde yaşanan gelişmelerle ilgili eğitimler düzenleyerek kurumsal ve operasyonel mükemmelliğe ulaşmayı hedefliyoruz. Rekabetin de esasen tüketici odaklı bir gereklilik olduğu bilinciyle yatırım ve hizmet süreçlerimizi yönetiyoruz.” dedi.